Komar - myślę, że tej marki przedstawiać nie trzeba, ale czy zastanawialiście się jak wyglądał pierwszy taki motorower :
Zapewne wielu z Was szukało informacji o prototypach Komara, zresztą sam też szukałem jakiś informacji ale niestety za wiele o tym w necie nie przeczytamy... Tak więc przez całe życie byłem pewien, że prototyp się nie zachował do dziś. Ale prawda okazała się całkiem inna
Wczoraj miałem przyjemność być na III Festiwalu Zabytków Motoryzacji, który był organizowany przez Muzeum Techniki w Warszawie.
Przed festiwalem wyczytałem w necie informacje, że w tym roku oprócz stałych prototypów takich jak Warsy, Warszawa 210, Beskid, Meduza, Stratos itd., światło dzienne ujrzą te eksponaty, które nigdy wcześniej nie były pokazywane
Godzina 10, festiwal otwarty. Choć jestem tam trzeci raz w życiu, zawsze czuje się tak jakbym był pierwszy raz. Zwiedzam na początek hale. W pierwszej z hal wiele polskich konstrukcji (Ryś, Chart, Shl, WSK KOS, Gazela, Osa, Junak). Po sesji fotograficznej przechodzę do drugiej hali. Mym oczom ukazuje się trochę przykurzony Komar. Z daleka jestem pewien, że to wersja 230, jednak gdy się zbliżyłem i spojrzałem na silnik to wiedziałem, że to zwykły Komar nie jest. Jestem obok niego, lekkie ciarki na plecach, moje oczy patrzą na kierownice, a na niej żółta plakietka z napisem Motorower Komar - Prototyp
I wtedy wszystko było jasne. Zabrałem się za oględziny tego unikatowego pojazdu, na ramie co zresztą widać na fotkach jest wybity numer 000001. Zastanawiało mnie od czego jest ten silnik : zapytałem jakiegoś faceta, żeby mi przybliżył historię tego pojazdu. Silnik pochodzi od jakiegoś starego niemieckiego motoroweru (może Simsona?), obecnie prototyp nie jest na chodzie bo tak naprawdę dopiero niedawno wyjęto go z magazynów. Ja od siebie mogę dodać, że np. Jakość spawów na ramie ewidentnie wskazuje, że to "pierwszy Komar"
To chyba tyle, nie zanudzam zapraszam do oglądania zdjęć. Pozdrawiam
PROTOTYP MOTOROWERU KOMAR
Posty: 32
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Plus dla Mateusza że trochę ruszył historię Komara . Chyba osłona łańcucha jest nie oryginalna. Tylko w dziwnym miejscu wybity numer ramy
- pawel15
- MotoManiak
- Posty: 1790
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
- Lokalizacja: Dąbie
no silnik rzeczywiście z simsona-SR2 lub coś w tym stylu tylko gaźnik jakiś znajomy...
wogóle ciekawy obiekt masz jeszcze jakieś inne fotki z tej wystawy? chętnie bym (zresztą chyba jak i reszta motomianiaków) popatrzał na stare, polskie prototypy
wogóle ciekawy obiekt masz jeszcze jakieś inne fotki z tej wystawy? chętnie bym (zresztą chyba jak i reszta motomianiaków) popatrzał na stare, polskie prototypy
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Na tym silniku jest przeciez wypisana marka. Szkoda tylko, ze jakosc fotki nie pozwolila mi jej odczytac, ale zgrubsza wydaje sie, ze to Simson A jesli chodzi o zdjecia z calej imprezy, to chetnie sie zapisze na liste Bylbym wdzieczny, gdybys je w jakis sposob udostepnil
Magnorum non est laus sed admiratio
-
surveyor - MotoManiak
- Posty: 114
- Dołączył(a): 27 maja 2007, o 11:22
- Lokalizacja: Chorzów
OMG trochę dużo, i wszystkie z unikalnymi pojazdami
a będziesz robił tak że spakujesz do rara i wrzucisz gdzieśtam, czy dasz każde osobno do hostowania?
a będziesz robił tak że spakujesz do rara i wrzucisz gdzieśtam, czy dasz każde osobno do hostowania?
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Ciekawe, do tej pory byłem pewny, że historia Komara zaczynała sie od przedprodukcyjnych egzemplarzy Komara 230 z silnikiem SM02.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Ten silnik jest oryginalny- taki wlasnie zastosowano w prototypie... A rama, to- w mojej opinii- nie az tak wielka rzadkosc, bo prawie identyczna albo nawet taka sama (nie znam sie na Komarach) mialy wlasnie pierwsze seryjne modele tych motorowerow.
Magnorum non est laus sed admiratio
-
surveyor - MotoManiak
- Posty: 114
- Dołączył(a): 27 maja 2007, o 11:22
- Lokalizacja: Chorzów
- pawel15
- MotoManiak
- Posty: 1790
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
- Lokalizacja: Dąbie
surveyor napisał(a):Ten silnik jest oryginalny- taki wlasnie zastosowano w prototypie... A rama, to- w mojej opinii- nie az tak wielka rzadkosc, bo prawie identyczna albo nawet taka sama (nie znam sie na Komarach) mialy wlasnie pierwsze seryjne modele tych motorowerow.
czyli komar został sciągniety z simsona? bo ja myslałem ze to była wlasna komcepcja
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Nie, Komar nie zostal sciagniety z Simsona (Chociaz nigdy nic nie wiadomo, bo jak sie przyjrzec Simsonowi SR2... )... W prototypie uzyto jedynie takiego silnika i w tym znaczeniu, to on jest oryginalny. Jakbys teraz wsadzil tam S38, to on nie bylby oryginalem. Widocznie zle sie wczesniej wyrazilem, sorry
Magnorum non est laus sed admiratio
-
surveyor - MotoManiak
- Posty: 114
- Dołączył(a): 27 maja 2007, o 11:22
- Lokalizacja: Chorzów
Silnik z Simsona Suhl'a SR2 Pewnie konstrukorzy nie mieli jeszcze gotowego silnika do komara i wsadzili silnik simsonka
Chcąc być łagodnym, okrutnym być muszę
-
Jakub Knight - MotoManiak
- Posty: 1319
- Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 15:44
- Lokalizacja: Bytom
Posty: 32
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 76 gości