PROTOTYP MOTOROWERU KOMAR

Miejsce gdzie możecie prowadzić swobodne rozmowy na tematy motoryzacyjne. Taki Off-topic ale związany z motoryzacją!

PROTOTYP MOTOROWERU KOMAR

Postprzez Mateusz » 27 maja 2007, o 16:26

Komar - myślę, że tej marki przedstawiać nie trzeba, ale czy zastanawialiście się jak wyglądał pierwszy taki motorower :?:
Zapewne wielu z Was szukało informacji o prototypach Komara, zresztą sam też szukałem jakiś informacji :) ale niestety za wiele o tym w necie nie przeczytamy... Tak więc przez całe życie byłem pewien, że prototyp się nie zachował do dziś. Ale prawda okazała się całkiem inna :shock:

Wczoraj miałem przyjemność być na III Festiwalu Zabytków Motoryzacji, który był organizowany przez Muzeum Techniki w Warszawie.
Przed festiwalem wyczytałem w necie informacje, że w tym roku oprócz stałych prototypów takich jak Warsy, Warszawa 210, Beskid, Meduza, Stratos itd., światło dzienne ujrzą te eksponaty, które nigdy wcześniej nie były pokazywane :twisted:

Godzina 10, festiwal otwarty. Choć jestem tam trzeci raz w życiu, zawsze czuje się tak jakbym był pierwszy raz. Zwiedzam na początek hale. W pierwszej z hal wiele polskich konstrukcji (Ryś, Chart, Shl, WSK KOS, Gazela, Osa, Junak). Po sesji fotograficznej przechodzę do drugiej hali. Mym oczom ukazuje się trochę przykurzony Komar. Z daleka jestem pewien, że to wersja 230, jednak gdy się zbliżyłem i spojrzałem na silnik to wiedziałem, że to zwykły Komar nie jest. Jestem obok niego, lekkie ciarki na plecach, moje oczy patrzą na kierownice, a na niej żółta plakietka z napisem Motorower Komar - Prototyp :shock:

I wtedy wszystko było jasne. Zabrałem się za oględziny tego unikatowego pojazdu, na ramie co zresztą widać na fotkach jest wybity numer 000001. Zastanawiało mnie od czego jest ten silnik :?: zapytałem jakiegoś faceta, żeby mi przybliżył historię tego pojazdu. Silnik pochodzi od jakiegoś starego niemieckiego motoroweru (może Simsona?), obecnie prototyp nie jest na chodzie bo tak naprawdę dopiero niedawno wyjęto go z magazynów. Ja od siebie mogę dodać, że np. Jakość spawów na ramie ewidentnie wskazuje, że to "pierwszy Komar" :)

To chyba tyle, nie zanudzam zapraszam do oglądania zdjęć. Pozdrawiam

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

PROTOTYP MOTOROWERU KOMAR

Postprzez Pani Kontekstowa » 27 maja 2007, o 16:26

Pani Kontekstowa
 

Postprzez pawel15 » 27 maja 2007, o 16:46

Plus dla Mateusza że trochę ruszył historię Komara :D. Chyba osłona łańcucha jest nie oryginalna. Tylko w dziwnym miejscu wybity numer ramy :shock:
**Wiele serc, jedno bicie ::: WSK ::: ponad życie**
Prawko B zdane :)!!!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
pawel15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
Lokalizacja: Dąbie

Postprzez Lizard » 27 maja 2007, o 16:59

Patrzcie jaki fajny bęben ma z tyłu- lepsze chłodzenie 8)
Lizard
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1015
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:43
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Mariusz » 27 maja 2007, o 17:35

no silnik rzeczywiście z simsona-SR2 lub coś w tym stylu :) tylko gaźnik jakiś znajomy... :twisted:

wogóle ciekawy obiekt ;) masz jeszcze jakieś inne fotki z tej wystawy? chętnie bym (zresztą chyba jak i reszta motomianiaków) popatrzał na stare, polskie prototypy :twisted:
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez surveyor » 27 maja 2007, o 18:25

Na tym silniku jest przeciez wypisana marka. Szkoda tylko, ze jakosc fotki nie pozwolila mi jej odczytac, ale zgrubsza wydaje sie, ze to Simson ;] A jesli chodzi o zdjecia z calej imprezy, to chetnie sie zapisze na liste :D Bylbym wdzieczny, gdybys je w jakis sposob udostepnil :)
Magnorum non est laus sed admiratio
Avatar użytkownika
surveyor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 27 maja 2007, o 11:22
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez Mateusz » 27 maja 2007, o 18:26

Mam 90 zdjęć, obiecuje że wrzuce je na serwer :)
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez Mariusz » 27 maja 2007, o 19:10

OMG :shock: trochę dużo, i wszystkie z unikalnymi pojazdami :o

a będziesz robił tak że spakujesz do rara i wrzucisz gdzieśtam, czy dasz każde osobno do hostowania?
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Marcek » 27 maja 2007, o 19:24

Ciekawe, do tej pory byłem pewny, że historia Komara zaczynała sie od przedprodukcyjnych egzemplarzy Komara 230 z silnikiem SM02.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Gość » 27 maja 2007, o 19:39

nie chce sie chwalic ale mam takowego komara a ten na zdjeciu to rama włąśnie taka tylko ten silnik szpeci bo nie oryginalny
Gość
 

Postprzez surveyor » 27 maja 2007, o 19:42

Ten silnik jest oryginalny- taki wlasnie zastosowano w prototypie... A rama, to- w mojej opinii- nie az tak wielka rzadkosc, bo prawie identyczna albo nawet taka sama (nie znam sie na Komarach) mialy wlasnie pierwsze seryjne modele tych motorowerow.
Magnorum non est laus sed admiratio
Avatar użytkownika
surveyor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 27 maja 2007, o 11:22
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez pawel15 » 27 maja 2007, o 19:52

Gość jak możesz to zapodaj fotki :)
Mateusz robiąc OT to powiem ze fajne opowiadanie ułożyłeś ;)
**Wiele serc, jedno bicie ::: WSK ::: ponad życie**
Prawko B zdane :)!!!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
pawel15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
Lokalizacja: Dąbie

Postprzez endek » 27 maja 2007, o 19:59

surveyor napisał(a):Ten silnik jest oryginalny- taki wlasnie zastosowano w prototypie... A rama, to- w mojej opinii- nie az tak wielka rzadkosc, bo prawie identyczna albo nawet taka sama (nie znam sie na Komarach) mialy wlasnie pierwsze seryjne modele tych motorowerow.



czyli komar został sciągniety z simsona? bo ja myslałem ze to była wlasna komcepcja :)
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez surveyor » 27 maja 2007, o 20:04

Nie, Komar nie zostal sciagniety z Simsona (Chociaz nigdy nic nie wiadomo, bo jak sie przyjrzec Simsonowi SR2... :P )... W prototypie uzyto jedynie takiego silnika i w tym znaczeniu, to on jest oryginalny. Jakbys teraz wsadzil tam S38, to on nie bylby oryginalem. Widocznie zle sie wczesniej wyrazilem, sorry ;)
Magnorum non est laus sed admiratio
Avatar użytkownika
surveyor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 27 maja 2007, o 11:22
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez Lizard » 27 maja 2007, o 20:05

Anonymous napisał(a):nie chce sie chwalic ale mam takowego komara a ten na zdjeciu to rama włąśnie taka tylko ten silnik szpeci bo nie oryginalny


Masz prototypowy egzemplarz Komara? Ciekawe...
Lizard
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1015
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:43
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Jakub Knight » 27 maja 2007, o 20:08

Silnik z Simsona Suhl'a SR2 :wink: Pewnie konstrukorzy nie mieli jeszcze gotowego silnika do komara i wsadzili silnik simsonka :) :D
Chcąc być łagodnym, okrutnym być muszę
Avatar użytkownika
Jakub Knight
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1319
Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 15:44
Lokalizacja: Bytom

Następna strona

Powrót do MotoChat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 81 gości