rozpoznawalność części

Miejsce gdzie możecie prowadzić swobodne rozmowy na tematy motoryzacyjne. Taki Off-topic ale związany z motoryzacją!

rozpoznawalność części

Postprzez pawel615 » 25 kwi 2007, o 21:04

Piszcie jak rozpoznac poszczególne części od poszczególnych motorów na złomie.
Ja chciałbym wiedziec jak rozpoznac koła od jawki pancerki?

P.S Opłaca się kupic silnik od shl 150? może udało by sie go odremontowac i zrobc coś ciekawego?
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2991
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

rozpoznawalność części

Postprzez Pani Kontekstowa » 25 kwi 2007, o 21:04

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Alonzo » 25 kwi 2007, o 21:08

od jawki pancerki sa takie same jak od mustanga :P sa to kola 16 cali, czyli dosc male, oczywiscie sprychy i pista z charkterystycznymi 3 dziurami po drugiej stronie pisaty masz miejsce na hamulec
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez pawel615 » 25 kwi 2007, o 21:20

a co myślicie o tym silniku shl 150 niewiem skąd wziąśc tłok jak sie zrobi szlif
cylindra
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2991
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

Postprzez Adi.G. » 25 kwi 2007, o 21:26

Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Alonzo » 25 kwi 2007, o 21:29

szlif cylindra to idzies z nowym wiekszym tlokiem do tokarza i z starym cylindrem on ci wytacza cylinder na wielkosc tloka, potem honowanie i gotowe
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez pawel615 » 25 kwi 2007, o 21:30

dzieki adi jesteś spoko:-)
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2991
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

Postprzez pawel615 » 25 kwi 2007, o 21:32

a co to to honowanie?
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2991
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

Postprzez Adi.G. » 25 kwi 2007, o 21:34

Może chromowanie :?: :?
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Koner » 25 kwi 2007, o 21:53

Honowanie (gładzenie) - obróbka wykańczająca bardzo dokładnych otworów walcowych. Narzędzie jest wyposażone w kilka lub kilkanaćie osełek i wykonuje ruch obrotowy i posuwisto zwrotny. Gładzenie umożliwia uzyskanie dużej dokładności wymiarowej. Ra=0,32-0,04µm

Myśle że dosyć dokładnie wyjaśnione. :D
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Piotrek » 25 kwi 2007, o 21:55

honowanie, honowanie czyli po prostu wygładzanie gładzi tulei. Bo wiadomo iż szlifuje się nożem tokarskim a on pozostawia po sobie takie charakterystycznie mini rowki i aby je zlikiwodwać to wlasnie się honuje cylinder. W efekcie nie ma rowków a są nieregularne płytkie ryski. Coś jak po ostrym cifie

Edit:

Koner szybciej napisałeś :P
Ostatnio edytowano 25 kwi 2007, o 21:57 przez Piotrek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Piotrek
@admin
@admin
 
Posty: 3689
Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
Pochwały: 10
Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing

Postprzez Alonzo » 25 kwi 2007, o 21:57

chodzi o to ze po toczeniu zostaja takie male rowki po tokarce, i trzeba je wygladzic bo inaczej odrazu by pierscienie padly w cylindrze wiec sie jakby to powiedziec tak zrozumiale poleruje cylinder :P

Edit: a ty Piotrek szybciej ode mnie :P rowno co 2 min pisalismy :P
Ostatnio edytowano 26 kwi 2007, o 16:16 przez Alonzo, łącznie edytowano 1 raz
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez pawel15 » 26 kwi 2007, o 15:28

Opłaca się kupic silnik od shl 150? może udało by sie go odremontowac i zrobc coś ciekawego?

Moim zdaniem warto bo dzisija ciężko o SHL 150 jak i o cześci do niej. Chodliwy silnik(części do niego) :P
**Wiele serc, jedno bicie ::: WSK ::: ponad życie**
Prawko B zdane :)!!!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
pawel15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
Lokalizacja: Dąbie


Powrót do MotoChat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 83 gości