Odpowietrzanie układu paliwowego - Ursus C-330

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Odpowietrzanie układu paliwowego - Ursus C-330

Postprzez parcelak » 14 paź 2008, o 17:23

Chciałbym przedstawić wam tutorial o odpowietrzaniu układu paliwowego w ciągniku Ursus C-330.

Potrzebne:

- klucz 12
- śrubokręt
- korba (niekoniecznie)
- kombinerki

Obrazek

Gdy paliwo zaczyna się kończyć zapowietrza się układ paliwowy. Początek zapowietrzania bardzo łatwo wyczuć. Ciągnik w takim przypadku ma zmniejszoną reakcję na gaz, nie ma mocy na wysokich obrotach po czym po prostu gaśnie :yes:

Pierwsze co robimy to uzupełniamy brak paliwa w zbiorniku (jeżeli zapowietrzenie nastąpiło z braku paliwa). Jeżeli zapowietrzenie nastąpiło z nieszczelnego lub zapchanego układu paliwowego należy oczyścić cały układ paliwowy (oba filtry) oraz dokładnie uszczelnić. Sprawdzamy również czy korek baku nie ma zapchanej dziurki odpowietrzającej. Polecam zaciskanie przewodów opaskami zaciskowymi. Zapowietrzenie może też wystąpić podczas dłuższej przerwy w pracy silnika oraz podczas wymiany filtrów paliwa.

Obrazek

Następne co robimy to luzujemy pompkę paliwa. Robimy to za pomocą kombinerek ;)

Kolejną czynnością będzie poluzowanie 2 wkrętów, które służą do odpowietrzenia filtrów paliwa. Następnie pompujemy pompką aż zacznie wyciekać paliwo bez pęcherzyków powietrza z poluzowanych wkrętów. Po tej czynności mocno dokręcamy wkręty.

Obrazek Obrazek

Następnie należy odpowietrzamy układ paliwowy do pompy wtryskowej włącznie. W tym celu luzujemy śrubę kluczem 12 i następnie pompujemy pompką tak aby wyciekało tamtędy paliwo bez pęcherzyków powietrza. Po wykonaniu tej czynności należy mocno dokręcić wcześniej poluzowaną śrubę :yes:

Obrazek Obrazek

Przy odpowietrzaniu przydatnym narzędziem jest korba, ale nie jest ona konieczna. Włączamy odprężnik, uruchamiamy rozrusznik i nie wyłączamy go przez kilka sekund, aż silnik zrobi kilka obrotów. Możemy użyć też innej metody: zakładamy korbę, włączamy odprężnik, kręcimy powoli korbą oraz *** się czy słychać będzie charakterystyczne zgrzytnięcie. Jeśli po przekręcaniu korbą słychać właśnie takie zgrzytnięcia, oznacza to, że wtryskiwacze podają paliwo, a więc układ paliwowy jest odpowietrzony :)

Obrazek

Następnie wyłączamy odprężnik, wkładamy kluczyk, pociągamy za dźwignię zwiększającą dawkę paliwa, sprawdzamy czy żaden bieg nie jest włączony, wciskamy sprzęgło, włączamy rozrusznik. Silnik powinien się uruchomić. Następnie redukujemy obroty oraz odczekujemy chwilę, ponieważ w większości przypadków po dodaniu gazu występują objawy podobne do zapowietrzania, bo pompa nie podaje jeszcze właściwej ilości paliwa. Po odczekaniu kilku chwil wszystko powinno wrócić do normy.

Tekst napisany tylko na potrzeby www.motomaniacy.com! Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autora surowo zabronione!
Ostatnio edytowano 14 paź 2008, o 19:45 przez parcelak, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Odpowietrzanie układu paliwowego - Ursus C-330

Postprzez Pani Kontekstowa » 14 paź 2008, o 17:23

Pani Kontekstowa
 

Postprzez rolnik1234 » 14 paź 2008, o 17:43

Ładnie to opisałeś. Świetny tutek zasługujący na pochwałę. :wink:
rolnik1234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 16:37

Postprzez pawel15 » 14 paź 2008, o 19:32

Tak tylko jest jeden rażący błąd:
parcelak napisał(a):sprzęgłom

Popraw to a będzie naprawdę bardzo dobry tutek :).
**Wiele serc, jedno bicie ::: WSK ::: ponad życie**
Prawko B zdane :)!!!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
pawel15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
Lokalizacja: Dąbie

Postprzez parcelak » 14 paź 2008, o 19:47

Już poprawione :) A Adminom dziękuję za pochwałę :)
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez rolnik1234 » 23 paź 2008, o 20:16

parcelak ty masz Ursusa C-330 M czy zwykłego C-330 :?
rolnik1234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 16:37

Postprzez parcelak » 25 paź 2008, o 16:52

Jest to Ursus C-335 czyli tzw. wersja eksportowa.
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez rolnik1234 » 25 paź 2008, o 17:06

Jest to Ursus C-335 czyli tzw. wersja eksportowa.

No to znaczy, że ma poprawione wiele niedorobień z Ursusa C-330. A masz jakieś jej zdjęcia. Jakie ma zegary :hmm: i kabinę :hmm: i jaki ma układ sterowania hydrauliką taki jak Ursus C-360 :hmm:
rolnik1234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 16:37

Postprzez parcelak » 25 paź 2008, o 17:28

Oczywiście zdjęcia mam (jeszcze dzisiaj postaram się je wrzucić). Jest to rocznik 1972. Zegary i hydraulikę ma taką samą jak W C-330. Kabiny od nowości nie posiada, Jestem jej 2 właścicielem. Nawet na tabliczce znamionowej jest napisane, że to model C-335. Pogadam jeszcze z tatą na ten temat i oczywiście napiszę na forum ;) Mam do niej również instrukcję obsługi oraz katalog części :yes:
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez rolnik1234 » 25 paź 2008, o 18:06

parcelak napisał(a):Pogadam jeszcze z tatą na ten temat i oczywiście napiszę na forum ;)

O byłbym wdzięczny bo mnie to bardzo interesuje :D
parcelak napisał(a):hydraulikę ma taką samą jak W C-330.

A mój sąsiad ma wersje eksportową Ursusa C-330 i ma sterowanie hydrauliką od C-360 i oryginalną blaszaną kabinę fabrycznie montowaną :yes:
rolnik1234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 16:37

Postprzez Jasiek 85 » 11 gru 2008, o 21:54

Parcelek mam prośbe mugł byśmi wysłać na e-maila instrukcje obsługi i katalog części albo napisz gdzie to moge znależć :) z góry dzienkuje jest mi toakuratnio bardzo potrzebne :)

[ Dodano: 11 Gru 2008, 20:55 ]

a to mój adres janek153@onet.eu z góry dzienx
Jasiek 85
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11 gru 2008, o 21:15
Lokalizacja: Kraków

Postprzez parcelak » 11 gru 2008, o 22:21

Niestety zgubiła mi się i nie mam skanera, a jeśli chcesz skan tej książeczki to napisz na PW do usera Kryniu :yes:
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez Jasiek 85 » 11 gru 2008, o 22:30

Aha wiesz jestem początkujący urzytkownikiem tegofora coznaczy PW ?
Jasiek 85
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11 gru 2008, o 21:15
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Koner » 11 gru 2008, o 22:34

Jasiek 85 napisał(a):coznaczy PW ?

Jest to prywatna wiadomość.Możesz ją wysłać klikając na ikonkę pm która znajduje się pod postem.Tylko musisz wybrać odpowiedniego użytkownika.Wyjaśnienie jak postępować na forum znajdziesz w tym temacie
http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?t=4717
:wink:
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez parcelak » 11 gru 2008, o 22:35

PW oznacza prywatną wiadomość. Aby ją wysłać musisz kliknąć w znaczek PM pod postem tego użytkownika :) Jeśli jeszcze czegoś nie wiesz poczytaj ten temat:

viewtopic.php?t=4717

Jakbyś czegoś nie wiedział to pisz - postaramy się pomóc :wink:
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez Jasiek 85 » 11 gru 2008, o 23:01

dziekuje serdecznie teraz już wszystko wiem :)
Jasiek 85
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11 gru 2008, o 21:15
Lokalizacja: Kraków

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości