Współczesne oleje syntetyczne 2t do starego dwusuwa?

Miejsce gdzie możecie prowadzić swobodne rozmowy na tematy motoryzacyjne. Taki Off-topic ale związany z motoryzacją!

Współczesne oleje syntetyczne 2t do starego dwusuwa?

Postprzez Posimsonowany » 20 sty 2019, o 08:39

W simsonie leje 1:50 jak fabryka nakazała nawet więcej można go wlać,bo fajnie się spala i pomimo przelania nie pozostawia nagaru.
Avatar użytkownika
Posimsonowany
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 533
Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
Lokalizacja: Puławy
Pochwały: 14
Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982

Współczesne oleje syntetyczne 2t do starego dwusuwa?

Postprzez Pani Kontekstowa » 20 sty 2019, o 08:39

Pani Kontekstowa
 

Współczesne oleje syntetyczne 2t do starego dwusuwa?

Postprzez Angler » 20 sty 2019, o 09:15

Tomek, w tej kwestii akurat wpływ ma wiele czynników - materiały, konstrukcja silnika, warunki pracy i obciążenia jakim poddawany jest silnik. Wszak w przypadku silników wyczynowych stosuje się mieszanki nawet 1:100.

dieludolfs, pamiętaj, że "lux" był cudem bo w silniki 4 t mógł nawet kilka tysięcy kilometrów pracować, nie mieszał się z benzyną i ogólnie najlepszy nie był (niektórzy twierdzą, że nawet na miksolu żywotność silnika była 2X większa). W nowym skuterze silnik by się natychmiastowo nie zatarł, ale zastosowanie miksolu zapewne znacząco skrociło by żywotność.
Obrazek
Avatar użytkownika
Angler
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 12 sie 2007, o 20:33
Lokalizacja: Rawicz
Pochwały: 9
Pojazdy: Yamaha XS 400 27 KM, Opel Meriva 1,7CDTI 100kuni, Keeway Cruiser 18 koników i Peżo ludix mocy b/d.

Re: Współczesne oleje syntetyczne 2t do starego dwusuwa?

Postprzez Marcek » 4 lut 2019, o 22:07

W Komarze używałem najpierw Miksolu. Jeździł na nim bez problemów, jednak zostawiał dużo nagaru. Potem przesiadłem się na chwilę na czerwony Orlen, a następnie na jakiś Mobil do dwusuwów (nie pamiętam nazwy). Obydwa te oleje nagaru nie zostawiały, silnik pracował jakby bardziej miękko. Gdzieś dawno wyczytałem, że tak naprawdę konieczność stosowania bogatej w olej mieszanki jest spowodowana brakiem łożyska igiełkowego w korbowodzie. To tulejka ze sworzniem wymagają dużo oleju. Po zamianie na igiełki nie powinno być problemów z proporcją 1:50.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Poprzednia strona

Powrót do MotoChat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 122 gości

cron