Tłok owalizowany

Miejsce gdzie możecie prowadzić swobodne rozmowy na tematy motoryzacyjne. Taki Off-topic ale związany z motoryzacją!

Tłok owalizowany

Postprzez matiz45 » 27 wrz 2007, o 22:09

Witam. Może mi ktoś wyjaśnić czym taki tłok różni się od standardowego i dlaczego jest od niego lepszy?
matiz45
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5 lip 2007, o 15:44
Lokalizacja: Gniezno

Tłok owalizowany

Postprzez Pani Kontekstowa » 27 wrz 2007, o 22:09

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Koner » 27 wrz 2007, o 22:28

Tłoki owalizowane są chyba powlekane specjalną warstwą,która zapobiega jego zatarciu.I są jakby bardziej zaokrąglone.Ale nie jestem do końca pewny :)
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez endek » 27 wrz 2007, o 22:37

czyżby chodziło o tłoki kute i te co pokryte są teflonem

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Marcek » 28 wrz 2007, o 10:26

Czy to czasem nie jest tak, że tłok nie jest idealnie okrągły, tylko właśnie lekko (o dziesiąte części mm) owalny?
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Piotrek » 28 wrz 2007, o 12:55

Marcek napisał(a):Czy to czasem nie jest tak, że tłok nie jest idealnie okrągły, tylko właśnie lekko (o dziesiąte części mm) owalny?


Dokłanie - dobrze mówisz.

Dopowiem od siebie tyle, że takie ztaczanie tłoka zwane własnie owalizowaniem stosuje się w tłokach wykonanych ze słabych materiałów. tzn. z kiepskiego stopu (gdzie zawartość krzemu jest minimalna czyli nie przekracza 12% masy całego stopu. Oznaczenie takiego stopu to AK12), w związku z tym takie tłoki mają tendencję do puchnięcia. Owalizowanie "robi" luż montażowy aby tłok miał gdzie się rozszerzać i aby nie powodował oporów w pracy pomimo swojego spuchniecia.

Morał z tego taki, że nie ma co kupować owalizowanych tłoków bo to jest jawne przyznawanie się producenta do tego iż produkuje kiepskie tłoki.
Avatar użytkownika
Piotrek
@admin
@admin
 
Posty: 3689
Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
Pochwały: 10
Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing

Postprzez Koner » 28 wrz 2007, o 16:23

To dlaczego jest takie stwierdzenie że podobno takie tłoki są lepsze??
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Alonzo » 28 wrz 2007, o 16:40

To dlaczego jest takie stwierdzenie że podobno takie tłoki są lepsze??
pewnie dlatego ze wszystkie dzisiejsze produkty sa kiepskiej jakosci i nieowalizowany tlok pewnie strasznie by puchl a owalizowany tez puchnie ale ma gdzie :P Piotrek objasnial :P
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Mariusz » 28 wrz 2007, o 23:55

nieowalizowanego tłoka nie można zamontować do silnika :P jeśli nie jest zowalizowany to zowalizować go trzeba, i Sałek o tym pisał, i nawet stopy AK20 (a robią z takich tłoki-w RZT można kupić AK20 do simaka) się na tyle rozszerzają że się je owalizuje.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska


Powrót do MotoChat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 454 gości