Ciekawe pojazdy/ciekawe historie
-
Motorowerzystka - MotoManiak
- Posty: 2972
- Dołączył(a): 26 sie 2011, o 19:35
- Lokalizacja: NWE
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Romet Ogar 125
Ciekawe pojazdy/ciekawe historie
Czołg - nauka jazdy
-
Motorowerzystka - MotoManiak
- Posty: 2972
- Dołączył(a): 26 sie 2011, o 19:35
- Lokalizacja: NWE
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Romet Ogar 125
Ciekawe pojazdy/ciekawe historie
Z polotem. W Polsce bida. https://pl.wikipedia.org/wiki/Trena%C5% ... owy_MPG-69
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Ciekawe pojazdy/ciekawe historie
To cudo z silnikiem Syreny widziałem kiedyś koło Milena nad morzem. O mało się nie zes... em, jak zobaczyłem UFO grające silnikiem "Gęęęęęęgeręgęgę-gę-gę..." ... a rok to był chyba 1976...
- jarekvolvo
- MotoManiak
- Posty: 773
- Dołączył(a): 11 wrz 2007, o 09:40
- Lokalizacja: Milanówek
- Pochwały: 18
- Pojazdy: Volvo 855 Estate "Hornet", Romet 50T1, , Komar MR 232, Gnom, MAW...
Ciekawe pojazdy/ciekawe historie
Nie wiedzialem ze byly czolgi do nauki jazdy, przeciez to pojazd nie uzytkowy
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Ciekawe pojazdy/ciekawe historie
Tu chodziło o to, by tanim kosztem zaznajomić kierowcę z innym, niż powszechnie znanym rodzajem trakcji. Pojazd zachowywał się, jak "prawdziwy" czołg, hamował stronami, sterowany był sprzęgłami bocznymi i wymagał nieco innego podejścia do swej kinematyki, niż zwykłe samochody. Komputerów ówczas ( a to dziwne, prawda ) nie było, więc nauka na "Łor of Tanks" odpadała
Pomysł z gruntu fajny i tani, ale tak przeraźliwie śmieszny, że wszyscy unikali tego, jak ognia. Mój Ojciec był oficerem w Pile, w "pancerniakach", opowiadał,że nie było gorszej kary i obciachu, jak nauka na "skarpecie"
Pomysł z gruntu fajny i tani, ale tak przeraźliwie śmieszny, że wszyscy unikali tego, jak ognia. Mój Ojciec był oficerem w Pile, w "pancerniakach", opowiadał,że nie było gorszej kary i obciachu, jak nauka na "skarpecie"
- jarekvolvo
- MotoManiak
- Posty: 773
- Dołączył(a): 11 wrz 2007, o 09:40
- Lokalizacja: Milanówek
- Pochwały: 18
- Pojazdy: Volvo 855 Estate "Hornet", Romet 50T1, , Komar MR 232, Gnom, MAW...
Ciekawe pojazdy/ciekawe historie
jarekvolvo,
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Ciekawe pojazdy/ciekawe historie
Kolejny pojazd do nauki jazdy
-
Motorowerzystka - MotoManiak
- Posty: 2972
- Dołączył(a): 26 sie 2011, o 19:35
- Lokalizacja: NWE
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Romet Ogar 125
Ciekawe pojazdy/ciekawe historie
Star 266
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Ciekawe pojazdy/ciekawe historie
Nauka jazdy w 1951 roku: http://www.kronikarp.pl/szukaj,39563,ta ... 0,strona-2 a tu Holandia: http://www.repozytorium.fn.org.pl/?q=pl/node/6055 - ciekawe mieli te symulatory
-
Motorowerzystka - MotoManiak
- Posty: 2972
- Dołączył(a): 26 sie 2011, o 19:35
- Lokalizacja: NWE
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Romet Ogar 125
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Ciekawe pojazdy/ciekawe historie
janosikmz19822, ciekawe
MAZ-541
Gdy dziś ktoś powie o "dużym sedanie", myślimy że ma na myśli BMW serii 7 i Mercedesa klasy S lub Fordzie Crown Victoria. Ale niewiele osób myśli o MAZ-541, radzieckim potworze z silnikiem czołgu, których powstało zaledwie parę egzemplarzy. Był największym sedanem wszechczasów bo miał 7,8 metra długości, 3,4 metra szerokości i 2,8 metra wysokości.
Służył do holowania samolotów pasażerskich. Został stworzony do lotnisk, ale nie na byle jakich a mianowicie na lotnisko Szeremietiewo w Moskwie. Miał ciągnąć ciężkie samoloty do 85 ton, ale ktoś podobno widział jak ciągnął 100 tonową maszynę. Miał napęd na wszystkie koła. Tylne koła pochodzą z MAZ-525.
Miał naprawdę potężny silnik diesel V12 o pojemności 38,8 litra i stopniu sprężania 14-15:1, według różnych specyfikacji. Średnia moc to 500 KM przy 1800 obr/min, ale były również wersje o mocy 375, 400, 450 i 600 KM. Początkowo silnik był stosowany w technice wojskowej, szczególnie w czołgach BT-7M, T-34 i KV, a także w ciągnikach gąsienicowych Vorošilovec gdzie montowano najsłabszą wersję.
Auto samo w sobie nie ważyło mało a 28 230 kg, dlatego że to duży samochód, a silnik swoje też waży. Przełożenie pozwalało na osiągnięcie maksymalnej prędkości 30 km/h. A zużycie paliwa to 130 litrów oleju napędowego na 100 km( )
Samochód posiadał obracany fotel kierowcy oraz dwie kierownice, podwójne pedały i dwie dźwignie biegów.
Pomimo tej unikalnej konstrukcji, a może właśnie dlatego MAZ-541 został wyprodukowany w zaledwie kliku sztukach. Niektóre źródła mówią o 13 sztukach, a niektóre o 3. Samochód służył od 1959, kiedy to zostało otwarte lotnisko Moskwa-Szeremietiewo do lat 70-tych. Potem przyszedł czas na samoloty, które były za ciężkie do holowania przez MAZ-541, więc odszedł ze służby. I ślad po nim zaginął, nie wiadomo czy zachował się choć jeden egzemplarz...
MAZ-541
Gdy dziś ktoś powie o "dużym sedanie", myślimy że ma na myśli BMW serii 7 i Mercedesa klasy S lub Fordzie Crown Victoria. Ale niewiele osób myśli o MAZ-541, radzieckim potworze z silnikiem czołgu, których powstało zaledwie parę egzemplarzy. Był największym sedanem wszechczasów bo miał 7,8 metra długości, 3,4 metra szerokości i 2,8 metra wysokości.
Służył do holowania samolotów pasażerskich. Został stworzony do lotnisk, ale nie na byle jakich a mianowicie na lotnisko Szeremietiewo w Moskwie. Miał ciągnąć ciężkie samoloty do 85 ton, ale ktoś podobno widział jak ciągnął 100 tonową maszynę. Miał napęd na wszystkie koła. Tylne koła pochodzą z MAZ-525.
Miał naprawdę potężny silnik diesel V12 o pojemności 38,8 litra i stopniu sprężania 14-15:1, według różnych specyfikacji. Średnia moc to 500 KM przy 1800 obr/min, ale były również wersje o mocy 375, 400, 450 i 600 KM. Początkowo silnik był stosowany w technice wojskowej, szczególnie w czołgach BT-7M, T-34 i KV, a także w ciągnikach gąsienicowych Vorošilovec gdzie montowano najsłabszą wersję.
Auto samo w sobie nie ważyło mało a 28 230 kg, dlatego że to duży samochód, a silnik swoje też waży. Przełożenie pozwalało na osiągnięcie maksymalnej prędkości 30 km/h. A zużycie paliwa to 130 litrów oleju napędowego na 100 km( )
Samochód posiadał obracany fotel kierowcy oraz dwie kierownice, podwójne pedały i dwie dźwignie biegów.
Pomimo tej unikalnej konstrukcji, a może właśnie dlatego MAZ-541 został wyprodukowany w zaledwie kliku sztukach. Niektóre źródła mówią o 13 sztukach, a niektóre o 3. Samochód służył od 1959, kiedy to zostało otwarte lotnisko Moskwa-Szeremietiewo do lat 70-tych. Potem przyszedł czas na samoloty, które były za ciężkie do holowania przez MAZ-541, więc odszedł ze służby. I ślad po nim zaginął, nie wiadomo czy zachował się choć jeden egzemplarz...
-
Motorowerzystka - MotoManiak
- Posty: 2972
- Dołączył(a): 26 sie 2011, o 19:35
- Lokalizacja: NWE
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Romet Ogar 125
Ciekawe pojazdy/ciekawe historie
To były czasy :3
Ostatnio edytowano 30 sty 2016, o 11:31 przez Tomek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Usunąłem reklamę.
Powód: Usunąłem reklamę.
- malfojs
- MotoManiak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 30 sty 2016, o 11:22
Ciekawe pojazdy/ciekawe historie
Wyścigi rydwanów
Szczególnie popularne w połowie lat 30. Później szybko zniknęły z aren
Szczególnie popularne w połowie lat 30. Później szybko zniknęły z aren
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Ciekawe pojazdy/ciekawe historie
Maluch Kuper " z Malty. Ponoć ma silnik 1.3 i prawie 70KM mocy.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 234 gości