janusz84, w 2013r kupiłem w Biedronce podobną ładowarkę w tej samej cenie, miała jednak nieco inną elektronikę - diody LED zamiast wyświetlacza. Sprzęt na upartego dawał radę, jednak czasami elektronika się "zawieszała" i ładowarka zamiast wykryć rodzaj akumulatora to zaczęła go ostro przeładowywać, wyświetlając przy tym jakieś bzdury na pulpicie. Po odłączeniu i ponownym podłączeniu było już ok, jednak problem występował na tyle często, że przestałem używać tej ładowarki. Być może ta z linku będzie bardziej niezawodna, w końcu ma już nieco inną elektronikę.
Osobiście zawodowo używam dwóch ładowarek Bosch C3, które służą mi do automatycznego podładowywania akumulatorków kilka razy w tygodniu.
https://allegro.pl/ladowarka-prostownik ... 88849.html
Jak widać trzeba dorzucić stówkę, ale odkąd tylko go eksploatuję tak nie zauważyłem jeszcze żadnych problemów - no może poza głęboko rozładowanymi akumulatorami wręcz do zera - elektronika najczęściej wykrywa jakiś za mały akumulator i nie za się zmienić parametru.
Pragnę jedynie zaznaczyć, że tego typu sprzęty to bardziej ładowarka do akumulatora niż jakiś porządny prostownik. Ze względu na niski prąd ładowania trzeba być cierpliwym i poświęcić najlepiej pół lub nawet cały dzień (zależne od pojemności i stopnia rozładowania), by akumulator naładował się do pełna, jednak jest to "zdrowe" i bezpiecznie ładowanie dla takiej baterii. Po zakończeniu ładowania uruchamia się tryb podtrzymania napięcia, dzięki czemu akumulator może wisieć podłączony do sieci nawet przez dwa tygodnie bez obawy, że coś się z nim stanie.
Prostownik do akumulatorów 12V z regulacją prądu ładowania.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 23
• Strona 2 z 2 • 1, 2
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Re: Prostownik do akumulatorów 12V z regulacją prądu ładowan
dieludolfs . Dziękuje Ci za cenne dla mnie rady , sprzedający zachwalają swój towar i opinie zazwyczaj mają dobre , ale nie ma jak to opinia kogoś kto tego sprzętu używa .O taką mi chodziło ,a że ładuje się trochę dłużej to mi nie przeszkadza , zostawiam na noc i nie muszę pilnować ładowania , a co do tej stówki to znajdzie się .Kupuje .
Pozdrawiam.
Janusz.
Janusz.
-
janusz84 - MotoManiak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 9 wrz 2016, o 10:39
- Lokalizacja: DK80.
- Pojazdy: D.U.0.4/1 z silnikiem 110cc LIGIER NOVA.
Prostownik do akumulatorów 12V z regulacją prądu ładowania.
janusz84, nie ma problemu, niech służy
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Prostownik do akumulatorów 12V z regulacją prądu ładowania.
Bardzo konkretny tutorial, dzięki
- Maruk9
- MotoManiak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 11 mar 2019, o 21:02
Prostownik do akumulatorów 12V z regulacją prądu ładowania.
Dla zainteresownych tematem ładowarki Bosch C3 mogę napisać, że jeden z moich egzemplarzy (ten najstarszy) zakończył swój żywot. Eksploatowałem ją przez 8 lat ładując akumulatory od 40Ah do 92Ah. Elektronika ładowarki rzekomo prawidłowo pokazuje ładowanie, natomiast w rzeczywistości napięcie nie rośnie, bo prąd ładujący wynosi zaledwie 5,65mA. Być może jeszcze uda się ją jakoś naprawić, jednak warto odnotować awarię
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Prostownik do akumulatorów 12V z regulacją prądu ładowania.
Ładowarka naprawiona w jedno niedzielne popołudnie. Winowajcą okazał się przekaźnik - element, którego ze względu na prostotę swojego działania nie podejrzewałem jako główną przyczynę usterki. Po wymianie tego elementu ładowarka znów działa jak nowa.
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Prostownik do akumulatorów 12V z regulacją prądu ładowania.
dieludolfs
Brawo , moja działa poprawnie , a jak by co to podrzucę do naprawy .
Brawo , moja działa poprawnie , a jak by co to podrzucę do naprawy .
Pozdrawiam.
Janusz.
Janusz.
-
janusz84 - MotoManiak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 9 wrz 2016, o 10:39
- Lokalizacja: DK80.
- Pojazdy: D.U.0.4/1 z silnikiem 110cc LIGIER NOVA.
Prostownik do akumulatorów 12V z regulacją prądu ładowania.
janusz84, i niech działa jak najdłużej. Mój egzemplarz nim się uszkodził to był eksploatowany przez 8 lat (w czasach wszechobecnej chińszczyzny to i tak długo), a po naprawieniu prostej usterki nadal świetnie działa. Nawet w przypadku awarii nieopłacalnej do naprawienia, kolejną moją ładowarką też by była Bosch chociażby dlatego, że mikroprocesorowy program ładujący zawsze działał bez zastrzeżeń, czego nie mogę powiedzieć o podobnej ładowarce z biedronki.
Przy okazji diagnostyki i testów po naprawie prześledziłem proces ładowania. Pełna moc (3,8A) jest wykorzystywana tylko do napięcia nieco ponad 14V, następnie ładowarka przechodzi w tryb ładowania mocą 0,8A, dzięki czemu po zakończeniu ładowania (osiągnięciu napięcia końcowego) akumulator jest dobrze wysycony.
Przy okazji diagnostyki i testów po naprawie prześledziłem proces ładowania. Pełna moc (3,8A) jest wykorzystywana tylko do napięcia nieco ponad 14V, następnie ładowarka przechodzi w tryb ładowania mocą 0,8A, dzięki czemu po zakończeniu ładowania (osiągnięciu napięcia końcowego) akumulator jest dobrze wysycony.
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Posty: 23
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 72 gości