Ostrzezenia i przestrogi

Tu będą umieszczane ważne informacje związane z funkcjonowaniem forum oraz rozwiązania ewentualnych problemów technicznych.

Ostrzezenia i przestrogi

Postprzez zart2 » 13 wrz 2007, o 18:57

Mam taka sugestie, widze, przegladajac stronke, ze duzo na niej mlodych ludzi, to fajnie, ja mam juz ponad 3 dychy i stale ta sama pasje (jednoslady).
Z racji wieku mam tez kilka doswiadczen, ktorymi chcialbym sie podzielic z ludzmi. Ostrzec przed glupimi lub niebezpiecznymi rzeczami, o ktorych slyszalem, bylem swiadkiem czy tez ktore sam kiedys robilem itd.

N.P. ktos dawno temu, zasugerowal znajomemu, ze najlepszym sposobem na wyprostowanie wgniecionego baku motocyklowego, jest wlanie odrobiny paliwa do srodka, zatkanie korka, wykrecenie kranika paliwa i.... podpalenie zapalki od dolu. Efekt - rozerwany bak i poparzenie 3 stopnia u pacjenta, ktory zdecydowal sie na takie rozwiazanie.
I tak mial sporo szczescia.

Albo, ktos czyscil nowo zalozony lancuch z piachu po pierwszej przejazdzce, kiepsko szlo, wiec zapalil silnik, wlozyl 2jke - fajnie sie czysci szmata przesuwajacy sie w szmacie lancuch przy pracujacym silniku - do momentu, w ktorym tryb nie zalapal szmaty razem z palcem pomiedzy lancuch a tylna zebatke - egfekt : uciety palec i kalectwo do konca zycia.

Albo najprostsza kwestia techniki jazdy: - hamowanie przednim hamulcem na zakrecie na mokrych lisciach - gleba murowana, peknieta lampa, popekane zegary itd.

Takie i inne rzeczy, przychodza wszystkim do glowy, sam kiedys mialem podobne genialne pomysly, ktore o malo nie konczyly sie tragicznie. Mysle, ze warto byloby ostrzec innych w takim wlasnie miescu

Pozdrawiam,

Dodac miejsce na stronce na "OSTRZEZENIA I PRZESTROGI"
ZART2
zart2
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 5 wrz 2007, o 10:54
Lokalizacja: W-Wa

Ostrzezenia i przestrogi

Postprzez Pani Kontekstowa » 13 wrz 2007, o 18:57

Pani Kontekstowa
 

Postprzez ABRUZZI » 13 wrz 2007, o 19:38

no nawet dobry pomysł na forum może znaleźć sie wiele początkujących i młodych motomaniaków bez doświadczenia a czasami lepiej uczyć sie na cudzych błędach niżeli na własnych
Avatar użytkownika
ABRUZZI
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 19 lip 2007, o 09:32
Lokalizacja: Rogowo

Postprzez Mateusz » 13 wrz 2007, o 19:38

Jeżeli chodzi o czyszczenie łańcucha szmatą, to niestety miałem przykry wypadek wcale nie tak dawno temu...
Podczas czyszczenia, przykładałem szmatkę do łańcucha i kręciłem kołem. Przyszedł kumpel, mnie zagadał a mój palec poleciał "za daleko" razem z łańcuchem. Efekt był taki, że łańcuch docisnął palec do zębatki. Straty?

Pęknięty paznokieć, i bardzo duża rana w kciuku... Goiło się długo, bo to nie wygodne miejsce. Paznokieć do tej pory mam "inny" :wink:
Avatar użytkownika
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez Marcek » 13 wrz 2007, o 21:17

Przy cięciu, szlifowaniu, itp. zawsze używajcie okularów ochronnych. Nieważne, czy do ucięcia jest tylko mała śrubka, czy gruba blacha.
Jeśli już wpadnie do oka opiłek koniecznie jedźcie do okulisty. Samodzielna próba wyciągnięcia metalu skończy się jego głębszym nabiciem.
Podczas cięcia gumówką mocujcie przedmioty w imadle, a nie trzymajcie w rękach.
W warsztacie trzymajcie jakąś małą gaśnicę proszkową. A jak już, odpukać, zapali sie jakiś urzadzenie wpiete do prądu oczywiście nie można gasić wodą.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 5777
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 3

Postprzez Konik » 13 wrz 2007, o 21:27

Wrazie jakiegoś pożaru w miejscu pracy zagasić, oczywiscie jak jest elektryka to gaśnica proszkowa, nie otwierać okien . Dlaczego?? Wznieca to większy ogień. przy zakładaniu segerków na sprężynki w jawce w sprzęgle równierz ubrać lepiej okulary ochronne, gdyż zawsze jest zagrożenie, że segerek wraz z podkładką i spręzynką może strzelić w oko.
Obrazek
Avatar użytkownika
Konik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5413
Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'

Postprzez Tomciosz » 13 wrz 2007, o 21:31

Aha mój tata ma przestrogę, że jak się coś tnie szlifierką kątową to trzeba włożyć to w imadło. Mówię to bo miał nieprzyjemny wypadek. A jaki nie chcę mówić.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4736
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 68
Pojazdy: Ogar 200 CC700

Postprzez rolnik1234 » 13 wrz 2007, o 21:35

W warsztacie trzymajcie jakąś małą gaśnicę proszkową. A jak już, odpukać, zapali sie jakiś urzadzenie wpiete do prądu oczywiście nie można gasić wodą.

Ja należe do Ochotniczej Straży Pożarnej więc takie rzeczy wiem ale niestety nie wszyscy :D
rolnik1234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 16:37

Postprzez Mr.Rezystor » 13 wrz 2007, o 21:39

Tak jak napisaliście okulary ochronne, to najważniejsza sprawa, niezależnie od czynności jakie wykonujecie przy pracach z elektronarzędziami, maszynami itd. Przy spawaniu nie zapominać o przyłbicy (masce) i jeszcze rękawice skórzane, bo się można opalić trochę jak w solarium, oczy naświetlić. Nie odpalać moto w pomieszczeniu zamkniętym.
http://motoalbum.pl/uzytkownik/4057/pojazdy

Kategoria A,B zdana za pierwszym strzałem :D
Avatar użytkownika
Mr.Rezystor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 07:32
Lokalizacja: Witkowice 20km od Częstochowy.
Pojazdy: Audi 100 2.8

Postprzez Konik » 13 wrz 2007, o 21:53

Mr.Rezystor napisał(a):Nie odpalać moto w pomieszczeniu zamkniętym.

bo to grozi zaczadzeniem :/
wiele osób testuje ustawienie zaplonu tak że ustawi , przykreci magneto i jedziena test, ale pamietajmy o tym że, jak mamy długie spodnie to najnormalniej może je nam wciągnąc magneto, wiec lepiej już chociaż na 1 śrubce zakręcić pokrywe :/
to samo osłonka na łancuch- moim zdaniem jest obowiązkowa w każdym motrorze :)
Ostatnio edytowano 13 wrz 2007, o 21:54 przez Konik, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Konik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5413
Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'

Postprzez pawel615 » 13 wrz 2007, o 21:54

ja przywalilem w palec mlotkiem przy pracach remontowtch wsk
i paznokiec tez juz jest inny
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2927
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 6

Postprzez Mariusz » 14 wrz 2007, o 16:22

to ja jeszcze z przed dwóch lat mam pamiątkę jak opukiwałem koledze kolanko w on stwierdził że mu kolanko ryzam i mi je wyciągnął-sprzed lecącego właśnie w kierunku klucza. do tej pory mam paznokieć dwuwarstwowy, a wcześniej miałem takie fajne coś że do połowy był normalny, a od połowy (tej u dołu!) był grubszy! najgorsze było to że nieraz syf wpadał między świerzo rosnący nowiutki paznokieć a między ten stary uwalony.

poza tym pamiętajcie-cokolwiek robicie z jakimkolwiek kręcącym się urządzeniem to rękawice odłóżcie na półkę... mama kolegi rżnęła krajzegą drzewo w rękawicach, efektów się domyślcie... samo magneto mnie już nie straszy, bo miałem okazję poznać jego moc na nodze, ale na szczęście miałem dość grube dżinsy.
uważajcie na sprzęgła, i to bardzo. ja rozbierałem w garażu sprzęgło od charta, fajna konstrukcja bo można sobie z kosza wyciągnąć i się pobawić. chciałem zobaczyć co to za pierścień, i szczerze przyzwyczajony do szpilek i zawleczek w komarze nei domyślałem się że przytrzymujący. dobrze że jakoś tak bardziej odchylony byłem, bo nie szło wyczuć momentu kiedy wyskoczy. już śrubokrętem ruszyłem kiedy coś brzdękło. nie wiedziałem co, obejrzałem się i zobaczyłem że worek w kącie coś się poruszył. po chwili zobaczyłem niby śnieg lecący z sufitu-spory uszczerbek w tynku.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez ABRUZZI » 14 wrz 2007, o 20:56

no to ja też się dołączę chyba o tym nikt nie pisał żeby nie zakładać łańcucha na zapalonym silniku bo to też może skończyć się albo zmiażdżonym palcem albo jego stratą
Avatar użytkownika
ABRUZZI
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 19 lip 2007, o 09:32
Lokalizacja: Rogowo

Postprzez Piotrek » 14 wrz 2007, o 21:03

Myślę, że warto w Pomocy założyć przyklejony temat: "Ostrzezenia i przestrogi" gdzie właśnie wszyscy by wpisywali takie swoje rady.

Bo zakładanie nowego działu chyba było by przerostem formy nad treścią

Co o tym sadzicie?
Avatar użytkownika
Piotrek
@admin
@admin
 
Posty: 3656
Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
Pochwały: 10
Pojazdy: Opel Vectra B, 2000 Edition

Postprzez Mateusz » 14 wrz 2007, o 22:10

Popieram pomysł. Było by wszystko dobrze widoczne, dla każdego nowego usera :)
Avatar użytkownika
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez Jakub Knight » 14 wrz 2007, o 22:12

Co o tym sadzicie?
dobry pomysł, ale może do tutarialu?
Chcąc być łagodnym, okrutnym być muszę
Avatar użytkownika
Jakub Knight
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1319
Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 15:44
Lokalizacja: Bytom

Następna strona

Powrót do Sprawy dotyczące forum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości