Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli
Posty: 31
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli
Wszystko musiałoby pracować z jakimś komputerem, który wraz z otwarciem przepustnicy, otwierałby zawór tlenu czy czego tam chcecie i stosunkowo do wartości wtrysku utleniacza, zwiększał porcję wtryskiwanego paliwa. Bez stosunkowo dużej dawki paliwa temperatura silnika podejdzie do takich wartości, że raczej długo to nie pośmiga. Jednym słowem, samo dodanie utleniacza nic nie da oprócz dokładniejszego dopalania. Do rozwiązania pozostaje jeszcze kwestia zwiększania wtryskiwanego paliwa wraz ze wzrostem dodawanego utleniacza.
-
Hifman - MotoManiak
- Posty: 295
- Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 16:48
- Lokalizacja: Zgorzelec
- Pojazdy: Renault 19 ph. II 1.9dT 1994r 90KM
Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli
Ile takie coś moze kosztować ?
- miszczu
- MotoManiak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 8 sie 2011, o 11:29
Re: Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli
Witam wszystkich z forum. mylałem kiedys o założeniu turbosprężarki do silnika dwusuwowego co Wy na to ?? oplaca mi sie czy nie ??
- booodeek
- MotoManiak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 1 sty 2012, o 15:04
- Pojazdy: motocykle
Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli
Jesli załatwisz o odpowiedniej wielkosci który bedzie dmuchało efektywnie przy malej pojemnosci oraz uporasz sie ze jej smarowaniem to ciekawie zapowiadało by się.
-
magneto - MotoManiak
- Posty: 1061
- Dołączył(a): 20 mar 2008, o 12:52
- Lokalizacja: Wola
- Pochwały: 2
Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli
Był juz gosciu z innego forum, który uturbil charta, jednak turbina sie zatarła. Link do tamtego tematu wysyłam na PW.
Znana tez jest uturbiona AM6, wpisz w google i jest pelno tematow o tym.
Znana tez jest uturbiona AM6, wpisz w google i jest pelno tematow o tym.
- zaq1
- MotoManiak
- Posty: 247
- Dołączył(a): 8 sie 2011, o 14:03
- Pochwały: 2
- Pojazdy: komarzyca 125 i cbr f2 stunt
Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli
Na małej pojemności obawiam się że nawet nie zakręcisz turbiny, żeby zaczęła coś dmuchać, chyba, że dorwiesz jakieś maleństwo.
Pierwsza najbardziej problematyczna sprawa to smarowanie, ciężko będzie to zrobić.
Druga, warto w jakiś sposób kontrolować doładowanie, zatem potrzebne by było MBC.
Trzecia, do silników benzynowych potrzebny jest BOV czyli zawór upustowy.
Pierwsza najbardziej problematyczna sprawa to smarowanie, ciężko będzie to zrobić.
Druga, warto w jakiś sposób kontrolować doładowanie, zatem potrzebne by było MBC.
Trzecia, do silników benzynowych potrzebny jest BOV czyli zawór upustowy.
-
Hifman - MotoManiak
- Posty: 295
- Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 16:48
- Lokalizacja: Zgorzelec
- Pojazdy: Renault 19 ph. II 1.9dT 1994r 90KM
Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli
Czy w 2T nie zacznie wywalać za dużo mieszanki do wydechu? W końcu ciśnienie będzie sporo większe.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli
Nie powinno. Generalnie to właśnie za niska mieszanka będzie powodem, prawdopodobnie strasznie słabych osiągów. Toć to poprzez skompresowanie powietrza zwiększasz ilość tlenu, co poprawia dokładność dopalania się mieszanki.
Silnik przękręci dwa razy tyle obrotów co w stocku, ale moment wiwinduje na 18k obr/min. Do tego temperatura podskoczy piekielnie. Mi w dT przed podkręceniem dmuchawki temperatura utrzymywała się w trasie na poziomie 70*C, teraz koło 85*C, bo na więcej już nie pozwoli mu czujnik temperatury.
Doładowanie skręciłem o jakieś hmm 0,4bar w porównaniu do standardu i taki skok, bo nawet przy spokojnej jeździe i tak temp. zostaje na tym poziomie. Wcześniej na spokojnej jeździe miałem to 45-50*C i nie szło więcej.
Silnik przękręci dwa razy tyle obrotów co w stocku, ale moment wiwinduje na 18k obr/min. Do tego temperatura podskoczy piekielnie. Mi w dT przed podkręceniem dmuchawki temperatura utrzymywała się w trasie na poziomie 70*C, teraz koło 85*C, bo na więcej już nie pozwoli mu czujnik temperatury.
Doładowanie skręciłem o jakieś hmm 0,4bar w porównaniu do standardu i taki skok, bo nawet przy spokojnej jeździe i tak temp. zostaje na tym poziomie. Wcześniej na spokojnej jeździe miałem to 45-50*C i nie szło więcej.
-
Hifman - MotoManiak
- Posty: 295
- Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 16:48
- Lokalizacja: Zgorzelec
- Pojazdy: Renault 19 ph. II 1.9dT 1994r 90KM
Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli
Hifman napisał(a):Trzecia, do silników benzynowych potrzebny jest BOV czyli zawór upustowy.
Tu ci nie bedzie potrzebny, bo gaznik zamontujesz przed turbina. Gdyby był za turbina, to nawet troche paliwa nie dojdzie do cylindra, bo to jest gaznik podcisnieniowy, a nie nadcisnieniowy
- zaq1
- MotoManiak
- Posty: 247
- Dołączył(a): 8 sie 2011, o 14:03
- Pochwały: 2
- Pojazdy: komarzyca 125 i cbr f2 stunt
Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli
Przez turbinę nie może przepływać mieszanka paliwowo-powietrzna, ponieważ turbina znacznie się nagrzewa, na 100% miałoby to destrukcyjny wpływ na turbosprężarkę.
-
Hifman - MotoManiak
- Posty: 295
- Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 16:48
- Lokalizacja: Zgorzelec
- Pojazdy: Renault 19 ph. II 1.9dT 1994r 90KM
Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli
No innej opcji tu nie widzę, a nikt nie bedzie szukal gaznika nadcisnieniowego.
Poza tym we wszystkich silnikach 2T i małych pojemnosciach w 4T jakie widziałem uturbione, to gaznik byl przed turbina
Poza tym we wszystkich silnikach 2T i małych pojemnosciach w 4T jakie widziałem uturbione, to gaznik byl przed turbina
- zaq1
- MotoManiak
- Posty: 247
- Dołączył(a): 8 sie 2011, o 14:03
- Pochwały: 2
- Pojazdy: komarzyca 125 i cbr f2 stunt
Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli
Niestety, ale turbosprężarki są zaprojektowane do sprężania powietrza nie mieszanki. Obawiam się, że uszczelniacze mogą szybko puścić, a to będzie skutkowało zatarciem turbiny w dalszym skutku. Ogólnie przydał by się jakiś IC, bo z turbiny wali gorące powietrze.
Sprawa ciężka do zrealizowania, ja w każdym razie nie ryzykowałbym puszczania gaźnika przed turbiną.
Sprawa ciężka do zrealizowania, ja w każdym razie nie ryzykowałbym puszczania gaźnika przed turbiną.
-
Hifman - MotoManiak
- Posty: 295
- Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 16:48
- Lokalizacja: Zgorzelec
- Pojazdy: Renault 19 ph. II 1.9dT 1994r 90KM
Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli
Hifman, jak padną uszczelniacze to będzie olejem z mieszanki smarować Najlepiej byłoby znaleźć coś na wtrysku, bo wtedy wystarczyłoby pobawić się mapą.
Spójrzcie jaka odległość jest od cylindra do turbiny. Spaliny mają tam za małą prędkość, więc kolejny argument "na nie" dla turbo w 2T
http://img84.imageshack.us/img84/8062/buddfab4uo3.jpg
Spójrzcie jaka odległość jest od cylindra do turbiny. Spaliny mają tam za małą prędkość, więc kolejny argument "na nie" dla turbo w 2T
http://img84.imageshack.us/img84/8062/buddfab4uo3.jpg
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli
Sorki za odkop ale chciałem tu parę kwesji z prostować
Część dolotowa turbiny nie nagrzewa się mocno. Na pewno nie więcej jak 100*C co jest duzo poniżej temperatury zapłonu paliwa
Uszczelniacze są odporne na związki ropo pochodne (w końcu mają kontakt z olejem). Problem jest inny. W draw through (gaźnik przed turbo) po zamknięciu przepustnicy powstaje duże podciśnienie które powoduje wysysanie oleju z turbosprężarki. Problem ten występuje głównie w turbosprężarkach pochodzących z diesli. Ten problem widać po niebieski bąkach puszczanych przez silnik w trakcie schodzenia z obrotów.
Przykład http://www.youtube.com/watch?v=OYV4yxXhj-4
Będzie, dlatego miedzy turbo a silnik powinno się wstawić odpowiednio wyliczony rezonator. I druga sprawa. Co powiedzą uszczelniacze wału korbowego na ciśnienie w skrzyni korbowej
Teoria dotycząca diesli. Diesle lubią kiedy mają dużo powietrza, wtedy mniej kopcą, EGT spada. Ale to nie z powietrza moc się bierze. Trzeba podkręcić pompę wtryskową ale też nie można przegiąć bo zacznie kopić i dodatkowo wzrośnie EGT doprowadzają do stopienia tłoka .
W przypadku benzyny nadmiar powietrza powoduje wzrost EGT (na odwrót niż w dieslu) co wiadomo do czego doprowadzić. Idealny stosunek powietrza do paliwa to 14.7:1. Największa moc w przypadku silnika z turbo jest przy około 12.5:1, ale często schodzi się po niżej (do nawet <10:1) dla obniżenia temperatury spalania a tym samym EGT
*EGT (ang. Exhaust gas temperature) - temperatura spalin. Najbezpieczniej nie przekraczać 900*C (mierzona na wylocie z kolektora wydechowego przed turbo). Nie powinno się przekraczać 950*C. Powyżej tego tłoki zaczynają puchną co może doprowadzić do zatarcia, a w skrajnych przypadkach do stopienia.
Jeśli szukacie bardzo malutkich turbo sprężarek to najłatwiej dostać KKK KP31 która siedzi w Smarcie 800CDi. Potrafiła nadmuchać 0.6bar w silniku 160cm3 4T
A i jeszcze jedno
Przykładowo: Silnik 1.0 przy 6500obr/min pobiera około 46l/sek powietrza. jak wyobrażacie sobie doładowanie z butli
Hifman napisał(a):Przez turbinę nie może przepływać mieszanka paliwowo-powietrzna, ponieważ turbina znacznie się nagrzewa, na 100% miałoby to destrukcyjny wpływ na turbosprężarkę.
Część dolotowa turbiny nie nagrzewa się mocno. Na pewno nie więcej jak 100*C co jest duzo poniżej temperatury zapłonu paliwa
Hifman napisał(a):Obawiam się, że uszczelniacze mogą szybko puścić, a to będzie skutkowało zatarciem turbiny w dalszym skutku.
Uszczelniacze są odporne na związki ropo pochodne (w końcu mają kontakt z olejem). Problem jest inny. W draw through (gaźnik przed turbo) po zamknięciu przepustnicy powstaje duże podciśnienie które powoduje wysysanie oleju z turbosprężarki. Problem ten występuje głównie w turbosprężarkach pochodzących z diesli. Ten problem widać po niebieski bąkach puszczanych przez silnik w trakcie schodzenia z obrotów.
Przykład http://www.youtube.com/watch?v=OYV4yxXhj-4
Tomek napisał(a):Czy w 2T nie zacznie wywalać za dużo mieszanki do wydechu? W końcu ciśnienie będzie sporo większe.
Będzie, dlatego miedzy turbo a silnik powinno się wstawić odpowiednio wyliczony rezonator. I druga sprawa. Co powiedzą uszczelniacze wału korbowego na ciśnienie w skrzyni korbowej
Hifman napisał(a):Toć to poprzez skompresowanie powietrza zwiększasz ilość tlenu, co poprawia dokładność dopalania się mieszanki.
Teoria dotycząca diesli. Diesle lubią kiedy mają dużo powietrza, wtedy mniej kopcą, EGT spada. Ale to nie z powietrza moc się bierze. Trzeba podkręcić pompę wtryskową ale też nie można przegiąć bo zacznie kopić i dodatkowo wzrośnie EGT doprowadzają do stopienia tłoka .
