Witam.
Na naszym forum jest wielu użytkowników interesujących się rolnictwem. I myślę, że ten tutorial o rozpoławianiu dwuczęściowej felgi może się komuś przydać. Więc zaczynamy.
Takie felgi możemy spotkać w przyczepach, wozach itp. Nieraz się zdarza, że przebijemy dętkę lub nam opona spęka. Przedstawię wam sposób jak szybko, łatwo i poprawnie rozpołowić felgę i zmienić oponę(akurat w moim przypadku ). Taką felgę możemy poznac po większej ilości śrub.
Potrzebne nam będzie:
odpowiednie klucze
łyżka montażowa
młotek
przecinak
tępy lub lekko zaostrzony przecinak
pompka
dwie śrubki z nakrętkami takie dłuższe o odpowiednim rozmiarze
A te rzeczy mogą nam się przydać w zależności od stanu felgi:
kubek wody
farba podkładowa lub chroniąca przed korozją
szczotka druciana lub coś innego do oczyszczania rdzy(ja wziąłem szczotkę drucianą obrotową na wiertarkę)
pędzel
może być jeszcze jakiś nożyk
Odkręcamy nasze koło i spuszczamy powietrze.
Aby nam było później szybko złożyć od siebie dwie połówki felgi naznaczamy punkty na krawędzi połówek ostrym przecinakiem mniej więcej w taki sposób jak na zdjęciu: ( radzę, aby te znaki były naprzeciwko wentla, szybko ustawimy dętkę w kole).
Odkręcamy śruby łączące obie połówki
Wkładamy łyżkę montażową pomiędzy oponę, a krawędź felgi i podważamy.
Jeżeli felga była nowa i/lub dobrze zabezpieczona przed korozją to nasza felga już się rozpołowi.
Jeżeli dalej mamy problemy, bierzemy tępy przecinak i łyżkę montażową, umieszczamy końce pomiędzy krawędzią opony i felgi, bijemy w przecinak.(przedstawione na zdjęciu) Opona zacznie nam po troszkę schodzić. Tak uderzać musimy dookoła felgi przesuwając się, co kilka cm.
Jeżeli to nam też nie pomoże musimy użyć niezawodnego patentu. (Słyszałem, że aby zdjąć przyrdzewiałe opony do felgi ludzie używali do tego detów i ciężkich ciągników) A tu wystarczy polać wodą dookoła felgi po oponie i poczekać około 15-do 30 min.(na zdjęciu). Opona nam się rozmięknie. I wtedy powtarzamy czynność z przecinakiem. Aż do skutku.
Po wyciągnięciu jednej połówki odwracamy koło i odbijamy drugą.
Tak mogą wyglądać polówki od środka (lub jeszcze gorzej),
a tak wyglądają z zewnątrz.
Teraz zależnie od stanu felg oczyszczamy je z rdzy
I malujemy.
Czekamy aż wyschną.
W między czasie możemy nasmarować nasze śruby, którymi była skręcona felga i wyczyścić dętkę delikatnie, nożykiem z rdzy.
Teraz bierzemy nową oponę, nakładamy na jedną stronę felgę,
odwracamy koło. Wkładamy dętkę i rozkładamy, by nie było w środku zagnieceń. Pamiętajmy, aby wentyl był naprzeciwko naszego znaku.
Teraz nakładamy drugą połówkę, zgrywając nasze znaki na połówkach felg i wyciągając wentyl przez otwór na niego przeznaczony.
Do dwóch przeciwległych otworów na śruby trzymające połówki wkładamy nasze dłuższe śruby i ściągamy. Pamiętajmy, aby skręcać na leżąco, bo nam dętka wejdzie pomiędzy połówki i zostanie przycięta. Pamiętajmy też, aby co jakiś czas troszkę dopompować powietrza do naszej dętki.
Gdy już skręcimy te nasze dwie śrubki, wkręcamy pozostałe(nie wykręcając tych dwóch) do końca.
Później jeszcze wkręcamy te dwie pozostałe i pompujemy powietrze w kole do odpowiedniego ciśnienia.
Zakładamy na koło i cieszymy się z jazdy.
To jest mój pierwszy tutorial, więc proszę o wyrozumiałość. Piszcie wasze uwagi i błędy.
TEKST STWORZONY TYLKO DLA MOTOMANIACY.PL KOPIOWANIE I ROZPOWSZECHNIANIE BEZ ZEZWOLENIA AUTORA-ZABRONIONE
WYMIANA OPONY/DĘTKI W DWUCZĘŚCIOWEJ FELDZE
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 3
• Strona 1 z 1
-
Marthinus - MotoManiak
- Posty: 291
- Dołączył(a): 5 lip 2008, o 20:51
- Lokalizacja: olsztyn
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Romet 50 T-1, Ford Mondeo mk2 1.8 TD
A to czemu tutaj nie było żadnych komentarzy?
No tutek na prawdę świetny
No tutek na prawdę świetny
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 93 gości