Budowa kompresora

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Budowa kompresora

Postprzez gacekx1 » 1 cze 2014, o 13:32

Chciałbym przedstawić wszystkim budowę kompresora w moim wykonaniu. :) Póki co nie jest skończony gdyż doznałem kontuzji łokcia i muszę przerwać na trochę montaż, ale korzystając z chwili czasu postanowiłem wrzucić parę zdjęć. Nie ukrywam że zależało mi na jak najniższej cenie, jednak dbam o bezpieczeństwo. Jest to mój drugi kompresor, gdyż posiadam jeszcze chińczyka 50l, zmierzone 120l/min. W tym wydajność myślę wyniesie około 200-300l/min. A wiec zaczynamy.

Na początku okazyjnie kupiłem sprężarkę za 70zł. Prawdopodobnie jest ze Skody RTO. Okazało się że ma pękniety pierścień. Decyzja - remont. Wymiana pierścieni i regeneracja zaworków. Koszt remontu około 50zł. Do sprężarki musiałem dorobić blachę która ją mocuje i dodatkowo uszczelnia z tyłu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Następnie udało mi się wyrwać butle lpg 60l za chyba 50zł. Dokupiłem rurki, dorobiłem kołnierz na miejsce po wielozaworze i pospawałem. Postanowiłem elektrodą nie spawać i oddać do pospawania palnikiem - koszt 30zł. Rurki to 6zł. Dziury pod rurki wywierciłem otwornicą do metalu z węglików spiekanych o średnicy 22mm

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Co do silnika to posiadam w domu kilka. Wybrałem 3 fazowy 1,1kW ok 1400obr. Wydaje mi się że może być za mały ale większy mam aż 5,5kW :shock: . Zobaczymy w praniu. Testowałem bez obciążenia - kręci sprężarką.

Obrazek
Obrazek

Czas na budowę ramy. Pospawałem ją z kątowników, gdyż mam ich pod dostatkiem. Sprężarka nie ma mocowania od koła pasowego i musiałem dorobić odpowiednie. wkłada się w nie sprężąrke i skręca od góry. Lepiej będzie to widać gdy wrzucę zdjęcie zamontowanej :D Kółka pochodzą z wózka dziecięcego, po 2 na stronę.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Pozostała kwestia elektryki i połączenia wszystkiego. Elementy które zakupiłem lub miałem: presostat, reduktor, złączki, manometry, stycznik 3 fazowy, zawór bezpieczeństwa.
Pewnie ktoś zada pytanie po co stycznik. A trzeba go gdyż mam presostat 1 fazowy (jest dużo tańszy) i aby sterować silnikiem 3 fazowym muszę taki posiadać. Udało mi się kupić używkę za 30zł) , taki nowy to koszt 150-200zł :twisted:
Za wymienione powyżej elementy zapłaciłem około 120zł - sam presostat 3f tyle kosztuje, gdybym chciał taki zakupić.

Obrazek
Obrazek

Brakuje mi jeszcze zaworu zwrotnego - 50zł, oraz odpowiednich rurek, kolanek itp (większość mam, trzeba poszukać :o )

.........................................................................................................
Dokupiłem zaworek zwrotny oraz wężyk do odprężania sprężarki:


Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pomalowałem także "ramę" sprężarki na czerwono :D Na zdjęciu widać również jak zamocowana będzie sama sprężarka. Farba to Gruntoemalia na rdzę RAFIL - 30zł 0,8l.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jutro mam zamiar pomalować butle.
.................................................................................................................
Butla pomalowana :)

Obrazek

Montaż za tydzień lub za 2, zobaczymy jak z czasem wyjdę.

.............................................................................................................
Z czasem cienko ale jednak troszkę udało mi się zrobić. Butla zamontowana, dospawana nóżka i rączka, przykręcona sprężarka,pierwsze przymiarki zaworu zwrotnego

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Sorki za jakość ale nie miałem cyfrówki pod ręką a mój solid nie robi za dobrych zdjęć :(

..............................................................................................................
Kolejny dzień i prace sie posuwają powoli. Dzisiaj montaż silnika i króćca do butli w miejsce wielozaworu. Niestety na tym koniec na razie gdyż czekam na przesyłkę z redukcją 1/2 na 1/4 do montażu presostatu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

................................................................................................................ ....
Kompresor ukończony w 99% co widać na zdjęciach, brakuje mi puszki hermetycznej którą dam na silnik by kable tak nie wisiały, jakiejś osłony na pasek oraz lepszych od kawałka szmatki filtrów powietrza. Silnik jednak daje radę, startuje nawet przy 7 barach bez odpowietrznika. Martwi mnie trochę wydajność, wyszła ok 170l/min, myślę że to wina nie dotartych pierścieni do delikatnie zużytego cylindra i po kilkudziesięciu cyklach się to unormuje. Mam jeszcze krótkie wideo jednak mój internet raczej nie pozwoli na przesłanie, jednak spróbuje :)

Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 5 lip 2014, o 16:35 przez gacekx1, łącznie edytowano 5 razy
Avatar użytkownika
gacekx1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 405
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 22:07
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 2
Pojazdy: Audi A4B6 1.9 TDI avb, WSK 125

Budowa kompresora

Postprzez Pani Kontekstowa » 1 cze 2014, o 13:32

Pani Kontekstowa
 

Budowa kompresora

Postprzez janosikmz19822 » 3 cze 2014, o 16:24

Mam chyba taki sam kompresor użyty do sprężarki .
https://media.giphy.com/media/Lum1HdOIA725W/giphy.gif
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3472
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 39
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Budowa kompresora

Postprzez Bubles » 3 cze 2014, o 19:08

Nie żeby co, ale nie wyjdzie podobnie kupić z netto kompresora za 200 ziko?
Avatar użytkownika
Bubles
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 15 paź 2011, o 23:45
Pojazdy: Router A500, VW Polo 86c2f

Budowa kompresora

Postprzez gacekx1 » 6 cze 2014, o 20:33

Wątpie że za 200 kupię kompresor,byle jaki chińczyk co sie do czegoś nadaje kosztuje ze 400zł.
janosikmz19822 napisał(a):Mam chyba taki sam kompresor użyty do sprężarki .

Mógłbyś mi napisać jak się sprawuje? Jaki masz do niego silnik?
Avatar użytkownika
gacekx1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 405
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 22:07
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 2
Pojazdy: Audi A4B6 1.9 TDI avb, WSK 125

Budowa kompresora

Postprzez janosikmz19822 » 6 cze 2014, o 23:18

Jutro podpatrzę i porobię zdjęcia ,kompresor mój tata robił .
https://media.giphy.com/media/Lum1HdOIA725W/giphy.gif
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3472
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 39
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Budowa kompresora

Postprzez adrian » 7 cze 2014, o 11:54

Taka rada jak by się okazało ze kompresor ma problem ze startem z powody słabego silnika, a masz silnik 3 fazowy to zrób automatyczne przełączanie gwiazda-trójkąt powinien startować bez problemu :) Ten silnik 1,1kW troche będzie słabawy jak na 2 tłokową sprężarkę, lepszy by był ok 3,5kW i jak już szaleć to mogłeś dać butle min 100l
AUDI- Vorsprung durch Technik
Obrazek
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3010
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A4 B6

Budowa kompresora

Postprzez gacekx1 » 7 cze 2014, o 15:43

Niestety silnik ma tylko wyprowadzenia na gwiazdę wedle tabliczki, nie da się połączyć w trójkąt (wychodzą 3 kable) :(
Byłbym wielce wdzięczny za zdjęcia janosikmz19822
Avatar użytkownika
gacekx1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 405
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 22:07
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 2
Pojazdy: Audi A4B6 1.9 TDI avb, WSK 125

Budowa kompresora

Postprzez janosikmz19822 » 7 cze 2014, o 23:23

Sorry dziś nawaliłem ze zdjęcia na jutro się już postaram .
https://media.giphy.com/media/Lum1HdOIA725W/giphy.gif
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3472
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 39
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Budowa kompresora

Postprzez gacekx1 » 15 cze 2014, o 11:43

Witam po dłuższej przerwie. Niestety nie zjechałem na wekend do domu i nie zapodam żadnych zdjęć. Ciągle jednak liczę na zdjęcia od janosikmz19822 :)
Avatar użytkownika
gacekx1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 405
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 22:07
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 2
Pojazdy: Audi A4B6 1.9 TDI avb, WSK 125

Budowa kompresora

Postprzez janosikmz19822 » 15 cze 2014, o 12:33

https://www.youtube.com/watch?v=Y2iqZ5k ... e=youtu.be
Sorry że tak długo .
Jeszcze go wyciągnę i porobię foto .
https://media.giphy.com/media/Lum1HdOIA725W/giphy.gif
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3472
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 39
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Budowa kompresora

Postprzez Tomciosz » 15 cze 2014, o 12:36

A w tle:
"Kiedy patrzę na Nią widzę bóstwo
Biorąc ją za rękę czuję
Mnóstwo pozytywnych fal, nieprzebranych tak. Ooo
Kiedy patrzę na Nią, chcę z Nią usnąć
Gdy jej nie ma przy mnie jest zbyt pusto
Kocham tylko ją nie przerwanie wciąż. Oo"

:mrgreen: :mrgreen:
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4739
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 68
Pojazdy: Ogar 200 CC700

Budowa kompresora

Postprzez gacekx1 » 15 cze 2014, o 19:52

Dzięki wielkie :) Ciekawa konstrukcja, napęd wprost na sprężarkę, jakiej mocy masz tam silnik? Hmm na jakiś wielki nie wygląda myślę ze 1,5kw max
Avatar użytkownika
gacekx1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 405
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 22:07
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 2
Pojazdy: Audi A4B6 1.9 TDI avb, WSK 125

Budowa kompresora

Postprzez janosikmz19822 » 15 cze 2014, o 21:38

Musze tabliczkę z farby wyskrobać i będzie wiadomo .
https://media.giphy.com/media/Lum1HdOIA725W/giphy.gif
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3472
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 39
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Budowa kompresora

Postprzez gacekx1 » 21 cze 2014, o 20:26

Dodałem kilka nowych fotek :)
Avatar użytkownika
gacekx1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 405
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 22:07
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 2
Pojazdy: Audi A4B6 1.9 TDI avb, WSK 125

Budowa kompresora

Postprzez gacekx1 » 5 lip 2014, o 18:02

Sprężarka prawie że ukończona, Komentarz pod koniec pierwszego posta, dodaję krótki filmik;)

https://www.youtube.com/watch?v=nWnRql6rGB8
Avatar użytkownika
gacekx1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 405
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 22:07
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 2
Pojazdy: Audi A4B6 1.9 TDI avb, WSK 125

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości