Glosny wydech w cc/sc

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie dwuślady.

Glosny wydech w cc/sc

Postprzez wojti2001 » 19 lip 2008, o 15:43

Jako, ze jestem tu pierwszy opisze modyfikacje.
Wiele osob by chcialo miec ladny glos swojego autka ja to pokaze na przykladzie przerobki w cc i blizniaczym sc.

Co nam bedzie potrzebne
Drugi wydech z sc MPI po 2003 (brak srodkowego tlumika), ja wytargalem ze szrotu za 20zl
Tlumik z kanta, czyli koncowy z duzego fiata (125p), lub jak ktos chce to kazdy inny tlumik ulter, mugen, asmet itp

Przebieg prac
Najpiew sciagamy stary wydech, odkrecamy obejme za plecionka (chyba, ze jakis tlumikarz druciaz zrobil cos innego to wtedy myslimy), sciagamy wydech z 3ch gum amortyzujacych drgania nie wytlumione przez plecionke.
Przykladamy nasze wydechy do siebie i sprawdzamy dlugosci rur czy sa takie same, jak nie sa to patrz punkt wyzej (myslimy).
Ze starego wydechu odcinamy tlumik koncowy za wieszakiem (wazne!) i odcinamy wieszak za tlumikiem.
Teraz przykladamy tlumik z kanta do wydechu cc i widzimy za duza rure (ja sobie poradzilem daja kawalek innej rury i zaciskajac wszystko opaska) i skrecamy tlumik.
Zakladamy caly wydech, dwie gumy zakladamy, ustawiamy wydech tak jak ma byc i spawamy trzeci hak, ktory wczesniej odcielismy (wazne by tlumik dobrze ustawic, gdy bedzie zbyt w prawo, bedzie uderzac o belke, zbyt w lewo bedzie uderzal o amortyzator, wiec musi byc idealnie po srodku). Po przespawaniu zakladamy 3 gume i mamy nowy wydech.

Ostrzegam jest glosno, dzwiek nie jest basowy tylko ryczy. Co ciekawego u mnie w 1.2 8v jest ciszej niz w silniku z kosiarki czyli 700tka.

Zdjecia porobie jutro dla zainteresowanych.

ps. wielu sie pyta po co drugi wydech.
Gdy nam sie glosny znudzi zakladamy stary, miski nam zabiora dowod rejestracyjny tez go zakladamy lub na przeglad - tez zakladamy.

I mamy namiastke prawdziwego WRC - wyrcy rycy cescy ;)

pozd
Moplikiem se jada na szychta...
Avatar użytkownika
wojti2001
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 5 wrz 2007, o 21:35
Lokalizacja: Chorzów

Glosny wydech w cc/sc

Postprzez Pani Kontekstowa » 19 lip 2008, o 15:43

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Konrad » 19 lip 2008, o 16:06

Fajny pomysł, teraz wiem z kąd Twój opis na gygy :)
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Petercali » 19 lip 2008, o 21:38

wojti2001 napisał(a):I mamy namiastke prawdziwego WRC - wyrcy rycy cescy

coś w tym jest,dodałbym tez wyje a nie jedzie
Avatar użytkownika
Petercali
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 13 maja 2008, o 23:00
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski konto zablokowane

Postprzez wojti2001 » 22 lip 2008, o 19:21

myslisz, ze 75km przy masie 800kg nie jedzie?? Nie jeden sie zdziwil gdy go cc wzielo na swiatlach, a takich kozakow w starych bmw z naklejka m3power bylo juz wielu
Moplikiem se jada na szychta...
Avatar użytkownika
wojti2001
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 5 wrz 2007, o 21:35
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez kleszczyk » 22 lip 2008, o 19:28

SC i CC nie miało 75 KM. SC 900 ma jak dobrze pamiętam 38 KM, 1100 47KM
Avatar użytkownika
kleszczyk
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 717
Dołączył(a): 23 lis 2007, o 22:14
Lokalizacja: Chorzenice / Częstochowa

Postprzez Marcek » 22 lip 2008, o 19:40

kleszczyk napisał(a):SC i CC nie miało 75 KM.

Chyba, że jest po swap'ie ;):

Co ciekawego u mnie w 1.2 8v

A seryjne SC miały:
899 - 39 KM
1108 - 54 KM
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 5777
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 3

Postprzez Petercali » 22 lip 2008, o 20:06

Na psełdo M-powera z silnikiem 1.6 napewno wsytarczy i do codziennej jazdy tez :) . Ale z takim wydechem nadaje sie razej na tor,gdzie takie moce nie robią zadnego wrazenia i trzeba mieć te 200KM/1000kg wagi zeby coś pokazać
Avatar użytkownika
Petercali
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 13 maja 2008, o 23:00
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski konto zablokowane

Postprzez endek » 22 lip 2008, o 20:19

starych bmw z naklejka m3power bylo juz wielu

bo betki to kloty są i stad mają słaba przyspieche
:]

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez wojti2001 » 22 lip 2008, o 21:10

ja powiem tak, jak kto woli, ja lubie uslyszec piekny strzal przy przepieciu z 2 biegu na 3i przy 7tys obrotow, lubie dresow powkurzac a przynajmniej stare baby mi nie wchodza na droge bo slysza, ze cos jedzie.

Tak jest to 1.2 8v z punto I, zwykly swap.
Co do silnikow to nie zapomnijmy jeszcze o 903 ktore mialo 41 KM, i 1.1 SPI w cc/sc 54 KM i 1.1 MPI w sc ktore majac rowniez 54 KM ale dodalo mu to troche momentu przy nizszych obrotach i ladniej sie zbiera. Mam takiego sluzbowego i jazda nim jest nudna. Do tego gasss i 250000 przebiegu
Moplikiem se jada na szychta...
Avatar użytkownika
wojti2001
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 5 wrz 2007, o 21:35
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez Beton » 25 lip 2008, o 09:43

enduras napisał(a):bo betki to kloty są i stad mają słaba przyspieche
:]

No chyba że M3 z prawdziwego zdarzenia :>
Avatar użytkownika
Beton
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2320
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 13:33
Lokalizacja: Oława
Pojazdy: BMW E39 525i

Postprzez Alonzo » 25 lip 2008, o 13:27

te starsze bmw maja duze moce ale kurde przyspiechce rzeczywiscie słaba, ale patrzcie na roczniki tych dresowozow, lata 80 poczatek 90, pozniejsze betki juz jezdza ładnie ale no cena takich jest.... :P
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Mariusz » 25 lip 2008, o 21:14

bo te dresowoy poprostu zarżnięte pewnie są :P no i gaz i te sprawy, dobrze utrzymana betka trójka nawet 1,6 przyspiesza na tyle dobrze żeby obskoczyć cieniasa czy SC :P
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez SZAJBUS_SzeF » 29 lip 2008, o 18:54

Kumpel tak porobił sc 1.1 że miał 90KM przy masie 830kg dokładnie:) Tłumik też miał dobry bo miał puchar "II najgłośniejszy tłumik zlotu" :)
"A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!" Leopold Staff
Obrazek
Avatar użytkownika
SZAJBUS_SzeF
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 585
Dołączył(a): 6 kwi 2007, o 16:46
Lokalizacja: Lędziny woj. Śląskie
Pojazdy: FSO Polonez 1984 Jawa 350 1989 Simson s51 Enduro 1988

Postprzez wojti2001 » 30 lip 2008, o 13:23

jakiz to zlot
Moplikiem se jada na szychta...
Avatar użytkownika
wojti2001
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 5 wrz 2007, o 21:35
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez SZAJBUS_SzeF » 30 lip 2008, o 20:49

A nie pamiętam już. Na to sejo mówili "Ciorne horhe" ;)
"A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!" Leopold Staff
Obrazek
Avatar użytkownika
SZAJBUS_SzeF
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 585
Dołączył(a): 6 kwi 2007, o 16:46
Lokalizacja: Lędziny woj. Śląskie
Pojazdy: FSO Polonez 1984 Jawa 350 1989 Simson s51 Enduro 1988

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości