Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.

Miejsce gdzie możecie prowadzić swobodne rozmowy na tematy motoryzacyjne. Taki Off-topic ale związany z motoryzacją!

Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.

Postprzez dieludolfs » 2 cze 2014, o 23:27

Witam. Ostatnio szperając po YouTube znalazłem taki filmik:
http://youtu.be/PbTQB2o_gR8
Co o tym myślicie? Mi pomysł bardzo się spodobał i myślę, czy nie spróbować tego sposobu na własnej skó...yyy... cylindrze :D
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.

Postprzez Pani Kontekstowa » 2 cze 2014, o 23:27

Pani Kontekstowa
 

Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.

Postprzez Romecik2t » 2 cze 2014, o 23:36

Niezbyt precyzyjne ale powinno coś poprawić, najwyżej będzie tłok krzywo wycierało :mrgreen:
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.

Postprzez traktorzysta » 2 cze 2014, o 23:53

dieludolfs, serio?
Przecież szlif cylindra to nic nadzwyczaj drogiego :)
W dodatku-musisz kupić rozwiertak, a to koszt szlifu :) Więc gra nie warta świeczki.
A jak już robić silnik, to porządnie.

Przecież po takim rozwierceni wypadałoby jeszcze honować powierzchnię tulei, a tego już raczej nie ogarniesz w domu, bo trzeba zachować kąty itp.
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.

Postprzez dieludolfs » 3 cze 2014, o 00:03

traktorzysta napisał(a):Przecież szlif cylindra to nic nadzwyczaj drogiego :)
W dodatku-musisz kupić rozwiertak, a to koszt szlifu :)


To prawda, ale najpierw trzeba znaleźć gdzieś zakład robiący takowe szlify. 4 lata temu szukałem po okolicy i niestety nic nie znalazłem - w miejscu, gdzie robili takie szlify padła maszyna i nie już jej nie naprawili, w profesjonalnych zakładach nie bawią się w taką "drobnice".

traktorzysta napisał(a):po takim rozwierceni wypadałoby jeszcze honować powierzchnię tulei


Myślisz, że po rozwierceniu będzie ona chropowata?
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.

Postprzez traktorzysta » 3 cze 2014, o 16:05

dieludolfs, myślę, że bez honowania dużo szybciej będzie się zużywała tuleja i pierścienie.

Jeśli nie masz zakładu, który robi takie rzeczy, to zawsze możesz ogarnąć formę wysyłkową ;)
Są ludzie, którzy tak właśnie pracują :)
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.

Postprzez Tomciosz » 3 cze 2014, o 16:39

dieludolfs, w takich warunkach możemy jedynie mówić o "(zd)radzieckiej" precyzji wykonania. Już lepiej to widzę na wiertarce stołowej, chociaż i tutaj precyzja nie powala na kolana.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.

Postprzez Rudy102 » 3 cze 2014, o 16:49

To tylko Romet a nie lot na księżyc....
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
Avatar użytkownika
Rudy102
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2581
Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
Lokalizacja: Pacanów
Pochwały: 7
Pojazdy: Illuminati

Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.

Postprzez dieludolfs » 3 cze 2014, o 18:20

traktorzysta napisał(a):myślę, że bez honowania dużo szybciej będzie się zużywała tuleja i pierścienie

Przecież honowanie nie utwardza tulei, tylko ją wygładza. Jeżeli po rozwierceniu tuleja byłaby odpowiednio gładka, to po co ją wtedy honować?

traktorzysta napisał(a):Jeśli nie masz zakładu, który robi takie rzeczy, to zawsze możesz ogarnąć formę wysyłkową

Jeżeli rozwiercanie tulei nie zadałoby egzaminu to niestety najprawdopodobniej będę zmuszony to zrobić.


Tomciosz napisał(a):w takich warunkach możemy jedynie mówić o "(zd)radzieckiej" precyzji wykonania

Rudy102 napisał(a):To tylko Romet a nie lot na księżyc

Również podzielam zdanie Rudego. Grunt, żeby tulej cylindra była równo rozwiercona a tłok powinien powoli opadać pod swoim ciężarem.


Najbardziej mnie interesuje jak powierzchnia tulei będzie wyglądać po rozwierceniu rozwiertakiem? Będzie gładka czy chropowata?
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.

