Rudolf Diesel i jego wynalazek - silnik Diesla ;)

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Postprzez Konrad » 31 lip 2008, o 10:25

jarekvolvo napisał(a):każdy dwusów

oj nie bo przerywacz będzie w innym momencie rozwierany :wink:
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Pani Kontekstowa » 31 lip 2008, o 10:25

Pani Kontekstowa
 

Postprzez jarekvolvo » 31 lip 2008, o 11:23

Quniuś napisał(a): przerywacz będzie w innym momencie rozwierany


Oczywiście. Tak będzie przy USTALONEJ pozycji przerywacza, z dobrze wyregulowanym punktem zapłonu. Jednak przy źle ustawionym zapłonie, z punktem mniejszym/równym ZZ silnik może zagadać w obie strony. Wystarczy mało"zdecydowane" kopnięcie, koło zamaszyste nie przerzuci kompresji w odpowiednim kierunku i może się "cofnąć".
Co innego zamiar celowy. W Velorexie były po prostu dwa przerywacze PRZED i PO ZZ ( w 175 i 250 ccm, a w 350 przerywacze były przełączane "naprzeciw" )

He, he - kiedyś, w trakcie remontu Rolmpsa zamarzyło mi się wstawienie do niego silnika od AWO. Jednak brak wstecznego a przede wszystkim ówczesne bariery technologiczne (1986) ograniczyły moje zapędy. ...
jarekvolvo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 768
Dołączył(a): 11 wrz 2007, o 09:40
Lokalizacja: Milanówek
Pochwały: 18
Pojazdy: Volvo 855 Estate "Hornet", Romet 50T1, , Komar MR 232, Gnom, MAW...

Postprzez Mariusz » 31 lip 2008, o 17:56

no w velorexie ciekawie musiało sie parkowac na przykład :D za każdym razem zgasić, przestawić dźwigienkę, i odpalić w drugą :P a jak ktoś nei wierzy że można motor odpalić do tyłu to na jutube byłnawet filmik jak komarem jeździl na wstecznym :P w sumie to ustawić najpóźniejszy zapłon jaki się da, i zdemontowac starter (bo może chwycić) i wio :P

no a okrętowe to już chyba inna bajka, moc max przy 100 obr na minute już mówi za siebie :D i po ponad 15 cylindrów :P

Mandos: dawałeś chyba kiedys zdjęcia takiego silnika okrętowego? masz je jeszcze? czy mi sie pomyliło coś znowu? :D
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez jarekvolvo » 31 lip 2008, o 18:28

marycha_zielarz napisał(a):przestawić dźwigienkę, i odpalić w drugą

Zgadza się. Cyrk.

Tu masz jednego z potworów....

http://pl.youtube.com/watch?v=AnTnXp3LU ... re=related

Tu nieco inny..
http://pl.youtube.com/watch?v=CxssIc4HU ... re=related
jarekvolvo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 768
Dołączył(a): 11 wrz 2007, o 09:40
Lokalizacja: Milanówek
Pochwały: 18
Pojazdy: Volvo 855 Estate "Hornet", Romet 50T1, , Komar MR 232, Gnom, MAW...

Postprzez Mariusz » 31 lip 2008, o 21:16

a tak właściwie: jak sie odpala takiego giganta? :D jakiś pneumatyczny starter czy jak?
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez jarekvolvo » 31 lip 2008, o 22:44

marycha_zielarz napisał(a):jakiś pneumatyczny starter


Może być sprężone powietrze - najłatwiejsza i najbezpieczniejsza sprawa w zabytkach. Poza tym, zwykle jest mniejszy silnik jako rozrusznik. Do mojego Deutza MIH 332 (9 litrów pojemności na jednym garze :!: ) rozrusznikiem jest inny, mały diesel ASSA, o mocy ok. 15 KM. Jest on podobny do andrychowskiego S60. Podobno był kiedyś młynarz, 2 m wzrostu, 200 kg wagi, co odpalał go z korby :mrgreen: . Ja, co najwyżej korbą jeden obrót wału zrobię, i to na wykręconym kurku ogniowym - czyli bez kompresji :D
jarekvolvo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 768
Dołączył(a): 11 wrz 2007, o 09:40
Lokalizacja: Milanówek
Pochwały: 18
Pojazdy: Volvo 855 Estate "Hornet", Romet 50T1, , Komar MR 232, Gnom, MAW...

