Kompletny remont FSR Tarpan
Posty: 37
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kompletny remont FSR Tarpan
Witam!
Narodził się w mojej głowie na nowo pewien pomysł. Póki co temat to dla mnie dość abstrakcyjny ze względu na brak pieniędzy, ale o tym za chwilę.
Otóż wujek posiada samochód marki FSR Tarpan, który przejechał już u niego swoje kilometry i od kilku lat stoi używany okazjonalnie. A stoi niestety pod chmurką.
Rzecz jest o tyle ciekawa, że samochód nie został nigdy zezłomowany ani wyrejestrowany, co daje jak najbardziej możliwość jego 'ponownej' rejestracji.
Moim pomysłem i poniekąd od dość długiego czasu jest kompletny remont tego auta i nadanie mu troszkę innego charakteru-z samochodu do pracy chciałbym z niego zrobić sprzęt rekreacyjny, a bazą do tego Tarpan jest wręcz idealną.
Niestety, jak to zwykle bywa, wszystko przestaje być takie piękne, kiedy sobie człowiek pomyśli, ile by go to kosztowało. Samochód jest już znacznie skorodowany (po podniesieniu dywanika macha do nas asfalt ) i wymagałby bardzo dużo pracy związanej z naprawą blacharską. Gotowych "ćwiartek" się kupić nie da, co jeszcze bardziej podnosi koszty, bo wszystkie elementy trzeba by profilować od nowa. O ile dużą część mógłbym spróbować zrobić sam (ba, marzenie to zrobić samemu cały samochód, od podstaw.), to nie wszystko raczej dam radę ogarnąć.
Prócz blacharki troszkę nie pasuje mi tam silnik-siedzi tam poczciwy Perkins 48KM, taki sam jak w Ursusie c-360 3P. Leciwy to motor, troszkę słaby jak na taką budę, więc myślałem nad zmianą na jakąś mocniejszą jednostkę-najchętniej diesla, jakieś 1,9-2,5 TDI (może VW?) myślę, że sprawiło by się całkiem nieźle. Do tego wypadałoby również zmienić skrzynię, bo zgrać nowy silnik ze starą skrzynią to raczej nierealne. Widziałbym jakąś dobrze zestopniowaną 5 biegową skrzynię.
Ale, ale! W czym rzecz, dlaczego się tu żalę-wiem, że na forum jest niejeden majster i kupa speców od remontów aut, a chciałbym spytać o szacunkowe koszta remontu-blacharki chociaż-resztę sam sobie oszacować dam radę
Bywajcie zdrowi!
Narodził się w mojej głowie na nowo pewien pomysł. Póki co temat to dla mnie dość abstrakcyjny ze względu na brak pieniędzy, ale o tym za chwilę.
Otóż wujek posiada samochód marki FSR Tarpan, który przejechał już u niego swoje kilometry i od kilku lat stoi używany okazjonalnie. A stoi niestety pod chmurką.
Rzecz jest o tyle ciekawa, że samochód nie został nigdy zezłomowany ani wyrejestrowany, co daje jak najbardziej możliwość jego 'ponownej' rejestracji.
Moim pomysłem i poniekąd od dość długiego czasu jest kompletny remont tego auta i nadanie mu troszkę innego charakteru-z samochodu do pracy chciałbym z niego zrobić sprzęt rekreacyjny, a bazą do tego Tarpan jest wręcz idealną.
Niestety, jak to zwykle bywa, wszystko przestaje być takie piękne, kiedy sobie człowiek pomyśli, ile by go to kosztowało. Samochód jest już znacznie skorodowany (po podniesieniu dywanika macha do nas asfalt ) i wymagałby bardzo dużo pracy związanej z naprawą blacharską. Gotowych "ćwiartek" się kupić nie da, co jeszcze bardziej podnosi koszty, bo wszystkie elementy trzeba by profilować od nowa. O ile dużą część mógłbym spróbować zrobić sam (ba, marzenie to zrobić samemu cały samochód, od podstaw.), to nie wszystko raczej dam radę ogarnąć.
Prócz blacharki troszkę nie pasuje mi tam silnik-siedzi tam poczciwy Perkins 48KM, taki sam jak w Ursusie c-360 3P. Leciwy to motor, troszkę słaby jak na taką budę, więc myślałem nad zmianą na jakąś mocniejszą jednostkę-najchętniej diesla, jakieś 1,9-2,5 TDI (może VW?) myślę, że sprawiło by się całkiem nieźle. Do tego wypadałoby również zmienić skrzynię, bo zgrać nowy silnik ze starą skrzynią to raczej nierealne. Widziałbym jakąś dobrze zestopniowaną 5 biegową skrzynię.
Ale, ale! W czym rzecz, dlaczego się tu żalę-wiem, że na forum jest niejeden majster i kupa speców od remontów aut, a chciałbym spytać o szacunkowe koszta remontu-blacharki chociaż-resztę sam sobie oszacować dam radę
Bywajcie zdrowi!
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Kompletny remont FSR Tarpan
traktorzysta, Tarpan 239D ze skrzynią z tyłu ?
powiem tak. ja bym zostawił tego perkinsa, co prawda wolny, ale jeździsz aby była tylko dobra ropa zalana i części w każdej agromie
powiem tak. ja bym zostawił tego perkinsa, co prawda wolny, ale jeździsz aby była tylko dobra ropa zalana i części w każdej agromie
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Kompletny remont FSR Tarpan
Tak właśnie. Zapomniałem dodać, że to 239D A to ważne, bo modeli Tarpanów było w uj
Silnik na pewno na wylot. Jeśli miałbym już robić, to nie po to, żeby się później tłuc z perkinsem pod maską
Silnik na pewno na wylot. Jeśli miałbym już robić, to nie po to, żeby się później tłuc z perkinsem pod maską
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Kompletny remont FSR Tarpan
traktorzysta, ee, szkoda, bo perkins niby słaby ale ciagnie miło
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Kompletny remont FSR Tarpan
Za słaby jak dla mnie na ten samochód. Niby daje sobie radę, ale nic poza tym.
Z resztą-dźwięk Perkinsa do mnie nie przemawia. Nie odpowiada mi, a jak już robić remont, to pozbyć się wszelkich wad
Myślę zaadoptować jakiś silnik BMW serii 320. Jeszcze nie wiem, który mi najlepiej podejdzie i czy w ogóle coś z tej serii da się wsadzić, ale obadam to dokładniej
Z resztą-dźwięk Perkinsa do mnie nie przemawia. Nie odpowiada mi, a jak już robić remont, to pozbyć się wszelkich wad
Myślę zaadoptować jakiś silnik BMW serii 320. Jeszcze nie wiem, który mi najlepiej podejdzie i czy w ogóle coś z tej serii da się wsadzić, ale obadam to dokładniej
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Kompletny remont FSR Tarpan
traktorzysta, prawdziwych tarpanów już nie ma
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Kompletny remont FSR Tarpan
Jak to nie ma?!
Ten właśnie o którym mówię jest prawdziwy! Bez żadnych przeróbek, jedynie z niewielkimi brakami. No i ma na sobie ze trzy różne odcienie zielonego
Ten właśnie o którym mówię jest prawdziwy! Bez żadnych przeróbek, jedynie z niewielkimi brakami. No i ma na sobie ze trzy różne odcienie zielonego
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Kompletny remont FSR Tarpan
Pozwolę sobie wrzucić tu link http://w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=50&t=52024 Samochód inny, ale widać że się da. Dodatkowo Tarpan jest na ramie, masz prostszą podłogę. Cała blacharka w Mercedesie razem z lakierowaniem kosztowała 3000zł.
Silnik i reszta przeróbek zależy od Twoich planów
Silnik i reszta przeróbek zależy od Twoich planów
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Kompletny remont FSR Tarpan
I tym mnie pocieszyłeś!
To ja na WSK'ę wywaliłem ponad 2k zł, a tutaj za 3000 gość sobie blacharkę w aucie zrobił...
Ale to całkiem dobrze, bo coraz bardziej się przekonuję, że jednak być może mnie stać na remont Tarpana
Z resztą-wczoraj mimochodem rzuciłem ten temat przy właścicielu-ku mojemu zdziwieniu był tym całkiem zainteresowany. Więc będę kombinował dalej, może się coś ruszy w tym kierunku
Teraz wpadłem na pomysł-mam sąsiada, który jest stróżem na szrocie i ma układy z właścicielem-może mi się uda jakiś w miarę silnik wytargać za niezbyt duże pieniądze?
To ja na WSK'ę wywaliłem ponad 2k zł, a tutaj za 3000 gość sobie blacharkę w aucie zrobił...
Ale to całkiem dobrze, bo coraz bardziej się przekonuję, że jednak być może mnie stać na remont Tarpana
Z resztą-wczoraj mimochodem rzuciłem ten temat przy właścicielu-ku mojemu zdziwieniu był tym całkiem zainteresowany. Więc będę kombinował dalej, może się coś ruszy w tym kierunku
Teraz wpadłem na pomysł-mam sąsiada, który jest stróżem na szrocie i ma układy z właścicielem-może mi się uda jakiś w miarę silnik wytargać za niezbyt duże pieniądze?
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Kompletny remont FSR Tarpan
Tarpan ma proste blachy więc z dorobieniem poszczególnych elementów nie powinno być problemów Jak chcesz silnik benzynowy to trzeba też wymienić skrzynię i chyba bodajże most bo te z diesla nie będą działały tak jak trzbea Widziałem też kiedyś tarpana z silnikiem fso 1500 chyba oryginalnie tam był to dość to nawet chodziło
Jest:
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki
Golf II '90 1,3+lpg
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki
Golf II '90 1,3+lpg
-
Bartezz - MotoManiak
- Posty: 1049
- Dołączył(a): 5 lut 2008, o 17:53
- Lokalizacja: Porąbka
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Scirocco GT, Golf I, Motorynka Pony 301, CZ 175
Kompletny remont FSR Tarpan
Bartezz, na początku był m20, s-21 a potem fso 1500 i perkins
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Kompletny remont FSR Tarpan
Bartezz, wiem, że musiałbym wszystko wymienić.
Ale i tak nie chcę tam fabrycznego półtora litrowego silnika.
Wolałbym zaadoptować tam silnik i skrzynię z jakiejś BeeMki czy czegoś z tylnym napędem.
Takie 100KM powinno dobrze dawać radę tam A BMW ma fajne silniki 150 konne
Ale i tak nie chcę tam fabrycznego półtora litrowego silnika.
Wolałbym zaadoptować tam silnik i skrzynię z jakiejś BeeMki czy czegoś z tylnym napędem.
Takie 100KM powinno dobrze dawać radę tam A BMW ma fajne silniki 150 konne
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Kompletny remont FSR Tarpan
Do tej mocy musiałbyś przeszczepić praktycznie całe podwozie z innego auta. Hamulce i zawieszenie to podstawa, potem można modzić silnik
Najprościej chyba znaleźć inną ramę od Tarpana (oryginalną zostawić na wypadek powrotu do oryginału) i na jej bazie spawać nową. O ile remont da się zrobić za max 5 tysięcy, o tle przeróbki wyniosą Cię co najmniej kolejne 5
Najprościej chyba znaleźć inną ramę od Tarpana (oryginalną zostawić na wypadek powrotu do oryginału) i na jej bazie spawać nową. O ile remont da się zrobić za max 5 tysięcy, o tle przeróbki wyniosą Cię co najmniej kolejne 5
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Kompletny remont FSR Tarpan
Tomek, ramy raczej nie będę przerabiał. Jedynie mocowania silnika i skrzyni ulegną zmianie.
Hamulce są bardzo dobre w tym aucie. Wystarczy je tylko wyczyścić i ewentualnie zmienić szczęki dla świętego spokoju
A zawieszenie Tarpana nie dotyczy Tam są cztery resory, żadnych amortyzatorów
Hamulce są bardzo dobre w tym aucie. Wystarczy je tylko wyczyścić i ewentualnie zmienić szczęki dla świętego spokoju
A zawieszenie Tarpana nie dotyczy Tam są cztery resory, żadnych amortyzatorów
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Kompletny remont FSR Tarpan
Na resorach będzie trochę jak muscle car. Spali gumę, odstawi kilka osobówek na światłach, ale w zakręcie wymięknie Chociaż sam będziesz widział jak się sprawują, zawsze można poprawić. W benzyniaku na wahaczach zmieniłbyś sprężyny, amortyzatory i byłoby czuć wielką poprawę.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Posty: 37
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 294 gości