Jak ewoluował motocykl WFM?

Miejsce gdzie możecie prowadzić swobodne rozmowy na tematy motoryzacyjne. Taki Off-topic ale związany z motoryzacją!

Jak ewoluował motocykl WFM?

Postprzez dieludolfs » 12 sie 2014, o 00:36

Witam, chciałbym się zapytać jak z upływem lat zmieniał się motocykl WFM? Od kiedy zaczęto lub przestano montować zbiornik paliwa z bagażnikiem, głowicę ze świecą pod skosem itp.? Zauważyłem też, że w niektórych egzemplarzach tego motocykla prędkościomierz znajdował się na półce pod kierownicą, a w innych natomiast w przedniej lampie. Jak to oryginalnie być powinno? :>
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Jak ewoluował motocykl WFM?

Postprzez Pani Kontekstowa » 12 sie 2014, o 00:36

Pani Kontekstowa
 

Re: Jak ewoluował motocykl WFM?

Postprzez Jakub » 12 sie 2014, o 11:19

Od kiedy zaczęto lub przestano montować zbiornik paliwa z bagażnikiem

Produkowano od samego początku czyli 1954r do 1959 . Chociaż w 1960 roku można spotkać jeszcze kratkę ale to już rzadko (pewnie jak im zostało to jeszcze zmontowali ) .
głowicę ze świecą pod skosem itp.

Głowica , cylinder itp stosowano najpóźniej do 1957 roku . Może nawet 1956 r . Tego tematu dokładnie nie zgłębiałem .
Zauważyłem też, że w niektórych egzemplarzach tego motocykla prędkościomierz znajdował się na półce pod kierownicą, a w innych natomiast w przedniej lampie.

Licznik w półce do 1963roku . Pod koniec 1963 roku przeniesiono do lampy . To była modyfikacja która zapoczątkowała model m06-s34 . Poza lampą można kolejną zmianą była dodatkowa belka która chroniła ramę przed pękaniem . Pod bakiem .

Tak w skrócie .Jak jeszcze jakieś pytania to śmiało wal


Autor postu otrzymał pochwałę
Jakieś pytania pisać
KubaJ--->MotoAlbum
Kupie ramę WFM
Artur napisał(a):Ja mawiają, niektórzy najlepszy tuning uważają za dążenie do idealnego oryginału. :)
Avatar użytkownika
Jakub
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 528
Dołączył(a): 25 wrz 2011, o 18:57
Pochwały: 1
Pojazdy: Wigry 3

Jak ewoluował motocykl WFM?

Postprzez Tomek » 12 sie 2014, o 12:55

Trzecia belka występuje tylko w S34, przynajmniej tak czytałem.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Jak ewoluował motocykl WFM?

Postprzez traktorzysta » 12 sie 2014, o 13:07

Tomek, masz rację. Dołożyli ją, bo S-34 mocniejszym silnikiem jest i cięższym przy okazji.
Być może planowali dalszy rozwój tej ramy, z większymi i mocniejszymi silnikami i szukali dobrego rozwiązania, żeby wytrzymywała takie modyfikacje. :)
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Re: Jak ewoluował motocykl WFM?

Postprzez Jakub » 12 sie 2014, o 13:14

Źle się wyraziłem . Miałem na myśli tylko model m06-s34 :)
Licznik w półce jeszcze stosowano w 1963r , dopiero pod koniec przerzucono go do lampy (mogłem się niejasno wyrazić ) :wink: .
Jakieś pytania pisać
KubaJ--->MotoAlbum
Kupie ramę WFM
Artur napisał(a):Ja mawiają, niektórzy najlepszy tuning uważają za dążenie do idealnego oryginału. :)
Avatar użytkownika
Jakub
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 528
Dołączył(a): 25 wrz 2011, o 18:57
Pochwały: 1
Pojazdy: Wigry 3

Jak ewoluował motocykl WFM?

Postprzez janosikmz19822 » 13 sie 2014, o 09:30

http://wfm125.republika.pl/galeria/auto ... 195456.jpg

Pierwsze modele wfm miał nie miał w ogóle licznika ,akumulatora ,sygnału, okrągła puszka narzędziowa były malowane na ,czarno ,wiśniowo ,zielono ,szaro .
Silnik s 01 z małym cylinderkiem i pochyłym w głowicy otworem na świece ,gaźnik g16 .

Obrazek

około 1957 roku była jakaś tam modernizacja .
Dali licznik akumulator,sygnał inna instalacja elektryczna .
W 1960 zmienili zbiornik paliwa zastępując kratkę paskiem .
Silnik przeszedł modernizacje dostał inny cylinder i głowice .

Potem nie wiem od którego już roku dali inna lampę większa inna górną cześć pólku i licznik w lampie .

Słyszałem także o wfm na eksport które miały więcej chromu inny tylny wahacz z otworami były malowane na beżowo . ( http://wueska.pl/viewtopic.php?f=30&t=13106 )

http://wfm125.republika.pl/historia_wfm.html

http://www.zabytkowemotocykle.net/kod/historiaWfm.html

http://www.polskiemotocykle.mik.pl/do125ccm.html

http://www.polskiemotocykle.mik.pl/do125ccm.html

Ale to i tak co napisałem to nie wszystko i jakiegoś małego byka mogłem strzelić mi się marzy wersja z lat 1957-1959 .


Autor postu otrzymał pochwałę
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Jak ewoluował motocykl WFM?

Postprzez janosikmz19822 » 13 sie 2014, o 11:39

Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Jak ewoluował motocykl WFM?

Postprzez dieludolfs » 18 paź 2014, o 18:03

W jakich latach występowała kapa z tym logiem:
Obrazek


A kiedy z tym?
Obrazek
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Jak ewoluował motocykl WFM?

Postprzez dieludolfs » 19 paź 2014, o 03:20

I jeszcze jedno pytanko, kiedy występowało jedno wyjście na instalacje elektryczną, kiedy dwa wyjścia, a kiedy trzy?

Obrazek
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Re: Jak ewoluował motocykl WFM?

Postprzez oldtimery » 18 sty 2015, o 10:09

dieludolfs napisał(a):I jeszcze jedno pytanko, kiedy występowało jedno wyjście na instalacje elektryczną, kiedy dwa wyjścia, a kiedy trzy?

Obrazek


Przylaczam sie do pytania...
oldtimery
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 23 gru 2014, o 16:23
Pojazdy: ZZR KOMAR 232

Jak ewoluował motocykl WFM?

Postprzez janosikmz19822 » 18 sty 2015, o 16:16

Z tego co mi się wydaje to wszystkie silnik z głębokim zapłonem mają takie wyjście stare wsk tak samo te z 50 i 60 lat .
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Jak ewoluował motocykl WFM?

Postprzez Marek.K. » 18 sty 2015, o 20:27

bład :)
z dwoma wyjściami miały takze sokoły 125 ;)
trzeba spojrzeć w automobilistę bo tam było to wyjaśnione ;)
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

Jak ewoluował motocykl WFM?

Postprzez traktorzysta » 19 sty 2015, o 00:47

Marek.K., możesz jakiś skan wrzucić?
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Jak ewoluował motocykl WFM?

Postprzez Marek.K. » 26 sty 2015, o 21:52

traktorzysta, niech ja sie dokpie do tego
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

Re: Jak ewoluował motocykl WFM?

Postprzez janosikmz19822 » 27 sty 2015, o 00:38

Marek.K. napisał(a):bład :)
z dwoma wyjściami miały takze sokoły 125 ;)
trzeba spojrzeć w automobilistę bo tam było to wyjaśnione ;)



http://archiwumallegro.pl/pzl_sokol_125 ... 03465.html

Jak w nowszych wsk .

http://wsk.net.pl/photos/25/88/98/j-now ... rginal.jpg

Rzeczywiste trza by już do gazety zajrzeć .
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Następna strona

Powrót do MotoChat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 409 gości