Kompletny remont FSR Tarpan

Miejsce gdzie możecie prowadzić swobodne rozmowy na tematy motoryzacyjne. Taki Off-topic ale związany z motoryzacją!

Kompletny remont FSR Tarpan

Postprzez traktorzysta » 11 lut 2014, o 21:26

Witam!
Narodził się w mojej głowie na nowo pewien pomysł. Póki co temat to dla mnie dość abstrakcyjny ze względu na brak pieniędzy, ale o tym za chwilę.
Otóż wujek posiada samochód marki FSR Tarpan, który przejechał już u niego swoje kilometry i od kilku lat stoi używany okazjonalnie. A stoi niestety pod chmurką.
Rzecz jest o tyle ciekawa, że samochód nie został nigdy zezłomowany ani wyrejestrowany, co daje jak najbardziej możliwość jego 'ponownej' rejestracji.
Moim pomysłem i poniekąd od dość długiego czasu jest kompletny remont tego auta i nadanie mu troszkę innego charakteru-z samochodu do pracy chciałbym z niego zrobić sprzęt rekreacyjny, a bazą do tego Tarpan jest wręcz idealną.
Niestety, jak to zwykle bywa, wszystko przestaje być takie piękne, kiedy sobie człowiek pomyśli, ile by go to kosztowało. Samochód jest już znacznie skorodowany (po podniesieniu dywanika macha do nas asfalt :) ) i wymagałby bardzo dużo pracy związanej z naprawą blacharską. Gotowych "ćwiartek" się kupić nie da, co jeszcze bardziej podnosi koszty, bo wszystkie elementy trzeba by profilować od nowa. O ile dużą część mógłbym spróbować zrobić sam (ba, marzenie to zrobić samemu cały samochód, od podstaw.), to nie wszystko raczej dam radę ogarnąć.
Prócz blacharki troszkę nie pasuje mi tam silnik-siedzi tam poczciwy Perkins 48KM, taki sam jak w Ursusie c-360 3P. Leciwy to motor, troszkę słaby jak na taką budę, więc myślałem nad zmianą na jakąś mocniejszą jednostkę-najchętniej diesla, jakieś 1,9-2,5 TDI (może VW?) myślę, że sprawiło by się całkiem nieźle. Do tego wypadałoby również zmienić skrzynię, bo zgrać nowy silnik ze starą skrzynią to raczej nierealne. Widziałbym jakąś dobrze zestopniowaną 5 biegową skrzynię.

Ale, ale! W czym rzecz, dlaczego się tu żalę-wiem, że na forum jest niejeden majster i kupa speców od remontów aut, a chciałbym spytać o szacunkowe koszta remontu-blacharki chociaż-resztę sam sobie oszacować dam radę :)
Bywajcie zdrowi! ;)
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Kompletny remont FSR Tarpan

Postprzez Pani Kontekstowa » 11 lut 2014, o 21:26

Pani Kontekstowa
 

Kompletny remont FSR Tarpan

Postprzez Marek.K. » 11 lut 2014, o 21:29

traktorzysta, Tarpan 239D ze skrzynią z tyłu ?
powiem tak. ja bym zostawił tego perkinsa, co prawda wolny, ale jeździsz aby była tylko dobra ropa zalana :) i części w każdej agromie :)
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

Kompletny remont FSR Tarpan

Postprzez traktorzysta » 11 lut 2014, o 21:32

Tak właśnie. Zapomniałem dodać, że to 239D :) A to ważne, bo modeli Tarpanów było w uj :)

Silnik na pewno na wylot. Jeśli miałbym już robić, to nie po to, żeby się później tłuc z perkinsem pod maską ;)
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Kompletny remont FSR Tarpan

Postprzez Marek.K. » 11 lut 2014, o 22:51

traktorzysta, ee, szkoda, bo perkins niby słaby ale ciagnie miło :)
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

Kompletny remont FSR Tarpan

Postprzez traktorzysta » 11 lut 2014, o 22:57

Za słaby jak dla mnie na ten samochód. Niby daje sobie radę, ale nic poza tym.
Z resztą-dźwięk Perkinsa do mnie nie przemawia. Nie odpowiada mi, a jak już robić remont, to pozbyć się wszelkich wad :D
Myślę zaadoptować jakiś silnik BMW serii 320. Jeszcze nie wiem, który mi najlepiej podejdzie i czy w ogóle coś z tej serii da się wsadzić, ale obadam to dokładniej :)
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Kompletny remont FSR Tarpan

Postprzez Marek.K. » 11 lut 2014, o 23:09

traktorzysta, prawdziwych tarpanów już nie ma :D
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

Kompletny remont FSR Tarpan

Postprzez traktorzysta » 12 lut 2014, o 00:01

Jak to nie ma?!
Ten właśnie o którym mówię jest prawdziwy! Bez żadnych przeróbek, jedynie z niewielkimi brakami. No i ma na sobie ze trzy różne odcienie zielonego :P
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Kompletny remont FSR Tarpan

Postprzez Tomek » 12 lut 2014, o 00:16

Pozwolę sobie wrzucić tu link http://w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=50&t=52024 Samochód inny, ale widać że się da. Dodatkowo Tarpan jest na ramie, masz prostszą podłogę. Cała blacharka w Mercedesie razem z lakierowaniem kosztowała 3000zł.
Silnik i reszta przeróbek zależy od Twoich planów :)
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Kompletny remont FSR Tarpan

Postprzez traktorzysta » 13 lut 2014, o 11:33

I tym mnie pocieszyłeś!
To ja na WSK'ę wywaliłem ponad 2k zł, a tutaj za 3000 gość sobie blacharkę w aucie zrobił...
Ale to całkiem dobrze, bo coraz bardziej się przekonuję, że jednak być może mnie stać na remont Tarpana :D
Z resztą-wczoraj mimochodem rzuciłem ten temat przy właścicielu-ku mojemu zdziwieniu był tym całkiem zainteresowany. :D Więc będę kombinował dalej, może się coś ruszy w tym kierunku :)

Teraz wpadłem na pomysł-mam sąsiada, który jest stróżem na szrocie i ma układy z właścicielem-może mi się uda jakiś w miarę silnik wytargać za niezbyt duże pieniądze? :D
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Kompletny remont FSR Tarpan

Postprzez Bartezz » 13 lut 2014, o 17:07

Tarpan ma proste blachy więc z dorobieniem poszczególnych elementów nie powinno być problemów :P Jak chcesz silnik benzynowy to trzeba też wymienić skrzynię i chyba bodajże most bo te z diesla nie będą działały tak jak trzbea :wink: Widziałem też kiedyś tarpana z silnikiem fso 1500 chyba oryginalnie tam był to dość to nawet chodziło :)
Jest:
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło :P
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity ;/
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki ;/
Golf II '90 1,3+lpg
Avatar użytkownika
Bartezz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1049
Dołączył(a): 5 lut 2008, o 17:53
Lokalizacja: Porąbka
Pochwały: 4
Pojazdy: Scirocco GT, Golf I, Motorynka Pony 301, CZ 175

Kompletny remont FSR Tarpan

Postprzez Marek.K. » 13 lut 2014, o 18:17

Bartezz, na początku był m20, s-21 a potem fso 1500 i perkins
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

Kompletny remont FSR Tarpan

Postprzez traktorzysta » 13 lut 2014, o 19:46

Bartezz, wiem, że musiałbym wszystko wymienić.
Ale i tak nie chcę tam fabrycznego półtora litrowego silnika.

Wolałbym zaadoptować tam silnik i skrzynię z jakiejś BeeMki czy czegoś z tylnym napędem.
Takie 100KM powinno dobrze dawać radę tam :) A BMW ma fajne silniki 150 konne :D
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Kompletny remont FSR Tarpan

Postprzez Tomek » 13 lut 2014, o 20:12

Do tej mocy musiałbyś przeszczepić praktycznie całe podwozie z innego auta. Hamulce i zawieszenie to podstawa, potem można modzić silnik :D
Najprościej chyba znaleźć inną ramę od Tarpana (oryginalną zostawić na wypadek powrotu do oryginału) i na jej bazie spawać nową. O ile remont da się zrobić za max 5 tysięcy, o tle przeróbki wyniosą Cię co najmniej kolejne 5 :)
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Kompletny remont FSR Tarpan

Postprzez traktorzysta » 13 lut 2014, o 20:15

Tomek, ramy raczej nie będę przerabiał. Jedynie mocowania silnika i skrzyni ulegną zmianie.
Hamulce są bardzo dobre w tym aucie. Wystarczy je tylko wyczyścić i ewentualnie zmienić szczęki dla świętego spokoju ;)
A zawieszenie Tarpana nie dotyczy :P Tam są cztery resory, żadnych amortyzatorów :P
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Kompletny remont FSR Tarpan

Postprzez Tomek » 13 lut 2014, o 20:23

Na resorach będzie trochę jak muscle car. Spali gumę, odstawi kilka osobówek na światłach, ale w zakręcie wymięknie :D Chociaż sam będziesz widział jak się sprawują, zawsze można poprawić. W benzyniaku na wahaczach zmieniłbyś sprężyny, amortyzatory i byłoby czuć wielką poprawę. :)
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Następna strona

Powrót do MotoChat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 134 gości