Strumienica

Jeśli masz problem z samochodem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Strumienica

Postprzez kleszczyk » 26 lip 2008, o 00:57

Mam pytanie.
Czy zamontowanie strumienicy coś daje, np. lepsze przyspieszenie, więcej mocy, mniejsze zużycie paliwa, czy to tylko pic na wodę w tych reklamach. Zastanawiam się nad montażem strumienicy do Meganki. Ale nie chcę znów pakować kasy w błoto. Jeśli ktoś miał u siebie w samochodzie założoną takową strumienicę, to prosiłbym o opisanie jej głównych cech.
Avatar użytkownika
kleszczyk
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 717
Dołączył(a): 23 lis 2007, o 22:14
Lokalizacja: Chorzenice / Częstochowa

Strumienica

Postprzez Pani Kontekstowa » 26 lip 2008, o 00:57

Pani Kontekstowa
 

Postprzez kleszczyk » 26 lip 2008, o 18:02

Panowie pomóżcie choć trochę.
Avatar użytkownika
kleszczyk
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 717
Dołączył(a): 23 lis 2007, o 22:14
Lokalizacja: Chorzenice / Częstochowa

Postprzez Mariusz » 26 lip 2008, o 18:57

Kod: Zaznacz cały
http://chojnacki.com.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=6&Itemid=7
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez jarekvolvo » 26 lip 2008, o 20:59

Jeżeli masz dostęp do hamowni, możesz wykonać od podstaw układ dolotowy i resztę wydechowego - owszem, warto, pod konkretny silnik. Do tego modyfikacja mapy układu zapłonowego, wtryskowego i pomniejsze drobiazgi. Razem kilka tysięcy złotych. Ale gdy nie masz takich możliwości - odpuść. Zmienisz charakterystykę wydechu - zmienią się parametry silnika zwykle in minus, zwiększy się zużycie paliwa i hałas.... no, chyba, że "pod remizę"... .
jarekvolvo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 773
Dołączył(a): 11 wrz 2007, o 09:40
Lokalizacja: Milanówek
Pochwały: 18
Pojazdy: Volvo 855 Estate "Hornet", Romet 50T1, , Komar MR 232, Gnom, MAW...

Postprzez Adi.G. » 26 lip 2008, o 22:53

Mój tata wywalił katalizator w fordzie mondeo '93 i założył strumienicę, bardzo chwalił tę przeróbkę.
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Artur » 26 lip 2008, o 23:52

Strumienica to taki wiatraczek, który powoduje, że 4T szybciej się ze spalin opróżnia, inaczej mówiąc wytwarza się podciśnienie, które opróżnia silnik ze spalin, daje to przyrost mocy rzędu 10%.
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Postprzez jarekvolvo » 27 lip 2008, o 00:43

Artur4567 napisał(a):Strumienica to taki wiatraczek

A skądże u Waści takie wiadomości :shock: :shock: :shock:
Może by tak troszkę teorii poczytać :> :yes:

[ Dodano: 27 Lip 2008, 00:45 ]

Adi.G. napisał(a):bardzo chwalił tę przeróbkę

Ile przyrostu, prócz buczenia, wykazała hamownia ??
jarekvolvo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 773
Dołączył(a): 11 wrz 2007, o 09:40
Lokalizacja: Milanówek
Pochwały: 18
Pojazdy: Volvo 855 Estate "Hornet", Romet 50T1, , Komar MR 232, Gnom, MAW...

Postprzez Artur » 27 lip 2008, o 01:13

Moim zdaniem, szkoda zachodu, żeby te parę procent mocy uzyskać, moim zdaniem głupota. :]. Lepiej kupić silnik po prostu mocniejszy i tyle, a na takie wynalazki to szkoda czasu moim zdaniem. Auto to za drogie urządzenie, żeby tam swoje łapy pchać, jak chcesz mieć dużo mocy to polecam silniki V6 albo V8. a nie jakieś rzendówki. :yes:
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Postprzez kleszczyk » 27 lip 2008, o 01:47

Kurde mi to chodzi o to, aby kata wywalić, bo już ma swoje przejechane ( ponad 149 tys. ). A strumienica to koło 100 kosztuje. A że buczenie jest to mi się właśnie podoba, szczególnie przy przyspieszaniu :).
Czyli Adi.G. polecasz?? Jakbyś mógł to dopytaj się taty o przyspieszenie, spalanie, elastyczność.
Avatar użytkownika
kleszczyk
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 717
Dołączył(a): 23 lis 2007, o 22:14
Lokalizacja: Chorzenice / Częstochowa

..za Wikipedią :

Postprzez jarekvolvo » 27 lip 2008, o 10:23

http://pl.wikipedia.org/wiki/Strumienica
Dotyczy też gazów spalinowych
i jeszcze jedno:
http://bluebox.zary.com.pl/moto_info/ar ... art_73.htm

Naprawdę warto przeczytać i ustrzec się przed wykonaniem bubla.
jarekvolvo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 773
Dołączył(a): 11 wrz 2007, o 09:40
Lokalizacja: Milanówek
Pochwały: 18
Pojazdy: Volvo 855 Estate "Hornet", Romet 50T1, , Komar MR 232, Gnom, MAW...

Postprzez Adi.G. » 27 lip 2008, o 11:45

kleszczyk teraz taty nie ma bo na szkoleniu więc się nie dopytam :(
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez kleszczyk » 27 lip 2008, o 12:36

No to czekam.
Avatar użytkownika
kleszczyk
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 717
Dołączył(a): 23 lis 2007, o 22:14
Lokalizacja: Chorzenice / Częstochowa

Postprzez Adi.G. » 27 lip 2008, o 12:57

Wątpię że się doczekasz, wraca dopiero w październiku :/
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Artur » 27 lip 2008, o 13:01

Nie no na pewno warto zamontować, wywalasz katalizator a w to miejsce montujesz tą strumienicę, można tak czytałem na internecie, ale nie licz na większy wzrost mocy jak 10% a może nawet nie tyle. :wink:
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Postprzez kleszczyk » 27 lip 2008, o 13:02

No to szkoda.
A póki mam kasę to coś muszę myśleć, bo kata powinno wymieniać się po ok. 100tys. km a u mnie jest już ponad 140tys. A pamiętam jak go kupiliśmy, gdy miał przejechane 101tys. i jakie miał przyspieszenie i elastyczność. Teraz trochę się pogorszyło. Jeszcze spytam się takiego jednego, co w BMW 5 2.0 ma takową strumienicę na 99%, bo po dźwięku idzie poznać. Zobaczę co mi powie, czy coś to dało.
Avatar użytkownika
kleszczyk
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 717
Dołączył(a): 23 lis 2007, o 22:14
Lokalizacja: Chorzenice / Częstochowa

Następna strona

Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości