Marek.K. napisał(a):jakoś w innych krajach jeżdzą i sie nie zabijają a mają testy i
http://www.eurorap.pl/index.php?option= ... &Itemid=86 A teraz spójrz gdzie jest Polska. Niby podobnie jak inne kraje Europy, ale biorąc pod uwagę liczbę ludności, to procentowo wychodzimy najgorzej. Czyli skoro u nas jest tych wypadków najwięcej, to trzeba coś zrobić, by było ich mniej, a to będzie dobre rozwiązanie, bo byle kto tego prawka nie dostanie. Może i niektórzy jeżdżą bez prawka, ale są to wyjątki i do tego zawsze jakiś strach jest, że jeździsz przepisowo
Marek.K. napisał(a):no ale gdzie, w jakim kraju (niemcy chyba moga jeździć bez uprawnień do 80 ?)
Pierwsze słyszę o czymś takim. Możesz to czymś poprzeć?
Marek.K. napisał(a):i to podobno wymogi łuni :F
Unia daje minimalne warunki, które powinien spełniać każdy kraj należący do UE (są różne okresy przejściowe itp.) Jeżeli rząd chce być bardziej rygorystyczny, to może tak zrobić, ale w drugą stronę to już grozi tym, że możemy z tej "Łuni", jak to ciekawie napisałeś, wylecieć, zapłacić spore kary i całkowicie zbankrutować. Ale nie o tym.
Marek.K. napisał(a):tak samo z przeglądami na pojazdy zabytkowe co chcieli wprowadzić czy wprowadzili (tego nie wiem) i na motorowery
Tyle że najbardziej przeciwko temu są ci, którzy mają te komarki. A to one są najczęściej zaniedbywanym środkiem transportu, który żadnego przeglądu w życiu by nie przeszedł
Chcesz motorowerem jeździć po drodze, to niech mam pewność, że jadący z naprzeciwka komarek ma sprawne hamulce (czyli raz na ten rok czy dwa był u diagnosty), i z tego powodu nie będzie zmuszony na mnie wymusić pierwszeństwa. Wiem, że na wschodzie nie ma takiego ruchu jak na zachodzie kraju (do dzisiaj wspominam bryczkę przerobioną z żuka ciągniętej przez 2 konie po drodze krajowej, na której praktycznie w ciągu minuty przejechało zaledwie 6-7 aut
), ale Polska jest dość zróżnicowanym krajem pod względem długości i szerokości geograficznej, więc musi być tak, jak jest.