silniki s38

Miejsce gdzie możecie prowadzić swobodne rozmowy na tematy motoryzacyjne. Taki Off-topic ale związany z motoryzacją!

Postprzez Kuba » 17 lut 2011, o 18:10

Komar Rider ale gdzieś na mm była zeskanowana ulotka, z informacjami na temat silników s-01 z WSKi jakieś tam jeszcze i właśnie ten silnik, z taką dziwną wygiętą kopką, nie umiem jej znaleźć... poza tym wałek miał taką blokadę z lewej strony
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Pani Kontekstowa » 17 lut 2011, o 18:10

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Komar Rider » 17 lut 2011, o 18:11

elo moto 1993 napisał(a): gdzieś na mm była zeskanowana ulotka


Ty tu jesteś szefem od downloadu :P
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez Kuba » 17 lut 2011, o 18:46

kuria no nie ma, KR też tą ulotkę pamięta, ale nie umiemy znaleźć, w downloadzie nie ma :/
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Marek.K. » 17 lut 2011, o 19:31

elo moto 1993 Potwierdzam widziałem go na allegro a takze kiedyś o nim czytałem :D
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

Postprzez Piotrek.P » 17 lut 2011, o 21:59

Marek.K. napisał(a):3typ. kopniak z prawej strony

ja mam taki tymczasowy bo mi się kawałek wałka z lewej strony ułamał :/ :F tylko nie odbija bo sprężyny nie ma :F
Obrazek
komara może mieć każdy, Deltę nieliczni...

ale ja mam i to i to :mrgreen:
Avatar użytkownika
Piotrek.P
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1535
Dołączył(a): 8 mar 2010, o 22:45
Lokalizacja: Dubicze Cerkiewne
Pojazdy: dleta rmr 24 i wieeeeeele wiele innych :)

Postprzez Mariusz » 18 lut 2011, o 02:36

Ja piernicze to widze że ładne patenty odstawiano. No nic, jak znajdziecie foto to zarzućcie bo jestem cholernie ciekawy, w każdym razie to jak ktos pisał zawsze można wałek z pedałowca zarzucić i jakiś oskubany pedał i efekt ten sam :F
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Mateusz » 18 lut 2011, o 10:38

Ale powiedzcie jaki był cel montowania kopniaka z drugiej strony? od strony czysto technicznej, przecież to tak raczej nie wygodnie jest... ?


No chyba że działało to na zasadzie pedałów i kopało się jak jawkę do przodu
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez Kuba » 18 lut 2011, o 12:00

owszem, z tego co pamiętam z tej ulotki to kopało się do przodu ;) w downloadzie jest jeden temat o nazwie "pogromca kopniaka" były w nim dwie foty, ale są już nieaktywne, więc nie wiem czy był to ten temat, czy inny ;) aczkolwiek było to rok temu, i jak ktoś tą ulotkę zarzucił to była niezła wrzawa w MotoChacie, ale kto ją zarzucił-nie pamiętam ;)
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Piotrek.P » 19 lut 2011, o 18:23

u mnie się kopie w przód (normalny pedałowiec ale ma wałek z lewej strony ułamany co jest widoczne na filmie ponizej) i żeby kopnąć jeszcze raz jak np by nie odpalił to trzeba
:arrow: sprzęgło i przekręcić
:arrow: zrobić jak na moim filmie czyli korbę podnieść w górę, lekko w dół i z nowu w górę i tak aż się nie osiągnie wymażonego położenia :F
http://www.youtube.com/watch?v=rmqD2QLsgaE
Obrazek
komara może mieć każdy, Deltę nieliczni...

ale ja mam i to i to :mrgreen:
Avatar użytkownika
Piotrek.P
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1535
Dołączył(a): 8 mar 2010, o 22:45
Lokalizacja: Dubicze Cerkiewne
Pojazdy: dleta rmr 24 i wieeeeeele wiele innych :)

Postprzez Marek.K. » 19 lut 2011, o 18:27

elo moto 1993 a moz.e to było w temacie w allegro ?
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

Postprzez Kuba » 19 lut 2011, o 18:31

Marek.K. może byc, aczkolwiek nie pamiętam :)
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Mariusz » 19 lut 2011, o 23:01

Mateusz zwrócił uwagę na ciekawą rzecz, ja myślę że jeżeli taki silnik istniał to mogłaby to być "beta" kopanego czyli najtańszym kosztem zrobić coś na kopniak (chociaż jakby nie patrzeć też musieli dorobić sprężynę i pozmieniać osprzet wałka więc dalej średnio sensowne), zresztą jak dacie zdjęcia to będziemy rozkminiać bo bez zdjęć to ciężko powiedzieć czy takie coś właściwie istniało.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

silniki s38

Postprzez OldKrakMoto » 27 maja 2014, o 20:32

Witam, zarejestrowałem się na tym forum tylko dla tego tematu niedawno nabyłem nietypowy silnik s 38. Jest to silnik z początku produkcji fabryki w Nowej Dębie montowany w rysiach, żakach i pierwszych komarach - świadczą o tym m.in.iskrownik starego typu z aluminiowym magnetem typu M01, cienka obudowa lewej strony silnika, wyjście na linki z przodu silnika itd. Jego nietypowość polega na tym, że posiada kopinak - a nie pedała. Mało tego, kopniak jest po prawej stronie a na dodatek kopie się do "do przodu". Kopniak (na wieloklin) wydaje się byc także inny niż typowy - jest bardziej wygięty. Ponadto, po stronie lewej silnika na wyskokości kopniaka (tam gdzie wychodził korbowód na pedało) karter posiada kwadratowe jednolitr zgrubienie w które wkręcona jest śruba 6 mm z zabezpieczeniem. Najlepsze jest to, że silnik posiada nr A 00000X. Od razu chciałbym zaznaczyć, iż silnik ten nie wskazuje na zastosowanie jakiś domowych patentów, czy usprawniień a wszystko wygląda na fabryczny wypust. Ponadto silnik jest w nienagannym stanie technicznym, a smaczku całej historii dodaje fakt, że nabyłem do od człowieka z Nowej Dęby. Będę wdzęczny za jakiekolwiek informacje dot. tego typu silnika. Z góry dzięki za zainteresowanie tematem
OldKrakMoto
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 27 maja 2014, o 20:27

Re: silniki s38

Postprzez Tomciosz » 27 maja 2014, o 20:59

Gdzieś czytałem, lub słyszałem omtakim wypuscie z zakładów w Nowej Dębie. Niestety wzmianka była niewiele bogatsza od powyższego opisu. Chyba miały być one do motoroweru turysta(?).

Wysyłane z mojego NEXO 3G za pomocą Tapatalk 2
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Re: silniki s38

Postprzez janosikmz19822 » 28 maja 2014, o 14:00

OldKrakMoto napisał(a):Witam, zarejestrowałem się na tym forum tylko dla tego tematu niedawno nabyłem nietypowy silnik s 38. Jest to silnik z początku produkcji fabryki w Nowej Dębie montowany w rysiach, żakach i pierwszych komarach - świadczą o tym m.in.iskrownik starego typu z aluminiowym magnetem typu M01, cienka obudowa lewej strony silnika, wyjście na linki z przodu silnika itd. Jego nietypowość polega na tym, że posiada kopinak - a nie pedała. Mało tego, kopniak jest po prawej stronie a na dodatek kopie się do "do przodu". Kopniak (na wieloklin) wydaje się byc także inny niż typowy - jest bardziej wygięty. Ponadto, po stronie lewej silnika na wyskokości kopniaka (tam gdzie wychodził korbowód na pedało) karter posiada kwadratowe jednolitr zgrubienie w które wkręcona jest śruba 6 mm z zabezpieczeniem. Najlepsze jest to, że silnik posiada nr A 00000X. Od razu chciałbym zaznaczyć, iż silnik ten nie wskazuje na zastosowanie jakiś domowych patentów, czy usprawniień a wszystko wygląda na fabryczny wypust. Ponadto silnik jest w nienagannym stanie technicznym, a smaczku całej historii dodaje fakt, że nabyłem do od człowieka z Nowej Dęby. Będę wdzęczny za jakiekolwiek informacje dot. tego typu silnika. Z góry dzięki za zainteresowanie tematem



A czemu zdjęć nie dasz :>
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do MotoChat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 116 gości