Postprzez Mariusz » 31 lip 2008, o 22:50

Podobno był kiedyś młynarz, 2 m wzrostu, 200 kg wagi, co odpalał go z korby :mrgreen:

oczywiście chodzi ci o ten piętnastukonny "rozrusznik"? :D
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez jarekvolvo » 31 lip 2008, o 22:57

Nie, nie :D . Oczywiście mówię o Deutz'u. "Esa" czy Warszawę odpalę z korby bez problemu. W MIHu tłok żeliwny, wyglądający jak bomba - ze stożkiem na denku - waży coś koło stu kilo, metrowe koło zamaszyste ze dwieście, sam wał też ze stówkę. Bujnij takie coś z łapki, to masz oczy, jak u ślimaka... :mrgreen: :mrgreen:
jarekvolvo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 768
Dołączył(a): 11 wrz 2007, o 09:40
Lokalizacja: Milanówek
Pochwały: 18
Pojazdy: Volvo 855 Estate "Hornet", Romet 50T1, , Komar MR 232, Gnom, MAW...

Postprzez mandos » 1 sie 2008, o 00:35

Fotki:
wał
[img][487:500]http://img125.imageshack.us/img125/5853/rta96ccrankco6.jpg[/img]

blok:
[img][570:500]http://img125.imageshack.us/img125/8938/rta96ccyldeckqf1.jpg[/img]

Cały silnik (wersja 12cyl.)
[img][570:434]http://img125.imageshack.us/img125/6246/rta96csm9.jpg[/img]

Miałem okazję na żywo widzieć nieco mniejszy silnik: 6330l pojemności, 7 cylindrów, średnica tłoka 80cm, skok 1,8 metra, moc 35350 KM.
Widziałem go odpalonego podczas próby zdawczej w fabryce. Ziemia drżała :)

A odpalany jest taki silnik sprężonym powietrzem wtłaczanym do jednego z cylindrów.
Avatar użytkownika
mandos
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 180
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:22

Postprzez Konrad » 1 sie 2008, o 10:16

precyzja wykonania musi być ogromna :yes:
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Alonzo » 1 sie 2008, o 17:45

precyzja chyba nie przy takich rozmiarach 0,1mm w te czy we wte chyba roznicy nie robi co innego w naszych silnikach gdzie 0,1mm to juz strata mocy :P ale sielnik kolos :D ten wał robi najwieksze wrazenie, rozumiem ze to jest diesel 2t, chyba najwieksze silniki swiata :D
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Mariusz » 1 sie 2008, o 21:47

a te drabinki w zagłebieniach miski olejowej czy jak to nazwać to jakby ktoś tam wpadł? :D
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez jarekvolvo » 1 sie 2008, o 23:23

Alonzo napisał(a):0,1mm w te czy we wte chyba roznicy nie robi

Zapewniam Cię, że robi. Wyobraź sobie wał o masie kilkunastu ton wpadający w coraz większe drgania... . Tempo zużycia panew wzrasta, koszty remontu także. Niebotycznie. Dlatego precyzja wykonania jest równa lub nawet większa, niż w małych silnikach wysokoobrotowych... . To nie XIX wiek...
jarekvolvo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 768
Dołączył(a): 11 wrz 2007, o 09:40
Lokalizacja: Milanówek
Pochwały: 18
Pojazdy: Volvo 855 Estate "Hornet", Romet 50T1, , Komar MR 232, Gnom, MAW...

Postprzez Alonzo » 2 sie 2008, o 00:22

To nie XIX wiek

wtedy raczej takich silnikow nie robili, a parowego tej wielkosci tez raczje nie konstruowali :P
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Mariusz » 2 sie 2008, o 23:41

ale jeśli tłok ma metr średnicy, to jak wygląda tokarka która go wytacza? :D no i korpus itp to jest jakiś odlew czy jak? np. wał, ogólnie maszyny do tworzenia silnika XXL też raczej muszą być XXL :P

a jak zakładają zabezpieczenie sworznia? mają takie wielkie kleszczyki do segerow czy jak :D?
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 6 gości