silniki s38

Miejsce gdzie możecie prowadzić swobodne rozmowy na tematy motoryzacyjne. Taki Off-topic ale związany z motoryzacją!

silniki s38

Postprzez honda10282 » 16 lut 2011, o 15:32

Witam! :)
Chciałbym się dowiedzieć czym różniły się silniki s38 i jak je rozpoznać.
Mam jeszcze takie pytanie czy można rozpoznać rok produkcji silnika (wydaje mi się ,że nie ,ale zawsze można się spytać).
Z góry dziękuje :D
Avatar użytkownika
honda10282
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1489
Dołączył(a): 2 sty 2010, o 16:40
Lokalizacja: A co? spod jasła RJS
Pochwały: 22
Pojazdy: Komar MR232 "sztywniak"68r. & Romet Pony 50 M2 81r.

silniki s38

Postprzez Pani Kontekstowa » 16 lut 2011, o 15:32

Pani Kontekstowa
 

Postprzez major07 » 16 lut 2011, o 15:45

najlepiej rozpoznać po oznaczeniu na karterze pod cylindrem z lewej strony.
roku prod. nie da się raczej rozpoznać,chyba,ze po typie silnika można oszacować mniej-więcej rok produkcji. wystarczy sprawdzić w jakich motorowerach były montowane i sprawdzić datę produkcji od-do.
sprzedam części do rometów,wsk itp.
pogmagam w elektryce tj. instalacje itp.
Avatar użytkownika
major07
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1119
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 11:57
Lokalizacja: Rzeszotary

Postprzez honda10282 » 16 lut 2011, o 15:52

major07 napisał(a):karterze pod cylindrem z lewej strony


no ,ale czasem się trafiają bez numerów
Avatar użytkownika
honda10282
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1489
Dołączył(a): 2 sty 2010, o 16:40
Lokalizacja: A co? spod jasła RJS
Pochwały: 22
Pojazdy: Komar MR232 "sztywniak"68r. & Romet Pony 50 M2 81r.

Postprzez Yazda » 16 lut 2011, o 18:12

honda10282 napisał(a):Chciałbym się dowiedzieć czym różniły się silniki s38


yy ale od czego
Obrazek
Aktualnie :
Honda CBR 600 F4
Romet 50 T-1
Fiat 126 p
BMW e46 320
Motorynka M1
Obrazek
Avatar użytkownika
Yazda
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1595
Dołączył(a): 6 cze 2008, o 22:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pojazdy: Romet 50 T-1, Motorynka M-1, Fiat 126p, BMW e46, HONDA CBR F4

Postprzez Marek.K. » 16 lut 2011, o 18:24

honda10282 napisał(a):Chciałbym się dowiedzieć czym różniły się silniki s38 i jak je rozpoznać.

z tego co wiem były 5 typy silników s38 :D

1typ. wejście na linkę biegów z przodu, pedałowiec
2typ. wejście na linke biegów od tyłu, pedałowiec
3typ. kopniak z prawej strony
4typ. kopniak z lewej strony
5typ. pedałowiec automatyczna skrzynia biegów
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

Postprzez kubaszwiecLBK » 16 lut 2011, o 18:30

Z prawej strony :shock:
W kolekcji:
Ogar 200 x2, Ogar 205, Romet Kadet x2, Jawa Mustang, Jawa Kaczka, Romet Pony M2, Komar 2350, Komar 2320, Romet Pegaz 710
Avatar użytkownika
kubaszwiecLBK
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 499
Dołączył(a): 29 gru 2010, o 15:08
Lokalizacja: Lębork/GLE
Pojazdy: Kómar po tjuninku

Postprzez adam9419 » 16 lut 2011, o 18:31

Jeszcze był z biegami w nodze ale to nie s-38 tylko dezamet 025, sa bardzo podobne.
Żeby być motocyklistą nie wystarczy benzyna w żyłach. Potrzebny jest olej w głowie!
_________________________________

Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną !
adam9419
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 254
Dołączył(a): 13 paź 2009, o 20:08
Lokalizacja: KALISZ

Postprzez Marek.K. » 16 lut 2011, o 18:38

kubaszwiecLBK napisał(a):Z prawej strony :shock:

widać nie widziałeś jeszcze sporo rzeczy polskiej myśli technicznej
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

Postprzez Kuba » 16 lut 2011, o 19:34

tak były takie z kopniakiem po prawej, były montowane w komarkach na export :)
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez honda10282 » 16 lut 2011, o 22:31

[quote="Marek.K."]1typ. wejście na linkę biegów z przodu, pedałowiec
2typ. wejście na linke biegów od tyłu, pedałowiec
3typ. kopniak z prawej strony

a w jakich modelach komara były te silniki?
Avatar użytkownika
honda10282
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1489
Dołączył(a): 2 sty 2010, o 16:40
Lokalizacja: A co? spod jasła RJS
Pochwały: 22
Pojazdy: Komar MR232 "sztywniak"68r. & Romet Pony 50 M2 81r.

Postprzez Mariusz » 17 lut 2011, o 02:51

zapewne montowane były w tych których foto ktoś umieścił w necie z efektem "odbicie lustrzane" (plus wydech "z lewej wtedy") dacie panowie foto to mnie przekonacie :P

S38 głównie dzieliły się na:
pierwsze modele z linką biegów podpinaną z prawej strony, zapinana była chyba wprost do wodzika i nie wiem czy znalazła zastosowanie poza żakiem. Gaźnik chyba był już G12 taki z komorą pływakową pośrodku i przysłonką rozruchową na filtrze powietrza
potem przeniesiono sterowanie biegami na "tam koło zębatki" i dodano zmyślny automat sterowania biegami
po drodze zmieniono koło magnesowe na nieco inne (bez wypełnienia i z nitowanego na spawane) i gaźnik z g12 na gm12 (to chyba na przełomie modeli 232 i 2320 się odbywało)
były wersje ze sprzęgłem odśrodkowym i bez skrzyni biegów (jedno przełożenie non-stop)
potem zmieniono z pedałów na kick starter system rozruchu, po drodze musiało się zmienić też sprzęgło z cztero na trzyzawleczkowe
wersja z "automatem" i kopniakiem też chyba była ale nie dam sobie paznokcia obciąć. Jeśli nie było to pewnie dało sie zmontować z dwóch silników :F
025 właściwie już nie nazywa się S38 ale konstrukcyjnie identyczny od lewego karteru w prawo, więc różni się on metodą zmiany biegów i deklem zapłonu


na podstawie tych cech charakterystycznych da sie oszacować rocznik silnika od +/- roku do +/- pięciu lat zależnie od tego czy jednostka z początku czy końcówki produkcji.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Kuba » 17 lut 2011, o 17:01

Mariusz raz nawet był taki silnik na allegro ;) właśnie szukam tej aukcji na paa.pl
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez dieludolfs » 17 lut 2011, o 17:10

elo moto 1993 napisał(a):tak były takie z kopniakiem po prawej, były montowane w komarkach na export :)

Do Anglii ? :F
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Postprzez Kuba » 17 lut 2011, o 17:29

viewtopic.php?t=17364 :P wiem, że to do rysia, ale był też s-38 z takim rozwiązaniem, szukam i szukam, ale znajdę :P
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Komar Rider » 17 lut 2011, o 18:00

Zawsze można z człowieka zrobić wariata i wstawić wałek startera z pedałowca, uciąć z lewej strony i wstawić zaślepkę, więc nie sugerowałbym się tym co jest na allegro ;)
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Następna strona

Powrót do MotoChat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 179 gości

cron