Fiaton osłabł

Jeśli masz problem z samochodem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Lubisz Duże Fiaty? :P

Tak
38
79%
Nie
10
21%
 
Liczba głosów : 48

Fiaton osłabł

Postprzez Komarcio » 26 sty 2008, o 10:47

Panowie, pojawił się problem. Fiaton jest słaby. Zachowuje się jakby miał z 50 wałachów, a nie 82 ogiery :) Jak zamknę ssanie, to po kilku sekundach normalnej pracy obroty spadają i wtedy trzeba znowu ssanie otworzyć. Czy to może być wina paliwa ? KFiatka :P ostatni raz tankowałem 2-3 lata temu na podrzędnej stacji. Czy też muszę czyścić gaźnik? Jeśli tak to jest jakiś sposób na wyszorowanie karburatora bez wykręcania go z silnika? Dodam, że czasem to przechodzi, ale na krótko.
30KM wydaje się w zupełności wystarczające. Ale 60KM pozostawia już pewien niedosyt ;)
Avatar użytkownika
Komarcio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1672
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Fiaton osłabł

Postprzez Pani Kontekstowa » 26 sty 2008, o 10:47

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Marcek » 26 sty 2008, o 12:42

Komarcio napisał(a):Czy to może być wina paliwa ? KFiatka :P ostatni raz tankowałem 2-3 lata temu na podrzędnej stacji.

Nie tyle paliwa (w końcu Fiat pojedzie na wszystkim ;)), co długiego okresu od tankowania. W baku skraplała się woda, gromadziły różne świństwa co w końcu mogło doprowadzić do przytkania filtra paliwa. Tak więc zacznij od wymiany filtra, a dopiero potem zajmij się gaźnikiem.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Mateusz » 26 sty 2008, o 13:13

Naturalnie zagłosowałem w ankiecie na TAK, bo bardzo lubię "kredensy" ;)

A co do problemu to mogę się podpisać pod tym co Marcek powiedział :]
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez Komarcio » 26 sty 2008, o 13:48

Kto śmiał zagłosować na NIE!!! :evil: :lol:
Kredens rulezzz. Dokładnie tak przypuszczałem, że to przez ten długi postój. Filtr oglądałem, to wydaje się czysty. Kiedyś zaopatrzę się w kanister świeżego paliwka, to jakoś do stacji się dowleczemy a tam do pełna :D Rozcieńczę to stare paliwo. Może mu to na urodzinki zrobię? 18 już 12 lutego :D
30KM wydaje się w zupełności wystarczające. Ale 60KM pozostawia już pewien niedosyt ;)
Avatar użytkownika
Komarcio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1672
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez Marcek » 26 sty 2008, o 13:56

Komarcio napisał(a):Filtr oglądałem, to wydaje się czysty.

Z zewnątrz może się wydawać, ale w środku może być przytkany, czy chociażby zamarznięty (jeśli na zewnątrz jest przymrozek, a z paliwa wytrąciła się woda).
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Piotrek » 26 sty 2008, o 16:10

Nie rozcieńczaj starego paliwa tylko zlej go co do kropelki i zalej nowym, świeżym paliwem. Filtr ja bym bez większych oględzin z miejsca wymienił.

Nie wiem ile tego paliwa w tym baku masz ale żeby się nie marnowało to zlej sobie go i będziesz miał na przyszłość aby umyć jakieś części w nim.

P.S. Ankieta wypadła jednoznacznie ale forum nadal oficjalnie nie jest o tematyce auto a tu już w pomocy pojawiają się takie tematy :-)
Avatar użytkownika
Piotrek
@admin
@admin
 
Posty: 3689
Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
Pochwały: 10
Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing

Postprzez pawel15 » 26 sty 2008, o 16:39

To jak to filtr to pomiń go, zalej wachy bezpośrednio do gaźnika i próbuj :).
**Wiele serc, jedno bicie ::: WSK ::: ponad życie**
Prawko B zdane :)!!!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
pawel15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
Lokalizacja: Dąbie

Postprzez purchaw090293 » 26 sty 2008, o 19:44

U mojego wujka w ładzie jest podobnie, gdy się nie nagrzeje, to że gaśnie od razu po wyłączeniu ssania może świadczyć o zużyciu układu tłok-cylinder.
XioR
http://www.piotrskarga.pl
WFM nie ma już.
anty\m/=n||n/
Avatar użytkownika
purchaw090293
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 3 lip 2007, o 21:46
Lokalizacja: z Radomia
Pochwały: 2
Pojazdy: Octavia Kombi 2.0

Postprzez Komarcio » 26 sty 2008, o 20:42

Tłok-cylinder nie jest zużyty. To auto przejechało jakieś 78 tys. km od początku na porządnym oleju (Castrol). Paliwka jest resztka. Mam ferie, więc go podładuję i wyjeżdżę to paliwko. Ponieważ muszę jeździć na ssaniu, to bak wysuszę raczej szybko ;)
30KM wydaje się w zupełności wystarczające. Ale 60KM pozostawia już pewien niedosyt ;)
Avatar użytkownika
Komarcio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1672
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza


Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości