Co jest bardziej opłacalne?

Miejsce gdzie możecie prowadzić swobodne rozmowy na tematy motoryzacyjne. Taki Off-topic ale związany z motoryzacją!

Co jest bardziej opłacalne?

Postprzez maxxam11 » 5 maja 2015, o 16:38

Witam,
Miałem dzisiaj przyjemność przejechać się z tym kolegą ową Zetką. Myślałem, że to mniejszy motorower, że bardziej będzie to przypominało zabawkę, "bo przecież to motorower..." ale przyznaję, że się zdziwiłem. Całkiem wygodnie się siedziało jako pasażer. Byliśmy się przejechać, nie daleko, ot tak żeby pokazać jak to chodzi. Coś koło 60 na liczniku było więc jeszcze nie tak źle. Jak dla kogoś kto pierwszy raz jechał motorowerem (pomijając skutery i Simsona u wujka ^^) to bomba ;)
Kolega opowiadał, że on teraz A2 robi, będzie kupował coś większego niż A2, zakładał dławik i legalnie jeździł na A2 dopóki nie zrobi A. Mam pytanie, czy taka modyfikacja działałaby też żeby z 125 zrobić 50? Chodzi o okres tych 3 lat gdy zdam na B, będę mógł jeździć AM ale na A1 będę musiał wyrobić owy staż.
Pozdrawiam ;)
maxxam11
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 3 maja 2015, o 20:41

Co jest bardziej opłacalne?

Postprzez Pani Kontekstowa » 5 maja 2015, o 16:38

Pani Kontekstowa
 

Co jest bardziej opłacalne?

Postprzez Romecik2t » 5 maja 2015, o 16:42

Z tego co sie orientuje na AM motorower musi miec pojemnosc do 50cc i nie przekraczac 45kmh tak wg prawa, wiec dlawienie 125 na 50 nie przejdzie raczej :D
Dlatego pisalem zebys zaczal od zetki 50 jesli nigdy nie jezdziles na motorowerze/motocyklu, trzeba opanowac podstawy zanim sie wsiadzie na cos zbyt szybkiego :D
A co do blokad na A2 to tez jest ograniczenie z dlawieniem, np nie mozna miec lekkiego 200KM motocykla i go zdlawic na A2 bo to sie nie lapie na normy :D
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Co jest bardziej opłacalne?

Postprzez Tomek » 5 maja 2015, o 19:04

maxxam11 napisał(a):czy taka modyfikacja działałaby też żeby z 125 zrobić 50?

Nie. Ale widuje się czasami np Cagivy Mito zarejestrowane na 50cc. Nie wiem kto podbija im przeglądy :D Może te 45KM jako motorower to przesada, jednak po kupnie owej Zetki możesz sobie zwiększyć pojemność na 70cc. Na miasto więcej nie trzeba :)

Romecik2t, tia. Stosunek moc/masa, dławienie maksymalnie o połowę, a wszelkie zaprzęgi i 3-kołowce max 15kW.
maxxam11, jeśli zrobiłbyś teraz np B i od razu A2, to za dwa lata możesz sobie zwiększyć kaliber na wszystkie motocykle. Normalnie możesz od 24 lat.
Rzeczywiście opcja z kat B i motorowerem wydaje się sensowna. Na pewno nie warto robić A1 w Twoim wieku ;)
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Co jest bardziej opłacalne?

Postprzez Romecik2t » 5 maja 2015, o 19:31

Tomek, Dokladnie :D
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Co jest bardziej opłacalne?

Postprzez maxxam11 » 6 maja 2015, o 18:41

Przepraszam, ze dopiero teraz odpisuje... a jak według Was przedstawia sie walka między zetka 50 a np Junakiem 901 czy innymi motorowerami w podobnych cenach. Czy może cos drozszego, ale z czym później nie byłoby problemu sprzedaży itd.?
Oraz pytanie nr 2- jak bardzo spadają ceny motocykli i motorowerow z roku na rok? Chodzi mi tutaj o to, jak duzo mógłbym wziąć po 3 latach jazdy kupując go za 4 tysiące złotych. Zakładamy stan wizualny idealny, zero problemow, zrobione 8k km.
maxxam11
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 3 maja 2015, o 20:41

Co jest bardziej opłacalne?

Postprzez adrian » 6 maja 2015, o 19:57

Jak w stanie idealnym to po 3 latach max 1700-2200zł, ogólnie szukaj jakiegoś chinola z silnikiem 139fmb (cylinder poziomo) części są do niego tańsze i bardziej dostępne niż do tego z np od Zetki (cylinder pionowo) osiągi maja praktycznie te same.
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Co jest bardziej opłacalne?

Postprzez maxxam11 » 6 maja 2015, o 22:21

Czyli za czym powinienem sie rozglądać? Jeżeli nie zetka.
maxxam11
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 3 maja 2015, o 20:41

Co jest bardziej opłacalne?

Postprzez Tomek » 6 maja 2015, o 22:41

Barton, Junak, Zipp, Romet itd. Wszystkie są z tym samym silnikiem i takie same jakościowo. Kieruj się ceną i gustem ;)
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Co jest bardziej opłacalne?

Postprzez adrian » 6 maja 2015, o 23:38

W przypadku takich motorków nie ma porównania na trwałość lub awaryjność wszystko to samo wybierz co ci się spodoba i będzie tanie.
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Poprzednia strona

Powrót do MotoChat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości