MX- wolna dyskusja

Miejsce gdzie możecie prowadzić swobodne rozmowy na tematy motoryzacyjne. Taki Off-topic ale związany z motoryzacją!

MX- wolna dyskusja

Postprzez izydor » 6 gru 2012, o 00:11

RedBull napisał(a):PS. czekam aż ktoś zrobi poważny temat o jeździe w terenie pozdrawiam

Proszę :D
Piszemy tu gdzie jeździmy, z kim jeździmy, jak jeździmy, w czym jeździmy na czym jeździmy i wiele, wiele więcej. Kto zacznie?
Avatar użytkownika
izydor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1043
Dołączył(a): 25 cze 2009, o 13:11
Lokalizacja: Świdnik
Pochwały: 17
Pojazdy: Yamaha YZ 250, Honda trx 300,A draj

MX- wolna dyskusja

Postprzez Pani Kontekstowa » 6 gru 2012, o 00:11

Pani Kontekstowa
 

MX- wolna dyskusja

Postprzez RedBull » 6 gru 2012, o 10:39

W koooooońcu :D temat pewnie nie będzie cieszył się jakąś wielką popularnością, ale dobrze że powstał . Puki co na niczym nie jeźdzę, ale w 2013 na 100% ćwiara + licencja :D
Mała stronka dla ludzi którzy kupują motocykle crossowe a nie wiedzą czy sprzedawca faktycznie mówi prawdę
http://www.motodacross.com/index.html
można sobie sprawdzić jak faktycznie wyglądał dany motocykl w danym roku , pozdrawiam :)
Od za małej bluzy z za dużym logo
Po luksusową marynarę Burberry
Avatar użytkownika
RedBull
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 702
Dołączył(a): 25 sty 2010, o 23:51
Pochwały: 1
Pojazdy: TDR 125 / Megane II

MX- wolna dyskusja

Postprzez Romecik2t » 6 gru 2012, o 11:51

izydor napisał(a):Piszemy tu gdzie jeździmy, z kim jeździmy, jak jeździmy, w czym jeździmy na czym jeździmy i wiele, wiele więcej. Kto zacznie?


Myślę że możemy też pisąc jak jeździliśmy, na czym i swoje opinie na temat crossów, torów itp.
Nie było by chyba źle od czasu do czasu wkleić jakąś fotke z toru czy innej zabawy :D

RedBull napisał(a):ćwiara + licencja


Co daje licencja? bo ja np nie wiem i pewnie trochę osób też :wink:
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

MX- wolna dyskusja

Postprzez izydor » 6 gru 2012, o 15:14

Romecik2t napisał(a):Myślę że możemy też pisąc jak jeździliśmy, na czym i swoje opinie na temat crossów, torów itp.
Nie było by chyba źle od czasu do czasu wkleić jakąś fotke z toru czy innej zabawy :D

Jak najbardziej foty i opisy co gdzie jak są wskaze! Jeżeli temat się rokręci to edytuje pierwszy post i zmienie tytuł na adekwatny. Możemy tez doradzić w sprawie kupna motocykla, stoju...
RedBull, ćwiara w 2t czy w czteropaku?
Avatar użytkownika
izydor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1043
Dołączył(a): 25 cze 2009, o 13:11
Lokalizacja: Świdnik
Pochwały: 17
Pojazdy: Yamaha YZ 250, Honda trx 300,A draj

MX- wolna dyskusja

Postprzez RedBull » 6 gru 2012, o 15:18

Ćwiartka oczywiście 2T
Licencja - daje to że będę mógł brać udział w zawodach rankingowych w swojej kategorii :) np cross country bądź po prostu motocross
Od za małej bluzy z za dużym logo
Po luksusową marynarę Burberry
Avatar użytkownika
RedBull
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 702
Dołączył(a): 25 sty 2010, o 23:51
Pochwały: 1
Pojazdy: TDR 125 / Megane II

MX- wolna dyskusja

Postprzez Tomek » 6 gru 2012, o 18:55

Dzień dobry, nazywam się Tomek i jeżdżę chinolem :mrgreen: A teraz na poważnie
Co brać:
1. Buzer + osobne ochraniacze na ręce/nogi
2. zbroja + ochraniacze na nogi
Buzer wydaje się przewiewniejszy, ale zbroja ma ochronę na całej długości pleców, zakłada się "na raz" i chroni całą skórę, a nie skrawki.
Jeżdżę różnie, zdarzy się 100-150km na asfalcie, a czasem tylko wyskakuję za miasto i latam po lasach. Ogólnie moja jazda to pół na pół. Kombinezon odrzucam, bo jest za gorący i wydaje mi się, że będzie mnie ograniczał. Nawet po wylocie na miasto wracałem do domu cały mokry... Na ww. kpl narzucałbym już ubrania wg własnych upodobań, latem pewnie krótkie spodnie i bluza, na deszcz kurtkę bez ochraniaczy. Myślicie, że crossowe ochraniacze dadzą radę na asfalcie?
Jest jeszcze problem z kaskiem. Chciałem kupić kask w teren, ale trzeba gogle, a ja noszę okulary :D Słyszałem, że okulary parują w goglach. Mam też wątpliwości co do wygody w sensie czy nie będą mnie cisnęły.

Dużo pytań, ale skoro ktoś założył do tego temat, to pytam
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

MX- wolna dyskusja

Postprzez Siczka » 6 gru 2012, o 19:15

Co do gogli też myślałem i że okulary się mieszczą to wiem już, ale właśnie jak z parowaniem?
Pomogłem? Kliknij Obrazek !

@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem

Obrazek

No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły

:mrgreen:

Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować :yes:

:D
Avatar użytkownika
Siczka
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 3159
Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
Pochwały: 66
Pojazdy: dużo

MX- wolna dyskusja

Postprzez izydor » 6 gru 2012, o 19:39

Tomek, Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem będzie zbroja. Zbroje szybko zarzucisz na grzbiet i masz już jakąś ochrone. Do buzera musial byś dokupić nałokietniki. A w zbroi to już masz. Co do nóg kupujesz nakolaniki. Ja mam takie https://lh6.googleusercontent.com/-6JFM ... ie0315.jpg Jeszcze w terenie nie testowałem więc za duzo o nich nie powiem. Moge powiedzieć tyle ze te z zawiasem sie pierdzielą. Co do googli i okularów może warto się rozglądnąć za kaskiem enduro z szybką taki jak np ten http://allegro.pl/naxa-cox-kask-cross-e ... 01544.html
Avatar użytkownika
izydor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1043
Dołączył(a): 25 cze 2009, o 13:11
Lokalizacja: Świdnik
Pochwały: 17
Pojazdy: Yamaha YZ 250, Honda trx 300,A draj

MX- wolna dyskusja

Postprzez Romecik2t » 6 gru 2012, o 20:09

A jaka jest różnica między kaskami enduro a "zwykłymi" ?? Tzn na crossie nie można jeździć w zwykłym? Chodzi tylko o wygląd czy coś jeszcze, bo ja tego nie kapuje :D
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

MX- wolna dyskusja

Postprzez Siczka » 6 gru 2012, o 20:11

Romecik2t, wygląd, ale tak jakoś jak enduro kaski przymierzałem to nie wiem czemu ale zawsze jakieś wygodniejsze były, no i nie byłoby w nich problemów że szybka paruje czy coś.
Pomogłem? Kliknij Obrazek !

@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem

Obrazek

No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły

:mrgreen:

Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować :yes:

:D
Avatar użytkownika
Siczka
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 3159
Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
Pochwały: 66
Pojazdy: dużo

MX- wolna dyskusja

Postprzez Tomek » 6 gru 2012, o 20:22

Nakolanniki mam już z grubsza obmyślane, nie byłem tylko pewny co wrzucić na górę.
Romecik2t, wydaje mi się, że chodzi o wietrzenie kasku. W zwykłym albo jesz piasek i masz chłodno, albo nie jesz i masz piekarnik. W crossowym nie ma problemu, bo oczy są zasłonięte, a reszta ma przewiew. Kask z szybą to faktycznie dobra propozycja, nie myślałem o tym, a mógłby lepiej się sprawować w części asfaltowej. Kask będę musiał zmienić tak czy tak, bo mój Yohe nie dość, że paruje od środka, to jest za płytki i lata na głowie.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

MX- wolna dyskusja

Postprzez RedBull » 6 gru 2012, o 21:53

Przedewszystkim kaski typu "enduro" są dopasowane do głowy , jest dużo wygodniejszy, często jest lekki, jest przewiewny , nie polecam kasków enduro z szybką , ponieważ na torach się to nie sprawdza gdy trzeba "zerwać błoto" po to własnie są gogle, nie po to by wyglądały ale po to żeby chroniły przed błotem mianowicie google nie dość że również są przewiewne ,ale nie uszkadzają oka to mają "wstawki" na zrywki są to tak jakby drugie google na ktorych gdy powstanie duża plama błota itp itd... to po prostu to zrywamy w jeździe i jedziemy dalej :). A tak niektóre kaski enduro mają Atest bez którego nie da się startować w zawodach oficjalnych :)
Od za małej bluzy z za dużym logo
Po luksusową marynarę Burberry
Avatar użytkownika
RedBull
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 702
Dołączył(a): 25 sty 2010, o 23:51
Pochwały: 1
Pojazdy: TDR 125 / Megane II

MX- wolna dyskusja

Postprzez Romecik2t » 6 gru 2012, o 21:59

Czyli bardziej funkcjonalne :D
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

MX- wolna dyskusja

Postprzez izydor » 6 gru 2012, o 23:17

Myślę do do endurzenia kask z szybą spokojnie wystarczy. Na tor gogle ze zrywkami albo z filmem.
Avatar użytkownika
izydor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1043
Dołączył(a): 25 cze 2009, o 13:11
Lokalizacja: Świdnik
Pochwały: 17
Pojazdy: Yamaha YZ 250, Honda trx 300,A draj

MX- wolna dyskusja

Postprzez RedBull » 10 gru 2012, o 21:38

no i ucichlo :<
Od za małej bluzy z za dużym logo
Po luksusową marynarę Burberry
Avatar użytkownika
RedBull
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 702
Dołączył(a): 25 sty 2010, o 23:51
Pochwały: 1
Pojazdy: TDR 125 / Megane II

Następna strona

Powrót do MotoChat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 194 gości