Opel Vectra 2.0

Jeśli masz problem z samochodem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Opel Vectra 2.0

Postprzez Jakub Knight » 21 maja 2008, o 18:29

Witam, wiem iż forum jest o jednośladach ale myślę iż są tutaj osoby które znają się również na 4 kółkach.Otóż dziś rano ojciec odpalał Vectrę, odpaliła bez problemu lecz po chwili zgasła, próby odpalenia nie powiodły się, na gazie benzynie. Sprawdzałem bezpieczniki i wszystko wydaje się ok. Nie wiem czy jest iskra, jutro sprawdzę bo nie mam obecnie dostępu do klucza, Check engine się nie świeci, opcje niesprawności pompy paliwa raczej odrzucam(myślę gdyby pompa poszła przed zgaśnięciem zaczeły by obroty falować itp a nie zgasł by gwałtownie), jak myślicie cóż to może być? Dodam filmik: http://pl.youtube.com/watch?v=-kwoeXMDw1w
Chcąc być łagodnym, okrutnym być muszę
Avatar użytkownika
Jakub Knight
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1319
Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 15:44
Lokalizacja: Bytom

Opel Vectra 2.0

Postprzez Pani Kontekstowa » 21 maja 2008, o 18:29

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Piotrek » 21 maja 2008, o 18:43

Jakub Knight napisał(a):opcje niesprawności pompy paliwa raczej odrzucam(myślę gdyby pompa poszła przed zgaśnięciem zaczeły by obroty falować itp a nie zgasł by gwałtownie)


A różnie to bywa..

najlepiej będzie jak na pewno wykluczysz pompę paliwa. W tym celu kucnij przy samochodzie i w ciszy *** okolicę zbiornika paliwa, w tym czasie niech ktoś inny przekręci kluczyk w stacyjce z pozycji 0 na zapłon - bez odpalania. Pracę pompy powinieneś usłyszeć. Jak nie usłyszysz to bezdyskusyjnie jest uszkodzona albo przynajmniej jej zasilanie.
Avatar użytkownika
Piotrek
@admin
@admin
 
Posty: 3689
Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
Pochwały: 10
Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing

Postprzez Konrad » 21 maja 2008, o 18:51

Pompa musi działać, ew jak odpalił możesz mieć zapłon zawilgocony.Szczególnie w vectrach to częsty przypadek, ostatnio mojej babce z matematyki auto klękło mówię żeby odpaliła odpalił i palił tylko na 2 gary, no to już było wszystko jasne, kawałek szmaty poczyszczone i mam duzego plusa u matematyczki :D zobacz tę pompe i zapłon :wink:
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Marcek » 21 maja 2008, o 19:37

Skoro nie pali na gazie i benzynie, to nie pompka. Stawiam na coś z zapłonem (bardzo "szerokie" pojęcie), ale skoro zgasła nagle, to nie wygląda mi to na zawilgocenie, czy uszkodzony przewód w/n, bo wtedy z reguły zaczyna się od szarpania. Stawiam na jakąś głupotkę typu obluzowany kabel.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez pawel15 » 21 maja 2008, o 20:14

Oblukaj najpierw czy jest iskra. Sprawdź też tą pompę ale ja bym ją wykluczył. Skoro bezpieczniki OK to pozostaje tylko zapłon :).
**Wiele serc, jedno bicie ::: WSK ::: ponad życie**
Prawko B zdane :)!!!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
pawel15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
Lokalizacja: Dąbie

Postprzez Jakub Knight » 21 maja 2008, o 20:59

pawel15 napisał(a):Oblukaj najpierw czy jest iskra.
To się zrobi jutro
Marcek napisał(a):Skoro nie pali na gazie i benzynie, to nie pompka. Stawiam na coś z zapłonem (bardzo "szerokie" pojęcie), ale skoro zgasła nagle, to nie wygląda mi to na zawilgocenie, czy uszkodzony przewód w/n, bo wtedy z reguły zaczyna się od szarpania. Stawiam na jakąś głupotkę typu obluzowany kabel.
Ja stawiam na cewke(moduł) tylko moje pytanie : czy możliwe jest zeby wszystkie gary zgubiły iskrę przez cewkę w/n?
Chcąc być łagodnym, okrutnym być muszę
Avatar użytkownika
Jakub Knight
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1319
Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 15:44
Lokalizacja: Bytom

Postprzez Marcek » 21 maja 2008, o 21:25

czy możliwe jest zeby wszystkie gary zgubiły iskrę przez cewkę w/n?

Nie wiem, jak to jest rozwiązane z tym silniku - czy dla każdego cylindra jest osobna cewka czy jest jednak cewka i rozdzielacz.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4


Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości