WYMIANA OPONY/DĘTKI W DWUCZĘŚCIOWEJ FELDZE

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

WYMIANA OPONY/DĘTKI W DWUCZĘŚCIOWEJ FELDZE

Postprzez Marthinus » 31 lip 2009, o 21:08

Witam.

Na naszym forum jest wielu użytkowników interesujących się rolnictwem. I myślę, że ten tutorial o rozpoławianiu dwuczęściowej felgi może się komuś przydać. :] Więc zaczynamy.

Takie felgi możemy spotkać w przyczepach, wozach itp. Nieraz się zdarza, że przebijemy dętkę lub nam opona spęka. Przedstawię wam sposób jak szybko, łatwo i poprawnie rozpołowić felgę i zmienić oponę(akurat w moim przypadku ). Taką felgę możemy poznac po większej ilości śrub. 8)

Potrzebne nam będzie:
:arrow: odpowiednie klucze
:arrow: łyżka montażowa
:arrow: młotek
:arrow: przecinak
:arrow: tępy lub lekko zaostrzony przecinak
:arrow: pompka
:arrow: dwie śrubki z nakrętkami takie dłuższe o odpowiednim rozmiarze

A te rzeczy mogą nam się przydać w zależności od stanu felgi:
:arrow: kubek wody
:arrow: farba podkładowa lub chroniąca przed korozją
:arrow: szczotka druciana lub coś innego do oczyszczania rdzy(ja wziąłem szczotkę drucianą obrotową na wiertarkę)
:arrow: pędzel
:arrow: może być jeszcze jakiś nożyk

Odkręcamy nasze koło i spuszczamy powietrze.
Obrazek
Aby nam było później szybko złożyć od siebie dwie połówki felgi naznaczamy punkty na krawędzi połówek ostrym przecinakiem mniej więcej w taki sposób jak na zdjęciu: ( :idea: radzę, aby te znaki były naprzeciwko wentla, szybko ustawimy dętkę w kole).
Obrazek
Odkręcamy śruby łączące obie połówki
Obrazek
Wkładamy łyżkę montażową pomiędzy oponę, a krawędź felgi i podważamy.
Jeżeli felga była nowa i/lub dobrze zabezpieczona przed korozją to nasza felga już się rozpołowi.
Obrazek
Jeżeli dalej mamy problemy, bierzemy tępy przecinak i łyżkę montażową, umieszczamy końce pomiędzy krawędzią opony i felgi, bijemy w przecinak.(przedstawione na zdjęciu) Opona zacznie nam po troszkę schodzić. Tak uderzać musimy dookoła felgi przesuwając się, co kilka cm.
Obrazek
Jeżeli to nam też nie pomoże musimy użyć niezawodnego patentu. (Słyszałem, że aby zdjąć przyrdzewiałe opony do felgi ludzie używali do tego detów i ciężkich ciągników) A tu wystarczy polać wodą dookoła felgi po oponie i poczekać około 15-do 30 min.(na zdjęciu). Opona nam się rozmięknie. I wtedy powtarzamy czynność z przecinakiem. Aż do skutku.
Obrazek
Po wyciągnięciu jednej połówki odwracamy koło i odbijamy drugą.
Obrazek
Tak mogą wyglądać polówki od środka (lub jeszcze gorzej),
Obrazek
a tak wyglądają z zewnątrz.
Obrazek
Teraz zależnie od stanu felg oczyszczamy je z rdzy
Obrazek
I malujemy.
Obrazek
Czekamy aż wyschną.
Obrazek
W między czasie możemy nasmarować nasze śruby, którymi była skręcona felga i wyczyścić dętkę delikatnie, nożykiem z rdzy.
Teraz bierzemy nową oponę, nakładamy na jedną stronę felgę,
odwracamy koło. Wkładamy dętkę i rozkładamy, by nie było w środku zagnieceń. Pamiętajmy, aby wentyl był naprzeciwko naszego znaku.
Obrazek
Teraz nakładamy drugą połówkę, zgrywając nasze znaki na połówkach felg i wyciągając wentyl przez otwór na niego przeznaczony.
Obrazek
Do dwóch przeciwległych otworów na śruby trzymające połówki wkładamy nasze dłuższe śruby i ściągamy. :idea: Pamiętajmy, aby skręcać na leżąco, bo nam dętka wejdzie pomiędzy połówki i zostanie przycięta. Pamiętajmy też, aby co jakiś czas troszkę dopompować powietrza do naszej dętki. :idea:
Obrazek
Gdy już skręcimy te nasze dwie śrubki, wkręcamy pozostałe(nie wykręcając tych dwóch) do końca.
Obrazek
Później jeszcze wkręcamy te dwie pozostałe i pompujemy powietrze w kole do odpowiedniego ciśnienia.
Zakładamy na koło i cieszymy się z jazdy. 8)
Obrazek

To jest mój pierwszy tutorial, więc proszę o wyrozumiałość. Piszcie wasze uwagi i błędy. :D

TEKST STWORZONY TYLKO DLA MOTOMANIACY.PL KOPIOWANIE I ROZPOWSZECHNIANIE BEZ ZEZWOLENIA AUTORA-ZABRONIONE
Avatar użytkownika
Marthinus
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 291
Dołączył(a): 5 lip 2008, o 20:51
Lokalizacja: olsztyn
Pochwały: 2
Pojazdy: Romet 50 T-1, Ford Mondeo mk2 1.8 TD

WYMIANA OPONY/DĘTKI W DWUCZĘŚCIOWEJ FELDZE

Postprzez Pani Kontekstowa » 31 lip 2009, o 21:08

Pani Kontekstowa
 

Postprzez strażak » 4 sty 2010, o 23:20

Oj nie raz się to robiło, ładnie to opisałeś pochwała zasłużona. :)
"Bogu na chwałę, ludziom na ratunek."
Avatar użytkownika
strażak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 97
Dołączył(a): 4 sty 2010, o 22:26

Postprzez Komar Rider » 5 sty 2010, o 00:28

A to czemu tutaj nie było żadnych komentarzy? :)

No tutek na prawdę świetny ;)
Obrazek
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 6 gości