Witam. Ostatnio szperając po YouTube znalazłem taki filmik:
http://youtu.be/PbTQB2o_gR8
Co o tym myślicie? Mi pomysł bardzo się spodobał i myślę, czy nie spróbować tego sposobu na własnej skó...yyy... cylindrze
Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.
Posty: 34
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.
Niezbyt precyzyjne ale powinno coś poprawić, najwyżej będzie tłok krzywo wycierało
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.
dieludolfs, serio?
Przecież szlif cylindra to nic nadzwyczaj drogiego
W dodatku-musisz kupić rozwiertak, a to koszt szlifu Więc gra nie warta świeczki.
A jak już robić silnik, to porządnie.
Przecież po takim rozwierceni wypadałoby jeszcze honować powierzchnię tulei, a tego już raczej nie ogarniesz w domu, bo trzeba zachować kąty itp.
Przecież szlif cylindra to nic nadzwyczaj drogiego
W dodatku-musisz kupić rozwiertak, a to koszt szlifu Więc gra nie warta świeczki.
A jak już robić silnik, to porządnie.
Przecież po takim rozwierceni wypadałoby jeszcze honować powierzchnię tulei, a tego już raczej nie ogarniesz w domu, bo trzeba zachować kąty itp.
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.
traktorzysta napisał(a):Przecież szlif cylindra to nic nadzwyczaj drogiego
W dodatku-musisz kupić rozwiertak, a to koszt szlifu
To prawda, ale najpierw trzeba znaleźć gdzieś zakład robiący takowe szlify. 4 lata temu szukałem po okolicy i niestety nic nie znalazłem - w miejscu, gdzie robili takie szlify padła maszyna i nie już jej nie naprawili, w profesjonalnych zakładach nie bawią się w taką "drobnice".
traktorzysta napisał(a):po takim rozwierceni wypadałoby jeszcze honować powierzchnię tulei
Myślisz, że po rozwierceniu będzie ona chropowata?
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.
dieludolfs, myślę, że bez honowania dużo szybciej będzie się zużywała tuleja i pierścienie.
Jeśli nie masz zakładu, który robi takie rzeczy, to zawsze możesz ogarnąć formę wysyłkową
Są ludzie, którzy tak właśnie pracują
Jeśli nie masz zakładu, który robi takie rzeczy, to zawsze możesz ogarnąć formę wysyłkową
Są ludzie, którzy tak właśnie pracują
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.
dieludolfs, w takich warunkach możemy jedynie mówić o "(zd)radzieckiej" precyzji wykonania. Już lepiej to widzę na wiertarce stołowej, chociaż i tutaj precyzja nie powala na kolana.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.
To tylko Romet a nie lot na księżyc....
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
-
Rudy102 - MotoManiak
- Posty: 2581
- Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
- Lokalizacja: Pacanów
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Illuminati
Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.
traktorzysta napisał(a):myślę, że bez honowania dużo szybciej będzie się zużywała tuleja i pierścienie
Przecież honowanie nie utwardza tulei, tylko ją wygładza. Jeżeli po rozwierceniu tuleja byłaby odpowiednio gładka, to po co ją wtedy honować?
traktorzysta napisał(a):Jeśli nie masz zakładu, który robi takie rzeczy, to zawsze możesz ogarnąć formę wysyłkową
Jeżeli rozwiercanie tulei nie zadałoby egzaminu to niestety najprawdopodobniej będę zmuszony to zrobić.
Tomciosz napisał(a):w takich warunkach możemy jedynie mówić o "(zd)radzieckiej" precyzji wykonania
Rudy102 napisał(a):To tylko Romet a nie lot na księżyc
Również podzielam zdanie Rudego. Grunt, żeby tulej cylindra była równo rozwiercona a tłok powinien powoli opadać pod swoim ciężarem.
Najbardziej mnie interesuje jak powierzchnia tulei będzie wyglądać po rozwierceniu rozwiertakiem? Będzie gładka czy chropowata?
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.
Na konkrecyjnym forum było głośno o tym, osobny temat i sam gość z filmu się wypowiadał.
Według mnie nie warto, przynajmniej w układach cylinder-tłok gdzie dokładność jest wskazana
Według mnie nie warto, przynajmniej w układach cylinder-tłok gdzie dokładność jest wskazana
Pomogłem ? Kliknij pomógł
- Stachu.G
- MotoManiak
- Posty: 1036
- Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
- Lokalizacja: Podkarpackie
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm
Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.
dieludolfs, z rozwiertaka, chyba w każdym materiale wychodzą wióry w kształcie płatków/pastylek. Tak jest przynajmniej na brązie i mosiądzu. A powierzchnia po skrawaniu(można tak to nazwać? ) jest bardzo podobna jak po szlifie.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.
Z doświadczenia wiem, że powierzchnia po rozwiertaku nie jest na tyle gładka jaka powinna być w cylindrze. Honowanie wręcz jest wymagane.
-
Konik - MotoManiak
- Posty: 5415
- Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
- Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'
Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.
dieludolfs napisał(a):Przecież honowanie nie utwardza tulei, tylko ją wygładza. (...) po co ją wtedy honować?
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Honowanie wygładza powierzchnię, przez co zwiększa żywotność układu, bo zwiększa powierzchnię styku pierścieni z tuleją.
Po rozwierceniu tuleja nie będzie tak gładka jak po honowaniu, a co za tym idzie-zużyje się szybciej, gdyż jej powierzchnia pracy będzie mniejsza.
Ale rób jak chcesz, ja tylko wyraziłem swoje zdanie
Faktem jest, że szlifowanie i w ogóle układ tłok-cylinder wymagają precyzji, niezależnie od tego, czy to Romet, czy silnik V8
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.
Ja rozumiem, że próbujecie być profesjonalni ale po takim szlifie i po honowaniu honownicą z allegro na wiertarke powinno być ok. Byle rozmiar był dobry a tłok nie latał jak w tym zestawie naprawczym do malucha Dieludolfsa
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
-
Rudy102 - MotoManiak
- Posty: 2581
- Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
- Lokalizacja: Pacanów
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Illuminati
Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.
dieludolfs napisał(a):Przecież honowanie nie utwardza tulei, tylko ją wygładza. Jeżeli po rozwierceniu tuleja byłaby odpowiednio gładka, to po co ją wtedy honować?
Honowanie nie tylko wygładza, ale też tworzy "siatkę" na powierzchni tulei w której gromadzi się olej. Możesz spróbować zrobić to rozwiertakiem, a później honownicą na wiertarkę stołową tak jak pisze Rudy102. Powinno wyjść wystarczająco dokładnie aby silnik Komara pracował Bez honowania też pewnie by pojechał, kiedyś nie takie patenty przechodziły i silniki pracowały... Pamiętaj tylko, że musisz dokupić jeszcze średnicówkę
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Re: Szlifowanie cylindra rozwiertakiem.
Tomek napisał(a):dieludolfs napisał(a):Przecież honowanie nie utwardza tulei, tylko ją wygładza. Jeżeli po rozwierceniu tuleja byłaby odpowiednio gładka, to po co ją wtedy honować?
Honowanie nie tylko wygładza, ale też tworzy "siatkę" na powierzchni tulei w której gromadzi się olej. Możesz spróbować zrobić to rozwiertakiem, a później honownicą na wiertarkę stołową tak jak pisze Rudy102. Powinno wyjść wystarczająco dokładnie aby silnik Komara pracował Bez honowania też pewnie by pojechał, kiedyś nie takie patenty przechodziły i silniki pracowały... Pamiętaj tylko, że musisz dokupić jeszcze średnicówkę
Czyli ogólnie sprawa nieopłacalna, lepiej oddać do szlifu, no chyba że później otworzysz usługę szlifów
-
Konik - MotoManiak
- Posty: 5415
- Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
- Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'
Posty: 34
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 294 gości