Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie dwuślady.

Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli

Postprzez Hifman » 21 lip 2011, o 14:52

Wszystko musiałoby pracować z jakimś komputerem, który wraz z otwarciem przepustnicy, otwierałby zawór tlenu czy czego tam chcecie i stosunkowo do wartości wtrysku utleniacza, zwiększał porcję wtryskiwanego paliwa. Bez stosunkowo dużej dawki paliwa temperatura silnika podejdzie do takich wartości, że raczej długo to nie pośmiga. Jednym słowem, samo dodanie utleniacza nic nie da oprócz dokładniejszego dopalania. Do rozwiązania pozostaje jeszcze kwestia zwiększania wtryskiwanego paliwa wraz ze wzrostem dodawanego utleniacza. ;)

Renault 19 Phase II 1.9 dT

Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Hifman
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 295
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 16:48
Lokalizacja: Zgorzelec
Pojazdy: Renault 19 ph. II 1.9dT 1994r 90KM

Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli

Postprzez Pani Kontekstowa » 21 lip 2011, o 14:52

Pani Kontekstowa
 

Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli

Postprzez miszczu » 8 sie 2011, o 11:35

Ile takie coś moze kosztować ?
miszczu
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 8 sie 2011, o 11:29

Re: Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli

Postprzez booodeek » 1 sty 2012, o 15:12

Witam wszystkich z forum. mylałem kiedys o założeniu turbosprężarki do silnika dwusuwowego co Wy na to ?? oplaca mi sie czy nie ??
booodeek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 1 sty 2012, o 15:04
Pojazdy: motocykle

Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli

Postprzez magneto » 2 sty 2012, o 18:48

Jesli załatwisz o odpowiedniej wielkosci który bedzie dmuchało efektywnie przy malej pojemnosci oraz uporasz sie ze jej smarowaniem to ciekawie zapowiadało by się. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
magneto
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1061
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 12:52
Lokalizacja: Wola
Pochwały: 2

Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli

Postprzez zaq1 » 2 sty 2012, o 21:23

Był juz gosciu z innego forum, który uturbil charta, jednak turbina sie zatarła. Link do tamtego tematu wysyłam na PW.
Znana tez jest uturbiona AM6, wpisz w google i jest pelno tematow o tym.
zaq1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 247
Dołączył(a): 8 sie 2011, o 14:03
Pochwały: 2
Pojazdy: komarzyca 125 i cbr f2 stunt

Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli

Postprzez Hifman » 3 sty 2012, o 16:11

Na małej pojemności obawiam się że nawet nie zakręcisz turbiny, żeby zaczęła coś dmuchać, chyba, że dorwiesz jakieś maleństwo.

Pierwsza najbardziej problematyczna sprawa to smarowanie, ciężko będzie to zrobić.

Druga, warto w jakiś sposób kontrolować doładowanie, zatem potrzebne by było MBC.

Trzecia, do silników benzynowych potrzebny jest BOV czyli zawór upustowy.

Renault 19 Phase II 1.9 dT

Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Hifman
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 295
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 16:48
Lokalizacja: Zgorzelec
Pojazdy: Renault 19 ph. II 1.9dT 1994r 90KM

Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli

Postprzez Tomek » 6 sty 2012, o 22:24

Czy w 2T nie zacznie wywalać za dużo mieszanki do wydechu? W końcu ciśnienie będzie sporo większe.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8428
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 73
Pojazdy: Oldspace, CZy, Pług

Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli

Postprzez Hifman » 7 sty 2012, o 01:30

Nie powinno. Generalnie to właśnie za niska mieszanka będzie powodem, prawdopodobnie strasznie słabych osiągów. Toć to poprzez skompresowanie powietrza zwiększasz ilość tlenu, co poprawia dokładność dopalania się mieszanki. ;)

Silnik przękręci dwa razy tyle obrotów co w stocku, ale moment wiwinduje na 18k obr/min. Do tego temperatura podskoczy piekielnie. Mi w dT przed podkręceniem dmuchawki temperatura utrzymywała się w trasie na poziomie 70*C, teraz koło 85*C, bo na więcej już nie pozwoli mu czujnik temperatury. :)
Doładowanie skręciłem o jakieś hmm 0,4bar w porównaniu do standardu i taki skok, bo nawet przy spokojnej jeździe i tak temp. zostaje na tym poziomie. Wcześniej na spokojnej jeździe miałem to 45-50*C i nie szło więcej.

Renault 19 Phase II 1.9 dT

Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Hifman
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 295
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 16:48
Lokalizacja: Zgorzelec
Pojazdy: Renault 19 ph. II 1.9dT 1994r 90KM

Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli

Postprzez zaq1 » 7 sty 2012, o 10:01

Hifman napisał(a):Trzecia, do silników benzynowych potrzebny jest BOV czyli zawór upustowy.

Tu ci nie bedzie potrzebny, bo gaznik zamontujesz przed turbina. Gdyby był za turbina, to nawet troche paliwa nie dojdzie do cylindra, bo to jest gaznik podcisnieniowy, a nie nadcisnieniowy
zaq1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 247
Dołączył(a): 8 sie 2011, o 14:03
Pochwały: 2
Pojazdy: komarzyca 125 i cbr f2 stunt

Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli

Postprzez Hifman » 7 sty 2012, o 14:10

Przez turbinę nie może przepływać mieszanka paliwowo-powietrzna, ponieważ turbina znacznie się nagrzewa, na 100% miałoby to destrukcyjny wpływ na turbosprężarkę.

Renault 19 Phase II 1.9 dT

Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Hifman
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 295
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 16:48
Lokalizacja: Zgorzelec
Pojazdy: Renault 19 ph. II 1.9dT 1994r 90KM

Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli

Postprzez zaq1 » 7 sty 2012, o 14:39

No innej opcji tu nie widzę, a nikt nie bedzie szukal gaznika nadcisnieniowego.
Poza tym we wszystkich silnikach 2T i małych pojemnosciach w 4T jakie widziałem uturbione, to gaznik byl przed turbina
zaq1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 247
Dołączył(a): 8 sie 2011, o 14:03
Pochwały: 2
Pojazdy: komarzyca 125 i cbr f2 stunt

Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli

Postprzez Hifman » 7 sty 2012, o 14:52

Niestety, ale turbosprężarki są zaprojektowane do sprężania powietrza nie mieszanki. Obawiam się, że uszczelniacze mogą szybko puścić, a to będzie skutkowało zatarciem turbiny w dalszym skutku. Ogólnie przydał by się jakiś IC, bo z turbiny wali gorące powietrze.
Sprawa ciężka do zrealizowania, ja w każdym razie nie ryzykowałbym puszczania gaźnika przed turbiną.

Renault 19 Phase II 1.9 dT

Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Hifman
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 295
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 16:48
Lokalizacja: Zgorzelec
Pojazdy: Renault 19 ph. II 1.9dT 1994r 90KM

Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli

Postprzez Tomek » 7 sty 2012, o 17:12

Hifman, jak padną uszczelniacze to będzie olejem z mieszanki smarować :D Najlepiej byłoby znaleźć coś na wtrysku, bo wtedy wystarczyłoby pobawić się mapą.

Spójrzcie jaka odległość jest od cylindra do turbiny. Spaliny mają tam za małą prędkość, więc kolejny argument "na nie" dla turbo w 2T :)
http://img84.imageshack.us/img84/8062/buddfab4uo3.jpg
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8428
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 73
Pojazdy: Oldspace, CZy, Pług

Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli

Postprzez MArcin91 » 25 mar 2012, o 15:48

Sorki za odkop ale chciałem tu parę kwesji z prostować
Hifman napisał(a):Przez turbinę nie może przepływać mieszanka paliwowo-powietrzna, ponieważ turbina znacznie się nagrzewa, na 100% miałoby to destrukcyjny wpływ na turbosprężarkę.

Część dolotowa turbiny nie nagrzewa się mocno. Na pewno nie więcej jak 100*C co jest duzo poniżej temperatury zapłonu paliwa

Hifman napisał(a):Obawiam się, że uszczelniacze mogą szybko puścić, a to będzie skutkowało zatarciem turbiny w dalszym skutku.