W przypadku benzyny nadmiar powietrza powoduje wzrost EGT (na odwrót niż w dieslu) co wiadomo do czego doprowadzić. Idealny stosunek powietrza do paliwa to 14.7:1. Największa moc w przypadku silnika z turbo jest przy około 12.5:1, ale często schodzi się po niżej (do nawet <10:1) dla obniżenia temperatury spalania a tym samym EGT
*EGT (ang. Exhaust gas temperature) - temperatura spalin. Najbezpieczniej nie przekraczać 900*C (mierzona na wylocie z kolektora wydechowego przed turbo). Nie powinno się przekraczać 950*C. Powyżej tego tłoki zaczynają puchną co może doprowadzić do zatarcia, a w skrajnych przypadkach do stopienia.
Jeśli szukacie bardzo malutkich turbo sprężarek to najłatwiej dostać KKK KP31 która siedzi w Smarcie 800CDi. Potrafiła nadmuchać 0.6bar w silniku 160cm3 4T
A i jeszcze jedno
Jamal napisał(a):Jak myślicie czy silnik spalinowy doładowany sprężonym powietrzem z butli może działać tak jak silnik z turbosprężarką chodzi o chwilowy zastrzyk mocy i czy ciężko było by coś takiego zamontować w samochodzie ?
Przykładowo: Silnik 1.0 przy 6500obr/min pobiera około 46l/sek powietrza. jak wyobrażacie sobie doładowanie z butli
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
- MArcin91
- MotoManiak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 25 mar 2012, o 14:33
- Lokalizacja: Poznań
- Pochwały: 1
Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli
Nie do końca ze wszystkim się zgadzam, bo mimo, że uszczelniacze turbiny są przystosowane do olei to z pewnością zestaw nie pracuje dobrze w połączeniu z odtłuszczającą wszystko benzyną. Mówię tu o turbinie używanej, gdzie uszczelniacze puszczają olej.
Z resztą co ja będę daleko szukał, moja turbina jest 2 lata po regeneracji i, i tak puszcza olej w dolot Audi A4 b6 kumpla robi dokładnie to samo, mimo różnicy wieku. Innymi słowy, nie ma takiej turbiny która nie rzygnie w dolot i nie jest to teoria trupów a fakt sprawdzony w praktyce na nowszych i starszych autach.
Z resztą turbosprężarka ma sprężać powietrze, do tego w genezie została stworzona, konkretniej, by samoloty mogły latać na większych wysokościach, gdzie ilość tlenu jest mniejsza niż na ziemi.
Dopiero na ziemi ludzie ogarnęli, że turbina daje kopa i znaleźli dla niej inne zastosowanie.
Moim zdaniem zaprojektowana do powietrza nie powinna sprężać mieszanki. Amen.
Generalnie wiadomo, róbta co chceta, jednak ja czarno to widzę i nie przewiduję długiej żywotności takiej przeróbki.
Z resztą co ja będę daleko szukał, moja turbina jest 2 lata po regeneracji i, i tak puszcza olej w dolot Audi A4 b6 kumpla robi dokładnie to samo, mimo różnicy wieku. Innymi słowy, nie ma takiej turbiny która nie rzygnie w dolot i nie jest to teoria trupów a fakt sprawdzony w praktyce na nowszych i starszych autach.
Z resztą turbosprężarka ma sprężać powietrze, do tego w genezie została stworzona, konkretniej, by samoloty mogły latać na większych wysokościach, gdzie ilość tlenu jest mniejsza niż na ziemi.
Dopiero na ziemi ludzie ogarnęli, że turbina daje kopa i znaleźli dla niej inne zastosowanie.
Moim zdaniem zaprojektowana do powietrza nie powinna sprężać mieszanki. Amen.
Generalnie wiadomo, róbta co chceta, jednak ja czarno to widzę i nie przewiduję długiej żywotności takiej przeróbki.
-
Hifman - MotoManiak
- Posty: 295
- Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 16:48
- Lokalizacja: Zgorzelec
- Pojazdy: Renault 19 ph. II 1.9dT 1994r 90KM
Posty: 31
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 163 gości