ladowarka do aku

Miejsce gdzie możecie prowadzić swobodne rozmowy na tematy motoryzacyjne. Taki Off-topic ale związany z motoryzacją!

ladowarka do aku

Postprzez Alonzo » 20 maja 2007, o 11:11

Dzisiaj robilem sobie porzadek w szafie i znalazlem ladowarke, mialem ja do bateri z broni asg. Jest to uniwersalna ladowarka i rozladowywrka, ma krokodylki. I mam pytanko czy moge nia ladowac swoje aku zelowe. na opakowaniu pisze ze do baterri NI-Cd / NI-Mh. wrzucam foty:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

ja widzicie sa jakies pokretla na tej ladowarce, gdyby sie dalo ladowac tym to powiedzcie jak je ustawic ?? dalem tez napisy na opakowaniu dla informacji. gdyby sie dalo to by bylo fajnie bo bym nie musisial zebrac o prostownik sasiada :P
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

ladowarka do aku

Postprzez Pani Kontekstowa » 20 maja 2007, o 11:11

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Ktoś » 20 maja 2007, o 13:45

musiał byś po 1 zmierzyć napięcie jakie daje ta ładowarka pod obciążeniem jakąś małą żarówką, i wtedy można mówić czy można ładować czy nie.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Adi.G. » 20 maja 2007, o 13:46

Wydaje mi się że będzie miał za małego kopa jak na aku
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Alonzo » 20 maja 2007, o 15:38

co do napiecia teraz zauwazylem ze z tylu sa jakies oznaczenia co do napiecia, tez mi sie tak wydaje ze prad za maly bo 500-100mA to troche malo ale moze cos z tego wypali, daje fote tych oznaczen:

Obrazek
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Marcek » 20 maja 2007, o 18:53

Z tego co wiem, masz aku coś koło 7 Ah. Jeśli tak, spróbowałbym zrobić tak:
ustawić jedno pokrętło na "5 elements", drugie na 500 mA. Powinno dać rady. Tylko koniecznie sprawdzaj, czy akumulator nie jest gorący No i przed podpięciem aku warto by sprawdzić voltoierzem napięcie, czy jest faktycznie 7V.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Alonzo » 22 maja 2007, o 15:32

no dobra dzisiaj sie za to wziolem najpierw chcialem sprawdzic czy jest te 7v ale moj miernik sie zepsul bo nic nie pokazywal na zadnym polozeniu pokretla :/ no wiec zaryzykowalem i podpiolem bez sprawdzenia napiecia, oczywiscie sprawdzalem czy aku nie jest gorace, ladowalo sie z 30min i aku zimne wiec jest chyba dobrze, teraz sie laduje dalej, zaraz pojde znowu sprawdzic czy nie jest gorace :D
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Marcek » 22 maja 2007, o 19:28

Kilka godzin musi się ładować (jeśli jest mocno rozładowany). Lekko ciepły może być.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Alonzo » 22 maja 2007, o 19:30

tzn pol godziny stalem i sporawdzalem potem poszedlem :P w ogole ta ladowarka ma ta lampke jak czerwona to laduje jak sie zapali zielona to naladowane, ladowalo sie z 1 godz, odlaczylem i jest wszystko dobrze :D wielkie dzieki za pomoc :D
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Kleofas » 23 maja 2007, o 17:43

A ja ładowarke do aku zrobiłem z zestawu elektronicznego (tzw. set) "zasilacz regulowany", podłączyłem pod transformator mocy 1A (napięcie transformatora musi być wyższe od wymaganego 7V, ja dałem 15V) Koszt zestawu to +/- 18 zł, transformator na allegro radziecki ze starych zapasów chyba 9 zł i do tego kable, krokodylki i wsadziłem to w skrzynke narzędziową z marketu za 5 zł/. Wygląda całkiem nieźle, prąd można regulować 1-15V czyli można ładować 6 i 12V, często takie coś się przydaje też do zasilania różnych innych urządzeń na prąd stały.
Avatar użytkownika
Kleofas
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1098
Dołączył(a): 27 mar 2007, o 14:20
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Pochwały: 2
Pojazdy: 2 Polonezy i 6 motórów ;)

Postprzez Gość » 24 maja 2007, o 17:06

Kleofas napisał(a):... prąd można regulować 1-15V czyli można ładować 6 i 12V, często takie coś się przydaje też do zasilania różnych innych urządzeń na prąd stały.


Napięcie można regulować , a prąd nie, prąd a napięcie to dwie różne rzeczy jeśli prąd jest rzędu 1A to nie ładowałbym taką ładowarką akumulatorów mniejszych od 8-10ah gdyż może to taki akumulator zniszczyć, może nawet nie za 1 czy 2 razem, ale jeśli go nie zniszczy w "widoczny sposób" to na pewno obniży jego trwałość.Jest oczywiście tzw. ładowanie szybkie, ale nie każdy akumulator jest do niego przygotowany a ładowarka taka która umożliwia szybkie ładowanie jest specjalnie przygotowana do takiego celu i ma wbudowaną elektronikę która ciągle monitoruje stan akumulatora także zwykła ładowarka a tymbardziej zwykły zasilacz stabilizowany się do tego nie nadaje.

Natomiast wytyczne zwykłego ładowania tzw. 10-godzinnego to:

Napiecie wyższe od napięcia znamionowego akumulatora o 10-20%
Natężenie prądu dostarczanego czyli tzw prąd ładowania wynoszacy - 1/10 pojemności akumulatora.

czyli np. aby skutecznie naładować akumulator 12v o pojemności 10Ah korzystając z tzw cyklu 10-godzinnego potrzebny jest prąd o napięciu w przybliżeniu : 13-15v oraz natężenie 1A, ale już taki sam akumulator o poj. 5Ah wymagałby natężenia tylko 0,5A czyli 500mA.

Jak sama nazwa cyklu 10godzinnego wskazuje potrzeba w przybliżeniu 10h na naładowanie całkiem wyładowanego akumulatora.Akumulator żelowy w odróżnieniu od np kwasowo-ołowiowego nie potrafi się w 100% rozładować gdyż całkowite jego rozładowanie oznaczało by "śmierć" dla tego typu akumulatora.Przyjmuje się iż żelówka może się rozładować max. w 70-75% tak więc max cykl godzinny dla aku. żelowego wynosi ok6-7h zachowując parametry ładowania w zwykłym trybie 10-godzinnym.

Mam nadzieję iż komuś przyda się to co napisałem.

Pozdro
Gość
 

Postprzez Gość » 24 maja 2007, o 17:08

Anonymous napisał(a):
Kleofas napisał(a):... prąd można regulować 1-15V czyli można ładować 6 i 12V, często takie coś się przydaje też do zasilania różnych innych urządzeń na prąd stały.


W twoim przypadku możesz regulować napięcie można regulować , a prąd nie !! Oczywiście jest możliwa regulacja prądu jednak twoja "ładowarka" nie posiada takiej funkcji.

prąd a napięcie to dwie różne rzeczy !!!

Jeśli prąd jest rzędu 1A to nie ładowałbym taką ładowarką akumulatorów mniejszych od 8-10ah gdyż może to taki akumulator zniszczyć, może nawet nie za 1 czy 2 razem, ale jeśli go nie zniszczy w "widoczny sposób" to na pewno obniży jego trwałość.Jest oczywiście tzw. ładowanie szybkie, ale nie każdy akumulator jest do niego przygotowany a ładowarka taka która umożliwia szybkie ładowanie jest specjalnie przygotowana do takiego celu i ma wbudowaną elektronikę która ciągle monitoruje stan akumulatora także zwykła ładowarka a tymbardziej zwykły zasilacz stabilizowany się do tego nie nadaje.

Natomiast wytyczne zwykłego ładowania tzw. 10-godzinnego to:

Napiecie wyższe od napięcia znamionowego akumulatora o 10-20%
Natężenie prądu dostarczanego czyli tzw prąd ładowania wynoszacy - 1/10 pojemności akumulatora.

czyli np. aby skutecznie naładować akumulator 12v o pojemności 10Ah korzystając z tzw cyklu 10-godzinnego potrzebny jest prąd o napięciu w przybliżeniu : 13-15v oraz natężenie 1A, ale już taki sam akumulator o poj. 5Ah wymagałby natężenia tylko 0,5A czyli 500mA.

Jak sama nazwa cyklu 10godzinnego wskazuje potrzeba w przybliżeniu 10h na naładowanie całkiem wyładowanego akumulatora.Akumulator żelowy w odróżnieniu od np kwasowo-ołowiowego nie potrafi się w 100% rozładować gdyż całkowite jego rozładowanie oznaczało by "śmierć" dla tego typu akumulatora.Przyjmuje się iż żelówka może się rozładować max. w 70-75% tak więc max cykl godzinny dla aku. żelowego wynosi ok6-7h zachowując parametry ładowania w zwykłym trybie 10-godzinnym.

Mam nadzieję iż komuś przyda się to co napisałem.

Pozdro
Gość
 

Postprzez Adamoo » 24 maja 2007, o 17:09

Kurcze coś się rypie byłem zalogowany i mnie wywaliło i jeszcze nie wiem jakim cudem sam się zacytowałem...... :D

To byłem ja Adamo :)
Adamoo
 

Postprzez Kleofas » 24 maja 2007, o 18:28

Oczywiście, chodzi o regulację napięcia, pomyłka :D
A w simsonie czy wsk jest akumulator 11Ah więc natężenie 1A jest jak najbardziej odpowiednie, jak ktoś potrzebuje innego natężenia to można poprostu dać transformator o mniejszej mocy. A może komuś i mój post się przyda, jest to może banalne i proste urządzenie, do tego z gotowego zestawu ale spełnia swoją funkcję tak jak trzeba i co najważniejsze może je zrobić sobie każdy posiadający lutownicę i nie mający pojęcia o elektronice, tak jak ja.
Avatar użytkownika
Kleofas
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1098
Dołączył(a): 27 mar 2007, o 14:20
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Pochwały: 2
Pojazdy: 2 Polonezy i 6 motórów ;)

Postprzez Adamo » 24 maja 2007, o 18:44

Bez przesady , jakieś pojęcie mieć musisz bo inaczej byś nawet tego "kitu" nie złożył.Wiele osób nawet tego nie potrafi - lub nie chce potrafić, mamy teraz wyjątkowo tępą młodzież.Na szczęście na tym forum widzimy iż jakaś jeszcze część młodzieży chce coś jeszcze robić i czegoś ciekawego się przy okazji nauczyć :) .

Ps.Chyba się powoli starzeję bo złapałem się po raz kolejny na zrzędzeniu :D :wink: 8)
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk


Powrót do MotoChat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 425 gości

cron