Witam, być może starsza grupa forumowiczów kojarzy pojazd należący do moich rodziców, jakim jest Opel Vectra B Kombi 2.0 DTI w kolorze zielonym. Auto było kupione w 2011r blacharsko w stanie niemal idealnym, widoczne były jedynie małe skazy na rancie przedniego zderzaka, przypuszczenia były takie, że poprzedni właściciel musiał stuknąć przodem delikatnie w ścianę. Samochód dzielnie służy już od dobrych 5 lat, nakręcił przez ten czas 150tys. kilometrów. Zaraz po zakupie Vectra była bardzo intensywnie eksploatowana, korzystała z niego praktycznie cała rodzina (nie tylko ta najbliższa), jeździł w dalekie trasy rzędu 350km w jedną stronę, przewoził różne wielkogabarytowe przedmioty, zdarzyło się również, że pracował w polu jako zaprzęg do brony. Poza tym warto dodać, że auto od samego momentu zakupu nie jest garażowane i stoi pod chmurką.
Wiosną 2014r zatarł się przestawiacz kąta wtrysku, wyrzuciło po raz drugi uszczelkę pod głowicą (naprawdopodobniej silnik był przegrzany przez poprzedniego właściciela), jak się okazało również turbina miała luzy, więc został wymieniony kompletny silnik wraz z całym osprzętem (2.0 DTI 101KM, poprzedni był 82KM), koszt takiego remontu wraz z robocizną wyniósł 2500zł, co było trochę nieopłacalne, jednak dzięki temu samochód wciąż dzielnie służy, a nowy silniczek jest naprawdę mocny i cichutki, nie bierze oleju. W międzyczasie auto delikatnie "zaliczyło" dwie sarny, co poskutkowało popękaniem lakieru na przednim zderzaku, pogięciu tablicy rejestracyjnej oraz urwaniu mocowań od prawego reflektora.
Intensywna eksploatacja niestety dała w kość samochodowi, z pięknego i zadbanego auta Vectra stała się brzydkim, zajechanym trupem ale tylko wizualnie, gdyż mechanicznie auto jest w naprawdę super stanie. Najbardziej w tym wszystkim ucierpiała blacharka, ponieważ wyszło bardzo dużo ognisk korozji, niestety nie zostały one zlikwidowane w momencie kiedy były jeszcze grillami więc teraz są już naprawdę niezłych rozmiarów.
Tak wygląda przód samochodu. Można zauważyć zmatowiałe reflektory, popękaną przednią atrapę ze zmatowiałym chromem, oraz pogiętą rejestracje i niszczony zderzak.
Z auta zdemontowane zostały zderzaki oraz reflekotry i nakładki z progów.
Tylny pas okazał się całkiem zdrowy, skorodowana jest natomiast belka od haka holowniczego.
Z progami nie jest niestety już tak kolorowo... Lewy pod drzwiami kierowcy:
Prawy pod tylnymi drzwiami:
Końcówka lewego progu:
Ognisko na masce:
Drzwi kierowcy przy listwie:
Dach przy szybie czołowej:
Łuszczący się lakier pod listwą lewych drzwi pasażera:
Powłoka lakiernicza od listwy w dół nie zachwyca swym połyskiem...
Jak widać samochód jest w fatalnym stanie wizualnym, profesjonalny remont blacharsko-lakierniczy w jakimś zakładzie wyniósłby około 2500-3000zł, więc jest to nieopłacalne, gdyż ładną Vectre B po lifcie można kupić za około 5000zł, jednak ciężko dostać drugą taką z szyberdachem, który latem jest bardzo przydatny. Z drugiej strony złomowanie czy sprzedaż za 2000zł również nie jest opłacalna ze względu na kosztowny remont wykonany 2 lata temu. Jedyną rozsądną opcją jest poratowanie blacharki oraz nałożenie nowej powłoki lakierniczej w domowym zaciszu. Zakupiłem na ten cel 1,5l bazy dorobionej z korka wlewu paliwa (koszt 300zł), i wykonałem natrysk próbny na arkuszu blachy, niestety wyszła morka, którą spolerowałem po środku.
Nie umiem jeszcze dobrze rozlewać bezbarwnego, a poza tym dodałem do niego 10% uelastyczniacza, co pogorszyło sytuację. Tak czy siak, ta Vectra to idealny moment, by nabrać trochę doświadczenia w tej dziedzinie a przy okazji uratować auto od huty Swoje postępy będę systematycznie wstawiał w temat.
Pozdrawiam
Reaktywacja Opla Vectry B lift.
Posty: 47
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Reaktywacja Opla Vectry B lift.
Tyś chyba zmęczonego auta nie widział
Bez młota, to ch*j nie robota!
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
-
igrek97 - MotoManiak
- Posty: 3562
- Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
- Pochwały: 25
- Pojazdy: sterta złomu
Reaktywacja Opla Vectry B lift.
Okropnie matowe listwy progowe:
Zderzak przedni:
Urwane mocowania lewego halogenu:
Tylny zderzak po przydzwonieniu przez kogoś na parkingu pod marketem:
Jest na nim też pełno rys:
Cały dzień poświęciłem na szpachlowanie i szlifowanie obu zderzaków i listw. Udało się jako tako wyprowadzić powierzchnię w tylnym zderzaku
I wszystkie plastiki pryśnięte podkładem akrylowym:
Zderzak przedni:
Urwane mocowania lewego halogenu:
Tylny zderzak po przydzwonieniu przez kogoś na parkingu pod marketem:
Jest na nim też pełno rys:
Cały dzień poświęciłem na szpachlowanie i szlifowanie obu zderzaków i listw. Udało się jako tako wyprowadzić powierzchnię w tylnym zderzaku
I wszystkie plastiki pryśnięte podkładem akrylowym:
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Reaktywacja Opla Vectry B lift.
Ojciec jak malujesz plastiki musisz specjalnym podkładem psiknać .
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Reaktywacja Opla Vectry B lift.
Psikałem głównie na starą powłokę lakierniczą, a miejsca przetarć do plastiku zmatowiłem papierem ściernym o gradacji P100, a mniejsze P180, więc raczej nie powinno odpadać. Niektórzy zalecają do podkładu i lakieru bezbarwnego dodać ok. 10% uelastyczniacza by lakier nie pękał, jednak ciężko później rozlać na połysk bezbarwny, nie wspominając o utrudnionej polerce takiej powłoki. W sklepie lakierniczym również mi doradzili, abym odpuścił sobie uelastyczniacz na zderzakach. Mam nadzieję, że nie będę tego żałował
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Reaktywacja Opla Vectry B lift.
Pół dnia męczarni ze szlifowaniem podkładu akrylowego i w końcu można było prysnąć bazą i bezbarwnym:
Niestety byłem mądrzejszy od karty technicznej bezbarwnego i zamiast 10% rozpuszczalnika tak jak zalecano, dolałem 20% aby uzyskać lepszą rozlewalność i uniknąć morki, niestety delikatna morka nie dość, że i tak wyszła, to jeszcze w niektórych poleciały mi okropne zacieki Teraz będę miał zajęcie w polerowanie tego co zepsułem
Niestety byłem mądrzejszy od karty technicznej bezbarwnego i zamiast 10% rozpuszczalnika tak jak zalecano, dolałem 20% aby uzyskać lepszą rozlewalność i uniknąć morki, niestety delikatna morka nie dość, że i tak wyszła, to jeszcze w niektórych poleciały mi okropne zacieki Teraz będę miał zajęcie w polerowanie tego co zepsułem
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Reaktywacja Opla Vectry B lift.
Czym malujesz? XD
-
Bubles - MotoManiak
- Posty: 218
- Dołączył(a): 15 paź 2011, o 23:45
- Pojazdy: Opel Omega B
Reaktywacja Opla Vectry B lift.
Bubles, Pisolet Professional LVLP 1,4 od fachowca, do tego chiński kompresor z butlą 25L oraz samoróbka ze sprężarką od stara + butla bodajże 50L
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Reaktywacja Opla Vectry B lift.
Zderzaki wypolerowane, zacieki w widocznych miejscach starte praktycznie tak, że ich nie widać, w mniej widocznych miejscach zminimalizowałem je tak jak mogłem, gdyż podczas ich likwidowania na tylnym zderzaku przetarłem się delikatnie w 3 miejscach do podkładu i nie chciałem już więcej ryzykować, w miejscach przetarć będę musiał porobić zaprawki. Poza tym cały lakier na zderzakach przeleciałem na mokro papierem P1500, później P2000 w celu "przytępienia" morki, po czym wypolerowałem pastami ściernymi. Efekt końcowy wygląda mniej więcej tak:
Mój zestaw do polerowania:
Jak na mój pierwszy raz myślę, że nie ma tragedii, co wcale nie oznacza, że nie można było tego zrobić lepiej... Teraz zamierzam wyrzeźbić przednie błotniki, maskę oraz tylną klapę.
Mój zestaw do polerowania:
Jak na mój pierwszy raz myślę, że nie ma tragedii, co wcale nie oznacza, że nie można było tego zrobić lepiej... Teraz zamierzam wyrzeźbić przednie błotniki, maskę oraz tylną klapę.
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Reaktywacja Opla Vectry B lift.
A co to masz za śmieszna wiertarkę? (Czy może szlifierkę?)
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Reaktywacja Opla Vectry B lift.
Przypomina trochę klucz pneumatyczny XD
-
Bubles - MotoManiak
- Posty: 218
- Dołączył(a): 15 paź 2011, o 23:45
- Pojazdy: Opel Omega B
Reaktywacja Opla Vectry B lift.
Bubles, żebyś wiedział Mam też na warsztacie elektryczny klucz udarowy, wygląda bardzo podobnie
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Reaktywacja Opla Vectry B lift.
Ni cholery nie przypomina typowej polerki
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Reaktywacja Opla Vectry B lift.
Tomciosz, to jest tańsza wersja "prosta", kątowe są bodajże 100zł droższe
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Posty: 47
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 203 gości