WFM - Napisy i szparunki pod lakierem bezbarwnym

Miejsce gdzie możecie prowadzić swobodne rozmowy na tematy motoryzacyjne. Taki Off-topic ale związany z motoryzacją!

WFM - Napisy i szparunki pod lakierem bezbarwnym

Postprzez dieludolfs » 31 maja 2017, o 17:10

No więc właśnie, w niedługim czasie zabieram się za lakierowanie WFM. Plan jest prosty - kolorystyka oraz styl malowania ma być taki sam jak w oryginale, jednak wykonany współczesną metodą, czyli lakierem bazowym oraz bezbarwnym. Docelowo szparunki oraz napisy mają być również malowane i muszą się znajdować pod lakierem bezbarwnym. Gotowe naklejki niestety odpadają. Teraz mam kilka wątpliwości co do techniki wykonania tych złotych akcentów :F

Plan nr. 1: Na uprzednio przygotowany do lakierowania element, w miejscach gdzie mają znajdować się napisy i szparunki aplikuję złoty lakier bazowy, następnie po przesuszeniu naklejam taśmę maskującą o szerokości 3mm na kształt szparunku oraz gotowe naklejki, po czym nakładam bordowy lakier bazowy, odrywam taśmę i naklejki, i ostatecznie lakieruję całość bezbarwnym.
Mam jednak wątpliwości, czy uda mi się precyzyjnie oderwać napis WFM (a szczególnie te myślniki między literkami), nie ruszając przy tym przesuszonej, złotej bazy oraz nie naruszając sąsiadującego z napisami bordowego lakieru...


Plan nr. 2: Na przygotowany element do lakierowania aplikuję bordowy lakier bazowy, po przesuszeniu naklejam szablony, a pozostałą część zbiornika dokładnie maskuję. W miejscach przygotowanych pod szparunki nakładam złoty lakier bazowy, rozmaskowuję cały zbiornik i odklejam szablony, po czym ostatecznie "zamykam" wszystkie powłoki lakierem bezbarwnym.
Tutaj jest kolejny problem, gdyż według techniki lakierniczej nie powinno się przesuszać bazy, bo może to skutkować późniejszym odpadaniem lakieru bezbarwnego...


Plan nr. 3: Na przygotowany element do lakierowania aplikuję bordową bazę, a następnie jedną, cienką warstwę lakieru bezbarwnego. Po wyschnięciu matowie starannie całość papierem P2000 na mokro, po czym naklejam szablony, maskuję pozostałą część zbiornika i pryskam złoty lakier bazowy. Potem już standardowo, odrywam maskowanie i szablony, a następnie nakładam lakier bezbarwny, tym razem już normalnie w 2-3-ech warstwach. Czy przy takim rozwiązaniu szparunki nie będą się w jakimś stopniu odróżniały od całości, w końcu od lakieru bordowego będzie je dzieliła cienka warstwa lakieru bezbarwnego...

Które rozwiązanie z wyżej wymienionych wydaje się być najmądrzejsze?
Btw. Może jest ktoś w stanie polecić jakieś szablony, które najbardziej będą zbliżone do oryginału?
Obrazek

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Radio Zet Gold - 01.07.2013r - 04.09.2017r [*]
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 7940
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 33
Pojazdy: Opel Vectra C '02 2.2DTI 125KM

WFM - Napisy i szparunki pod lakierem bezbarwnym

Postprzez Pani Kontekstowa » 31 maja 2017, o 17:10

Pani Kontekstowa
 

WFM - Napisy i szparunki pod lakierem bezbarwnym

Postprzez dieludolfs » 31 maja 2017, o 23:11

W kwestii szablonów nasuwają mi się jedynie dwa konkretne ogłoszenia...

http://motonaklejki.pl/naklejki/1/27/100/

http://allegro.pl/listing/user/listing. ... t-1-5-0511

Które z nich są najbardziej zbliżone ku oryginałowi? Ma ktoś może jakieś porównanie z fabrycznym motocyklem? :)
Obrazek

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Radio Zet Gold - 01.07.2013r - 04.09.2017r [*]
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 7940
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 33
Pojazdy: Opel Vectra C '02 2.2DTI 125KM

WFM - Napisy i szparunki pod lakierem bezbarwnym

Postprzez Tomciosz » 1 cze 2017, o 12:39

Napisz do Custom Factory w Łodzi. Może Ci podpowiedzą ;)

Ja bym się skłaniał ku wersji numer 2.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4957
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 85
Pojazdy: Ogar 200 CC700

WFM - Napisy i szparunki pod lakierem bezbarwnym

Postprzez pawel615 » 1 cze 2017, o 22:48

najbardziej zblizone do oryginalu to namaluj pedzelkiem :f tylko nie pij wczesniej zeby rowno wyszły :F
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2957
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

WFM - Napisy i szparunki pod lakierem bezbarwnym

Postprzez dieludolfs » 1 cze 2017, o 23:20

pawel615, raczej trzeba będzie chlapnąć, żeby ręka pewniej szła :F
Obrazek

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Radio Zet Gold - 01.07.2013r - 04.09.2017r [*]
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 7940
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 33
Pojazdy: Opel Vectra C '02 2.2DTI 125KM

WFM - Napisy i szparunki pod lakierem bezbarwnym

Postprzez janosikmz19822 » 2 cze 2017, o 23:18

Na forum wskowym jest paru znawców co moga podpowiedzieć. Niestety niema takiego forum skierowanego typowo do posiadaczy jwfm m06. Jest osiarka ale to do wfm osa.
Oryginlay były recznie malowane znajomy ma zbiornik od wfm fabrycznie nowy wersja z paskiem.
https://media.giphy.com/media/Lum1HdOIA725W/giphy.gif
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3596
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 41
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)


Powrót do MotoChat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości