Opel Vectra 2.0
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Opel Vectra 2.0
Witam, wiem iż forum jest o jednośladach ale myślę iż są tutaj osoby które znają się również na 4 kółkach.Otóż dziś rano ojciec odpalał Vectrę, odpaliła bez problemu lecz po chwili zgasła, próby odpalenia nie powiodły się, na gazie benzynie. Sprawdzałem bezpieczniki i wszystko wydaje się ok. Nie wiem czy jest iskra, jutro sprawdzę bo nie mam obecnie dostępu do klucza, Check engine się nie świeci, opcje niesprawności pompy paliwa raczej odrzucam(myślę gdyby pompa poszła przed zgaśnięciem zaczeły by obroty falować itp a nie zgasł by gwałtownie), jak myślicie cóż to może być? Dodam filmik: http://pl.youtube.com/watch?v=-kwoeXMDw1w
Chcąc być łagodnym, okrutnym być muszę
-
Jakub Knight - MotoManiak
- Posty: 1319
- Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 15:44
- Lokalizacja: Bytom
Jakub Knight napisał(a):opcje niesprawności pompy paliwa raczej odrzucam(myślę gdyby pompa poszła przed zgaśnięciem zaczeły by obroty falować itp a nie zgasł by gwałtownie)
A różnie to bywa..
najlepiej będzie jak na pewno wykluczysz pompę paliwa. W tym celu kucnij przy samochodzie i w ciszy *** okolicę zbiornika paliwa, w tym czasie niech ktoś inny przekręci kluczyk w stacyjce z pozycji 0 na zapłon - bez odpalania. Pracę pompy powinieneś usłyszeć. Jak nie usłyszysz to bezdyskusyjnie jest uszkodzona albo przynajmniej jej zasilanie.
-
Piotrek - @admin
- Posty: 3689
- Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
- Pochwały: 10
- Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing
Pompa musi działać, ew jak odpalił możesz mieć zapłon zawilgocony.Szczególnie w vectrach to częsty przypadek, ostatnio mojej babce z matematyki auto klękło mówię żeby odpaliła odpalił i palił tylko na 2 gary, no to już było wszystko jasne, kawałek szmaty poczyszczone i mam duzego plusa u matematyczki zobacz tę pompe i zapłon
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
Skoro nie pali na gazie i benzynie, to nie pompka. Stawiam na coś z zapłonem (bardzo "szerokie" pojęcie), ale skoro zgasła nagle, to nie wygląda mi to na zawilgocenie, czy uszkodzony przewód w/n, bo wtedy z reguły zaczyna się od szarpania. Stawiam na jakąś głupotkę typu obluzowany kabel.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Oblukaj najpierw czy jest iskra. Sprawdź też tą pompę ale ja bym ją wykluczył. Skoro bezpieczniki OK to pozostaje tylko zapłon .
- pawel15
- MotoManiak
- Posty: 1790
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
- Lokalizacja: Dąbie
To się zrobi jutropawel15 napisał(a):Oblukaj najpierw czy jest iskra.
Ja stawiam na cewke(moduł) tylko moje pytanie : czy możliwe jest zeby wszystkie gary zgubiły iskrę przez cewkę w/n?Marcek napisał(a):Skoro nie pali na gazie i benzynie, to nie pompka. Stawiam na coś z zapłonem (bardzo "szerokie" pojęcie), ale skoro zgasła nagle, to nie wygląda mi to na zawilgocenie, czy uszkodzony przewód w/n, bo wtedy z reguły zaczyna się od szarpania. Stawiam na jakąś głupotkę typu obluzowany kabel.
Chcąc być łagodnym, okrutnym być muszę
-
Jakub Knight - MotoManiak
- Posty: 1319
- Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 15:44
- Lokalizacja: Bytom
czy możliwe jest zeby wszystkie gary zgubiły iskrę przez cewkę w/n?
Nie wiem, jak to jest rozwiązane z tym silniku - czy dla każdego cylindra jest osobna cewka czy jest jednak cewka i rozdzielacz.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 113 gości