Uszczelniacze są odporne na związki ropo pochodne (w końcu mają kontakt z olejem). Problem jest inny. W draw through (gaźnik przed turbo) po zamknięciu przepustnicy powstaje duże podciśnienie które powoduje wysysanie oleju z turbosprężarki. Problem ten występuje głównie w turbosprężarkach pochodzących z diesli. Ten problem widać po niebieski bąkach puszczanych przez silnik w trakcie schodzenia z obrotów.
Przykład http://www.youtube.com/watch?v=OYV4yxXhj-4

Tomek napisał(a):Czy w 2T nie zacznie wywalać za dużo mieszanki do wydechu? W końcu ciśnienie będzie sporo większe.

Będzie, dlatego miedzy turbo a silnik powinno się wstawić odpowiednio wyliczony rezonator. I druga sprawa. Co powiedzą uszczelniacze wału korbowego na ciśnienie w skrzyni korbowej :hmm:

Hifman napisał(a):Toć to poprzez skompresowanie powietrza zwiększasz ilość tlenu, co poprawia dokładność dopalania się mieszanki.

Teoria dotycząca diesli. Diesle lubią kiedy mają dużo powietrza, wtedy mniej kopcą, EGT spada. Ale to nie z powietrza moc się bierze. Trzeba podkręcić pompę wtryskową ale też nie można przegiąć bo zacznie kopić i dodatkowo wzrośnie EGT doprowadzają do stopienia tłoka .

W przypadku benzyny nadmiar powietrza powoduje wzrost EGT (na odwrót niż w dieslu) co wiadomo do czego doprowadzić. Idealny stosunek powietrza do paliwa to 14.7:1. Największa moc w przypadku silnika z turbo jest przy około 12.5:1, ale często schodzi się po niżej (do nawet <10:1) dla obniżenia temperatury spalania a tym samym EGT

*EGT (ang. Exhaust gas temperature) - temperatura spalin. Najbezpieczniej nie przekraczać 900*C (mierzona na wylocie z kolektora wydechowego przed turbo). Nie powinno się przekraczać 950*C. Powyżej tego tłoki zaczynają puchną co może doprowadzić do zatarcia, a w skrajnych przypadkach do stopienia.

Jeśli szukacie bardzo malutkich turbo sprężarek to najłatwiej dostać KKK KP31 która siedzi w Smarcie 800CDi. Potrafiła nadmuchać 0.6bar w silniku 160cm3 4T :wink:

A i jeszcze jedno
Jamal napisał(a):Jak myślicie czy silnik spalinowy doładowany sprężonym powietrzem z butli może działać tak jak silnik z turbosprężarką chodzi o chwilowy zastrzyk mocy i czy ciężko było by coś takiego zamontować w samochodzie ?


Przykładowo: Silnik 1.0 przy 6500obr/min pobiera około 46l/sek powietrza. jak wyobrażacie sobie doładowanie z butli :D
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
MArcin91
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 25 mar 2012, o 14:33
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1

Silnik spalinowy doładowany spreżonym powietrzem z butli

Postprzez Hifman » 26 mar 2012, o 18:59

Nie do końca ze wszystkim się zgadzam, bo mimo, że uszczelniacze turbiny są przystosowane do olei to z pewnością zestaw nie pracuje dobrze w połączeniu z odtłuszczającą wszystko benzyną. Mówię tu o turbinie używanej, gdzie uszczelniacze puszczają olej.

Z resztą co ja będę daleko szukał, moja turbina jest 2 lata po regeneracji i, i tak puszcza olej w dolot Audi A4 b6 kumpla robi dokładnie to samo, mimo różnicy wieku. Innymi słowy, nie ma takiej turbiny która nie rzygnie w dolot i nie jest to teoria trupów a fakt sprawdzony w praktyce na nowszych i starszych autach. ;)

Z resztą turbosprężarka ma sprężać powietrze, do tego w genezie została stworzona, konkretniej, by samoloty mogły latać na większych wysokościach, gdzie ilość tlenu jest mniejsza niż na ziemi.
Dopiero na ziemi ludzie ogarnęli, że turbina daje kopa i znaleźli dla niej inne zastosowanie.
Moim zdaniem zaprojektowana do powietrza nie powinna sprężać mieszanki. Amen. :P

Generalnie wiadomo, róbta co chceta, jednak ja czarno to widzę i nie przewiduję długiej żywotności takiej przeróbki.

Renault 19 Phase II 1.9 dT

Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Hifman
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 295
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 16:48
Lokalizacja: Zgorzelec
Pojazdy: Renault 19 ph. II 1.9dT 1994r 90KM

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości