Kompletny remont FSR Tarpan
Posty: 37
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Kompletny remont FSR Tarpan
Tomek, zobaczyłbym, jak to tam wygląda dokładnie, może by dołożyć z przodu jakieś amortyzatory z Ducato czy coś. Zawsze można kombinować w tę stronę, żeby nic nie zniszczyć i móc wrócić do oryginału.
Aczkolwiek w ogóle tego nie brałem pod uwagę, bo to nie ma być wyścigówka, tylko taki samochód do zwiedzania A taki silnik, bo jak już robić swap, to porządnie Zapas mocy zawsze się przyda
Aczkolwiek w ogóle tego nie brałem pod uwagę, bo to nie ma być wyścigówka, tylko taki samochód do zwiedzania A taki silnik, bo jak już robić swap, to porządnie Zapas mocy zawsze się przyda
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Kompletny remont FSR Tarpan
Tylko znaleźć dobry silnik z beemki na szrocie to chyba nie u nas w Polsce
Jest:
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki
Golf II '90 1,3+lpg
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki
Golf II '90 1,3+lpg
-
Bartezz - MotoManiak
- Posty: 1049
- Dołączył(a): 5 lut 2008, o 17:53
- Lokalizacja: Porąbka
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Scirocco GT, Golf I, Motorynka Pony 301, CZ 175
Kompletny remont FSR Tarpan
Bartezz, z opowiadań sąsiada wynika, że tam są same nowe auta Także wiesz.
A tak serio-może faktycznie coś w tym jest, może coś się znajdzie niezajechanego
Doszedłem do wniosku, że Tarpan daje baaardzo wiele możliwości przeróbek. Ograniczeniem jest jedynie wyobraźnia i budżet właściciela
A tak serio-może faktycznie coś w tym jest, może coś się znajdzie niezajechanego
Doszedłem do wniosku, że Tarpan daje baaardzo wiele możliwości przeróbek. Ograniczeniem jest jedynie wyobraźnia i budżet właściciela
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Kompletny remont FSR Tarpan
Jak masz wyobraźnię, to i budżetu dużego nie trzeba mieć.
Ciekawy pomysł, chętnie bym zobaczył co z tego wyniknie
Ciekawy pomysł, chętnie bym zobaczył co z tego wyniknie
Bez młota, to ch*j nie robota!
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
-
igrek97 - MotoManiak
- Posty: 3562
- Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
- Pochwały: 25
- Pojazdy: sterta złomu
Kompletny remont FSR Tarpan
Też jestem ciekaw, co udało by się zrobić
Tylko muszę dobrze to obmyślić, przekonać wuja, no i jakiś migomat trzeba mieć pod ręką, bo bez tego nic nie zrobię...
Tylko muszę dobrze to obmyślić, przekonać wuja, no i jakiś migomat trzeba mieć pod ręką, bo bez tego nic nie zrobię...
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Kompletny remont FSR Tarpan
Transformatorową nawet nie zaczynaj roboty
Jak by dać Tarpanowi lepsze zawieszenie, silnik no i jak silnik to i hamulce, a wnętrze zostawić oryginalne, to by było na prawdę ciekawe auto. Zwieszenie planujesz na takiej wysokości jak jest, czy może deko niżej? Tarpany z deka wysokawe są, a można by troszkę go ściągnąć bliżej ziemi.
Jak by dać Tarpanowi lepsze zawieszenie, silnik no i jak silnik to i hamulce, a wnętrze zostawić oryginalne, to by było na prawdę ciekawe auto. Zwieszenie planujesz na takiej wysokości jak jest, czy może deko niżej? Tarpany z deka wysokawe są, a można by troszkę go ściągnąć bliżej ziemi.
Pomogłem? Kliknij !
No i poetycka część podpisu:
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem
No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować
-
Siczka - Ekspert
- Posty: 3159
- Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
- Pochwały: 66
- Pojazdy: dużo
Kompletny remont FSR Tarpan
Siczka, mam inwertorówkę jak coś, ale ona też się nie nada. Będę najzwyczajniej w świecie palił dziury tylko.
Plan byłby mniej więcej taki:
-inny silnik ze skrzynią
-hamulce zostają stare, bo nie ma na co narzekać, sprawnie zatrzymują auto
-zawieszenie oryginalne, ewentualnie z przodu pokusiłby się o odwracalną przeróbkę na wahacze i amortyzatory np od Ducato czy innego dostawczaka. Tył na bank zostałby na resorze.
Czy niżej? raczej ciężko z tym-fajnie byłoby go trochę na glebę posadzić, ale to wymaga kombinacji z mocowaniem tylnych resorów.
-w środku generalnie zostaje po staremu, jednak chciałbym tam dorzucić trochę techniki
Wyciszyłbym bardziej komorę silnika i kabinę, do środka zapodałbym radio i jakiś dobry zestaw głośników, może coś pokroju małego TV (można tam pieknie wpasować takie bajery). Ogólnie wiele rzeczy można wymyślić. To bardzo fajne wnętrze-jest sporo miejsca i bardzo łatwo coś wpasować swojego, dlatego tak bardzo podoba mi się wizja remontu i unowocześnienia tego auta
Jakby już zrobić całą blacharkę i zabezpieczyć całość choćby podkładem, to wtedy na spokojnie bym sobie ogarnął ścianę grodziową, bo obecna niestety została pocięta dla uzyskania szyby (poszła do Bizona...). Doczytałem się, że była wersja Tarpana z drzwiami w ścianie, jednak nigdy nie było mi dane ujrzeć jej choćby na zdjęciu. Chętnie kupiłbym taką ścianę, albo podpatrzył pomysł i przerobił obecną.
Taką moja wizją odnośnie tego auta jest coś w rodzaju PRL-owskiego kampera, tylko bardziej okrojonego, w sensie rejestrujesz na te 5 czy 6 ? osób, masz duużo miejsca z przodu w czasie jazdy, a nocą przechodzisz na tył i ta też jest wystarczająco dużo miejsca na sen dla 2-3,a nawet i 4 osób Więc to takie całkiem fajne auto, myślę, że nawet lepsze niż Nysa
BTW.
Poprawka. To jest 237D. Coś wcześniej nie myślałem
Plan byłby mniej więcej taki:
-inny silnik ze skrzynią
-hamulce zostają stare, bo nie ma na co narzekać, sprawnie zatrzymują auto
-zawieszenie oryginalne, ewentualnie z przodu pokusiłby się o odwracalną przeróbkę na wahacze i amortyzatory np od Ducato czy innego dostawczaka. Tył na bank zostałby na resorze.
Czy niżej? raczej ciężko z tym-fajnie byłoby go trochę na glebę posadzić, ale to wymaga kombinacji z mocowaniem tylnych resorów.
-w środku generalnie zostaje po staremu, jednak chciałbym tam dorzucić trochę techniki
Wyciszyłbym bardziej komorę silnika i kabinę, do środka zapodałbym radio i jakiś dobry zestaw głośników, może coś pokroju małego TV (można tam pieknie wpasować takie bajery). Ogólnie wiele rzeczy można wymyślić. To bardzo fajne wnętrze-jest sporo miejsca i bardzo łatwo coś wpasować swojego, dlatego tak bardzo podoba mi się wizja remontu i unowocześnienia tego auta
Jakby już zrobić całą blacharkę i zabezpieczyć całość choćby podkładem, to wtedy na spokojnie bym sobie ogarnął ścianę grodziową, bo obecna niestety została pocięta dla uzyskania szyby (poszła do Bizona...). Doczytałem się, że była wersja Tarpana z drzwiami w ścianie, jednak nigdy nie było mi dane ujrzeć jej choćby na zdjęciu. Chętnie kupiłbym taką ścianę, albo podpatrzył pomysł i przerobił obecną.
Taką moja wizją odnośnie tego auta jest coś w rodzaju PRL-owskiego kampera, tylko bardziej okrojonego, w sensie rejestrujesz na te 5 czy 6 ? osób, masz duużo miejsca z przodu w czasie jazdy, a nocą przechodzisz na tył i ta też jest wystarczająco dużo miejsca na sen dla 2-3,a nawet i 4 osób Więc to takie całkiem fajne auto, myślę, że nawet lepsze niż Nysa
BTW.
Poprawka. To jest 237D. Coś wcześniej nie myślałem
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Re: Kompletny remont FSR Tarpan
Kiedyś mieliśmy Tarpana. Też był z kabiną 3 + 3. Ściana grodziowa była przesuwna. Mocowało się ją za drugim lub pierwszym rzędem foteli (po wyjęciu tylnych). To było 10, może 12 lat temu, ale z grubsza pamiętam jak wyglądał "mechanizm" blokady ścianki i jej prowadnice.
Wysłane z mojego HUAWEI U8815 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HUAWEI U8815 przy użyciu Tapatalka
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Kompletny remont FSR Tarpan
Tomek, tyle to i ja ogarniam, bo tutaj cała ściana fizycznie istnieje. Chodzi mi o to, że wycięto z niej środek z szybą, a że czytałem o drzwiach w ścianie w jakimś modelu, to zainteresowało mnie to, bo to bardzo fajne rozwiązanie. Chętnie bym takie coś zrobił tutaj
Przyznaję się do kolejnego fail'a z mojej strony-Tarpan ma cztery amortyzatory Prócz czterech resorów oczywiście
Przyznaję się do kolejnego fail'a z mojej strony-Tarpan ma cztery amortyzatory Prócz czterech resorów oczywiście
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Re: Kompletny remont FSR Tarpan
Myślałem, że masz sztywną ściankę i chcesz przerobić na przesuwną
Wysłane z mojego HUAWEI U8815 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HUAWEI U8815 przy użyciu Tapatalka
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Kompletny remont FSR Tarpan
Niee Tam już jest przesuwana, tylko niestety wybrakowana.
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Kompletny remont FSR Tarpan
O ile dobrez pamiętam kolega miął bmw seri 3 w cupe 1992 roku miał tam silnik chyba 1,8 na łańcuszku i to sa podobno bardzo dobre silniki taki bym Ci polecał dać do tarpana .
Ogólnie tarpna można zrobić na styl amerykańskiego pickupa kwesta że trzeba go opuścić bo auto oryginalnie dość wysoko stoi co psuje jego stylistykę na klapie ma tłoczony napis tarpan co z pewności da mu uroku kwestia posadzenia go troch niżej .\
celował bym w takom stylistykę bo rad rod nie przystoi tarpanowi ,projekt wart zrealizowania .
Marek silnik Perkinsa nadaje się jako wół roboczy lub jako eksponat muzealny w tarpanie który by był fabrycznie nowy przeróbki nadwozia muszą pokrywać się z silnikiem .
Matematyka jest bardzo potrzebna w dziedzinie tuningu .
Ogólnie tarpna można zrobić na styl amerykańskiego pickupa kwesta że trzeba go opuścić bo auto oryginalnie dość wysoko stoi co psuje jego stylistykę na klapie ma tłoczony napis tarpan co z pewności da mu uroku kwestia posadzenia go troch niżej .\
celował bym w takom stylistykę bo rad rod nie przystoi tarpanowi ,projekt wart zrealizowania .
Marek silnik Perkinsa nadaje się jako wół roboczy lub jako eksponat muzealny w tarpanie który by był fabrycznie nowy przeróbki nadwozia muszą pokrywać się z silnikiem .
Matematyka jest bardzo potrzebna w dziedzinie tuningu .
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Kompletny remont FSR Tarpan
janosikmz19822, myślałem raczej o takim stylowym, PRLowskim wozidle. Taki wyrwany z epoki, ze współczesnymi unowocześnieniami
Żeby go obniżyć to byłby spory kłopot, ale myślę, że tak wysoko stojący bardziej podkreśla pochodzenie auta W końcu miał to być samochód dla rolnictwa, jak najbardziej wytrzymały.
W takich autach wygląd miał wtedy małe znaczenie, co z resztą widać, ale to dla mnie jest właśnie fajne-lubię wygląd Tarpana, ale jeśli udało by mi się troszkę go obniżyć, to byłoby jeszcze lepiej-aby nie przesadzać
Żeby go obniżyć to byłby spory kłopot, ale myślę, że tak wysoko stojący bardziej podkreśla pochodzenie auta W końcu miał to być samochód dla rolnictwa, jak najbardziej wytrzymały.
W takich autach wygląd miał wtedy małe znaczenie, co z resztą widać, ale to dla mnie jest właśnie fajne-lubię wygląd Tarpana, ale jeśli udało by mi się troszkę go obniżyć, to byłoby jeszcze lepiej-aby nie przesadzać
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Kompletny remont FSR Tarpan
Synu dałbyś foto tego tarpana w końcu
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Kompletny remont FSR Tarpan
zostaw perkinsa, ten pyrkocik jest ***, a nie udziwiasz
dobrze ze gleby nie bedzie, a ze smutka zrobić takiego gówno to trzeba mieć w głowie posrane, gdzie smutków mało orginalnych zostało
dobrze ze gleby nie bedzie, a ze smutka zrobić takiego gówno to trzeba mieć w głowie posrane, gdzie smutków mało orginalnych zostało
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Posty: 37
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości