Witam,
Miałem dzisiaj przyjemność przejechać się z tym kolegą ową Zetką. Myślałem, że to mniejszy motorower, że bardziej będzie to przypominało zabawkę, "bo przecież to motorower..." ale przyznaję, że się zdziwiłem. Całkiem wygodnie się siedziało jako pasażer. Byliśmy się przejechać, nie daleko, ot tak żeby pokazać jak to chodzi. Coś koło 60 na liczniku było więc jeszcze nie tak źle. Jak dla kogoś kto pierwszy raz jechał motorowerem (pomijając skutery i Simsona u wujka ^^) to bomba
Kolega opowiadał, że on teraz A2 robi, będzie kupował coś większego niż A2, zakładał dławik i legalnie jeździł na A2 dopóki nie zrobi A. Mam pytanie, czy taka modyfikacja działałaby też żeby z 125 zrobić 50? Chodzi o okres tych 3 lat gdy zdam na B, będę mógł jeździć AM ale na A1 będę musiał wyrobić owy staż.
Pozdrawiam
Co jest bardziej opłacalne?
Posty: 24
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Co jest bardziej opłacalne?
Z tego co sie orientuje na AM motorower musi miec pojemnosc do 50cc i nie przekraczac 45kmh tak wg prawa, wiec dlawienie 125 na 50 nie przejdzie raczej
Dlatego pisalem zebys zaczal od zetki 50 jesli nigdy nie jezdziles na motorowerze/motocyklu, trzeba opanowac podstawy zanim sie wsiadzie na cos zbyt szybkiego
A co do blokad na A2 to tez jest ograniczenie z dlawieniem, np nie mozna miec lekkiego 200KM motocykla i go zdlawic na A2 bo to sie nie lapie na normy
Dlatego pisalem zebys zaczal od zetki 50 jesli nigdy nie jezdziles na motorowerze/motocyklu, trzeba opanowac podstawy zanim sie wsiadzie na cos zbyt szybkiego
A co do blokad na A2 to tez jest ograniczenie z dlawieniem, np nie mozna miec lekkiego 200KM motocykla i go zdlawic na A2 bo to sie nie lapie na normy
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Co jest bardziej opłacalne?
maxxam11 napisał(a):czy taka modyfikacja działałaby też żeby z 125 zrobić 50?
Nie. Ale widuje się czasami np Cagivy Mito zarejestrowane na 50cc. Nie wiem kto podbija im przeglądy Może te 45KM jako motorower to przesada, jednak po kupnie owej Zetki możesz sobie zwiększyć pojemność na 70cc. Na miasto więcej nie trzeba
Romecik2t, tia. Stosunek moc/masa, dławienie maksymalnie o połowę, a wszelkie zaprzęgi i 3-kołowce max 15kW.
maxxam11, jeśli zrobiłbyś teraz np B i od razu A2, to za dwa lata możesz sobie zwiększyć kaliber na wszystkie motocykle. Normalnie możesz od 24 lat.
Rzeczywiście opcja z kat B i motorowerem wydaje się sensowna. Na pewno nie warto robić A1 w Twoim wieku
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Co jest bardziej opłacalne?
Tomek, Dokladnie
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Co jest bardziej opłacalne?
Przepraszam, ze dopiero teraz odpisuje... a jak według Was przedstawia sie walka między zetka 50 a np Junakiem 901 czy innymi motorowerami w podobnych cenach. Czy może cos drozszego, ale z czym później nie byłoby problemu sprzedaży itd.?
Oraz pytanie nr 2- jak bardzo spadają ceny motocykli i motorowerow z roku na rok? Chodzi mi tutaj o to, jak duzo mógłbym wziąć po 3 latach jazdy kupując go za 4 tysiące złotych. Zakładamy stan wizualny idealny, zero problemow, zrobione 8k km.
Oraz pytanie nr 2- jak bardzo spadają ceny motocykli i motorowerow z roku na rok? Chodzi mi tutaj o to, jak duzo mógłbym wziąć po 3 latach jazdy kupując go za 4 tysiące złotych. Zakładamy stan wizualny idealny, zero problemow, zrobione 8k km.
- maxxam11
- MotoManiak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 3 maja 2015, o 20:41
Co jest bardziej opłacalne?
Jak w stanie idealnym to po 3 latach max 1700-2200zł, ogólnie szukaj jakiegoś chinola z silnikiem 139fmb (cylinder poziomo) części są do niego tańsze i bardziej dostępne niż do tego z np od Zetki (cylinder pionowo) osiągi maja praktycznie te same.
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
Co jest bardziej opłacalne?
Czyli za czym powinienem sie rozglądać? Jeżeli nie zetka.
- maxxam11
- MotoManiak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 3 maja 2015, o 20:41
Co jest bardziej opłacalne?
Barton, Junak, Zipp, Romet itd. Wszystkie są z tym samym silnikiem i takie same jakościowo. Kieruj się ceną i gustem
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Co jest bardziej opłacalne?
W przypadku takich motorków nie ma porównania na trwałość lub awaryjność wszystko to samo wybierz co ci się spodoba i będzie tanie.
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
Posty: 24
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 234 gości