Postprzez Stachu.G » 3 cze 2014, o 20:30

Na konkrecyjnym forum było głośno o tym, osobny temat i sam gość z filmu się wypowiadał.
Według mnie nie warto, przynajmniej w układach cylinder-tłok gdzie dokładność jest wskazana
Pomogłem ? Kliknij pomógł
Stachu.G
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1036
Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
Lokalizacja: Podkarpackie
Pochwały: 42
Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm

Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.

Postprzez Tomciosz » 3 cze 2014, o 20:48

dieludolfs, z rozwiertaka, chyba w każdym materiale wychodzą wióry w kształcie płatków/pastylek. Tak jest przynajmniej na brązie i mosiądzu. A powierzchnia po skrawaniu(można tak to nazwać? :mrgreen: ) jest bardzo podobna jak po szlifie.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.

Postprzez Konik » 3 cze 2014, o 20:50

Z doświadczenia wiem, że powierzchnia po rozwiertaku nie jest na tyle gładka jaka powinna być w cylindrze. Honowanie wręcz jest wymagane.
Obrazek
Avatar użytkownika
Konik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5415
Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'

Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.

Postprzez traktorzysta » 3 cze 2014, o 21:45

dieludolfs napisał(a):Przecież honowanie nie utwardza tulei, tylko ją wygładza. (...) po co ją wtedy honować?


Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Honowanie wygładza powierzchnię, przez co zwiększa żywotność układu, bo zwiększa powierzchnię styku pierścieni z tuleją.
Po rozwierceniu tuleja nie będzie tak gładka jak po honowaniu, a co za tym idzie-zużyje się szybciej, gdyż jej powierzchnia pracy będzie mniejsza.

Ale rób jak chcesz, ja tylko wyraziłem swoje zdanie :)

Faktem jest, że szlifowanie i w ogóle układ tłok-cylinder wymagają precyzji, niezależnie od tego, czy to Romet, czy silnik V8 :)
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.

Postprzez Rudy102 » 4 cze 2014, o 13:06

Ja rozumiem, że próbujecie być profesjonalni ale po takim szlifie i po honowaniu honownicą z allegro na wiertarke powinno być ok. Byle rozmiar był dobry a tłok nie latał jak w tym zestawie naprawczym do malucha Dieludolfsa :D
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
Avatar użytkownika
Rudy102
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2581
Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
Lokalizacja: Pacanów
Pochwały: 7
Pojazdy: Illuminati

Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.

Postprzez Tomek » 5 cze 2014, o 18:01

dieludolfs napisał(a):Przecież honowanie nie utwardza tulei, tylko ją wygładza. Jeżeli po rozwierceniu tuleja byłaby odpowiednio gładka, to po co ją wtedy honować?

Honowanie nie tylko wygładza, ale też tworzy "siatkę" na powierzchni tulei w której gromadzi się olej. Możesz spróbować zrobić to rozwiertakiem, a później honownicą na wiertarkę stołową tak jak pisze Rudy102. Powinno wyjść wystarczająco dokładnie aby silnik Komara pracował :D Bez honowania też pewnie by pojechał, kiedyś nie takie patenty przechodziły i silniki pracowały... Pamiętaj tylko, że musisz dokupić jeszcze średnicówkę ;)
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Re: Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.

Postprzez Konik » 5 cze 2014, o 19:55

Tomek napisał(a):
dieludolfs napisał(a):Przecież honowanie nie utwardza tulei, tylko ją wygładza. Jeżeli po rozwierceniu tuleja byłaby odpowiednio gładka, to po co ją wtedy honować?

Honowanie nie tylko wygładza, ale też tworzy "siatkę" na powierzchni tulei w której gromadzi się olej. Możesz spróbować zrobić to rozwiertakiem, a później honownicą na wiertarkę stołową tak jak pisze Rudy102. Powinno wyjść wystarczająco dokładnie aby silnik Komara pracował :D Bez honowania też pewnie by pojechał, kiedyś nie takie patenty przechodziły i silniki pracowały... Pamiętaj tylko, że musisz dokupić jeszcze średnicówkę ;)

Czyli ogólnie sprawa nieopłacalna, lepiej oddać do szlifu, no chyba że później otworzysz usługę szlifów ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Konik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5415
Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'

Następna strona

Powrót do MotoChat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 114 gości