Alarm...

Czyli dział, w którym dziedzina tematu nie ma znaczenia.

Alarm...

Postprzez ((Hubert)) » 21 lip 2009, o 21:11

Czy wie ktoś jak zrobić alarm do motoroweru na 6V?
Jest jikov...nie ma paliwa xD
Avatar użytkownika
((Hubert))
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1005
Dołączył(a): 10 gru 2008, o 20:04
Lokalizacja: Pogwizdów

Alarm...

Postprzez Pani Kontekstowa » 21 lip 2009, o 21:11

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Hrolak » 21 lip 2009, o 21:44

Przywiąż psa na łańcuchu :D
A tak na serio to niech inteligentny się wypowie bo na mnie nie możesz liczyć :)
Tak z ciekawości: W profilu napisałeś że masz Ogara 200. Po co Ci do tego alarm
Avatar użytkownika
Hrolak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 88
Dołączył(a): 31 paź 2008, o 21:56
Lokalizacja: Łopiennik

Postprzez lobaz123 » 21 lip 2009, o 21:59

Hrolak napisał(a):bo na mnie nie możesz liczyć :)


To po co się wypowiadasz?
Avatar użytkownika
lobaz123
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 117
Dołączył(a): 20 sty 2009, o 23:14
Lokalizacja: Solina (bieszczady)


Postprzez Hrolak » 21 lip 2009, o 22:04

Żeby się dowiedzieć po co mu alarm? Jeśli z czystej ciekawości czy takie coś można zrobić, to może warto by samemu coś wymyślić. Większa satysfakcja będzie, a jeśli potrzebne Ci zabezpieczenie to może warto w coś zainwestować a nie samoróbki.
Avatar użytkownika
Hrolak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 88
Dołączył(a): 31 paź 2008, o 21:56
Lokalizacja: Łopiennik

Postprzez ((Hubert)) » 22 lip 2009, o 08:29

Hrolak a tak dla szpanu i przy okazji żeby nikt nic mi przy nim nic nie zrobił a poza tym nie zabroni mi nikt do tego to montować ........
Jest jikov...nie ma paliwa xD
Avatar użytkownika
((Hubert))
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1005
Dołączył(a): 10 gru 2008, o 20:04
Lokalizacja: Pogwizdów

Postprzez Komar Rider » 22 lip 2009, o 09:04

Mam pewien pomysł na alarm :) Ale niestety potrzebuję do tego pomocy BR-a ale on oponuje :P
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez ((Hubert)) » 23 lip 2009, o 00:03

Chodzi mi o taki żeby jako syreny użyć klaksonu z sima i że jakby wyj to żeby przerywał no i jakiś czujnik że jak ktoś przechylił by go lub zdjął że stopęk to żeby zaczął wyć no i sygnalizacja włączonego alarmu (mrygająca dioda )
Jest jikov...nie ma paliwa xD
Avatar użytkownika
((Hubert))
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1005
Dołączył(a): 10 gru 2008, o 20:04
Lokalizacja: Pogwizdów

Postprzez Komar Rider » 23 lip 2009, o 09:26

Na wahacz kontaktron, na koło magnes taki jak w liczniku rowerowym. Puszczasz to przez tyrystor i wsio rawno :P Ogólny pomysł jest mój ale został wzbogacony dawno temu o tyrystor prze Johnnego ;)

Oczywiście ten alarm można bardzo wzbogacić :>
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez adrian » 23 lip 2009, o 13:14

Quasar KIT L. 1011
MOTORBIKE ALARM (6V i 12VDC wersje)
Opis ogólny
Projekt, który będzie chronić drodzy motocykl od kradzieży lub uszkodzenia złośliwego. Używa
czujnik drgań, które spowodują alarm na nawet najmniejsze zakłócenia, jeśli jest prawidłowo
skorygowane. Obwód jest regulowany czas alarmu i resetuje się automatycznie po każdym
alarmu. Ma bardzo małe rozmiary i mogą łatwo się ukryć na wszelkiego rodzaju motocykl.
Dane techniczne - Charakterystyka
Napięcie robocze: 6 lub 12 V (w zależności od wersji nabytych)
Max. current: 100 mA
Jak to działa
W obwodzie alarmu jest bardzo prosta, jak to jest około scalonego CD
4093, że ma prawie wszystko. Podczas kontaktów z czujnika drgań (S1) bliskiej nawet
w bardzo krótkim czasie minutnik jest uruchomiony i tranzystora TR1 jest włączony. Kolektor
tranzystora prąd przepływa przez przekaźnik i zamyka swoje kontakty. Jeżeli istnieje syrena, w
motocykl w róg, światła lub jakiekolwiek inne urządzenie podłączone do alarmu ona rozpocząć pracę.
Po około 60 sekund zegar zatrzymuje się i wraca do obiegu pierwotnego stanu. Jeśli
chcesz zresetować alarm przed Minutnik skończy liczenia należy podłączyć pkt 1
obwód z negatywnym dostaw kolejowych.
Budownictwo
Przede wszystkim niech nam rozważyć kilka podstawy w budowaniu układów elektronicznych na obwody drukowane.
Zarząd składa się z cienkiego materiału izolacyjnego platerowane z cienką warstwą miedzi, że przewodowego
jest kształtowana w taki sposób, aby stworzyć niezbędne przewody między różnymi
elementy układu. Stosowanie właściwie zaprojektowane obwody drukowane jest bardzo
pożądany, gdyż przyspiesza budowę i znacznie zmniejsza możliwość
błędów. Quasar Zestaw płyt również fabrycznie nawiercone i zarys części i
ich identyfikacji drukowanej na części bocznej do budowy łatwiejsze. Aby chronić
pokładzie podczas składowania z utleniania i zapewnia on do ciebie w idealnym stanie miedzi
jest w trakcie produkcji konserw i pokryta specjalnym lakierem, który chroni go od dostawanie
utlenione i sprawia, że łatwiej lutowania. Lutowanie elementów do rady jest jedynym sposobem
do budowania i obwód od drogi yo i zrobić to w dużym stopniu zależy twój sukces lub porażkę. To
pracy nie jest bardzo trudne i jeśli trzymać się kilku zasad powinieneś mieć żadnych problemów. W
lutownicę używania muszą być lekkie i jego moc nie przekracza 25 watów. W
Wskazówka powinna być grzywny i muszą być utrzymywane w czystości przez cały czas. W tym celu pochodzą bardzo poręczne
specjalnie gąbki, które są przechowywane na mokro i od czasu do czasu można wytrzeć wskazówka na gorąco
je, aby usunąć wszystkie pozostałości, które zazwyczaj gromadzą się na nim. NIE plik papieru ściernego lub jeden
brudna lub zużyta wskazówka. Jeśli wskazówka nie mogą być czyszczone, wymień go. Istnieje wiele różnych rodzajów
lutowia w rynku i należy wybrać dobrej jakości, która zawiera niezbędne
topnik w jej kluczowych, aby zapewnić doskonałe wspólnego każdym razem.
NIE STOSOWAĆ lutowania topnik z wyjątkiem tego, co jest już zawarte w lutowia. Zbyt wiele
strumień może powodować wiele problemów i jest jedną z głównych przyczyn niesprawności obwodu. Jeśli
jednak musisz używać dodatkowego strumienia, jak ma to miejsce w przypadku, gdy masz do cyny drutów miedzianych,
czyste bardzo dokładnie po zakończeniu pracy. W celu lutowanymi składnikiem prawidłowo
należy wykonać następujące czynności:
Czystość składnika prowadzi z nieco kawałek papieru szmergiel - Bend im na prawidłowe
odległość od elementu ciała i wstawić element w jego miejsce na pokładzie.
Zapoznaj się z gorącego żelaza i miejsce jego wskazówka na części prowadzić jednocześnie trzymając koniec lutowniczej
drutu w punkcie, w którym prowadzą wyłania się z planszy. Żelaza wskazówka musi dotykać prowadzić
nieco powyżej p.c. deska.
Kiedy zaczyna się stopić lutownicze i przepływu czekać aż pokrywa równomiernie na obszarze wokół otworu i
topnik sprowadza i wymyka się z pod lutowia. Cała operacja nie powinna
więcej niż 5 sekund. Usuwanie żelaza i niech lutowanymi do ostygnięcia bez dmuchanie na
go lub przeniesienie części. Jeśli wszystko zostało wykonane prawidłowo powierzchni wspólnych musi
jasnym metaliczne wykończenie i jej brzegi powinny być sprawnie zakończony na części ołowiu i
Zarząd utworu. Jeśli lutowanymi matowy wygląd, pęknięte lub ma kształt z kropelka następnie masz
w suchym i wspólnych należy usunąć lutowanymi (z pompą lub lutowia knotami) i redo
to.
Uważać, aby nie przegrzać utwory, ponieważ jest to bardzo łatwe do zniesienia ich z planszy i przerwa
im.
Podczas lutowania jest wrażliwym elementem jest dobrą praktyką trzymaj prowadzić z
element strony zarządu z parą długo nosa szczypce do divert ciepła, które mogłyby
ewentualnie uszkodzenie elementu.
Upewnij się, że nie używasz więcej lutowanymi niż jest to konieczne podczas jazdy ryzyka
zwarcie sąsiednich torów na pokładzie, zwłaszcza jeśli są one bardzo blisko siebie.
Po zakończeniu prac odciąć nadmiar składnika prowadzi i czysta zarządu
dokładnie z odpowiedniego rozpuszczalnika, aby usunąć wszystkie pozostałości topnika, że może nadal pozostawać na nim.
Jak widać układu jest bardzo proste przy użyciu zaledwie kilku komponentów i nie powinno być żadnych
trudności w tworzeniu projektu. Zaczynasz budowę poprzez umieszczenie i lutowania na
Połączenie szpilki i IC gniazda. Kontynuuj z rezystory i kondensatory dbanie
nie wstawić elektrolitycznej w niewłaściwy sposób okrągłe są spolaryzowane i jeśli są one
podłączone w odwrotnej są one uszkodzone. Teraz możesz lutowia w diody LED i
tranzystora w ich miejscach w p.c. pokładzie uważając, aby nie przegrzać je i wstawić je
prawo odwrotnie. Po zakończeniu lutowania elementów musisz zbierać
czujnik na pokładzie. Należy postępować zgodnie ze schematem opieki pełni jako sukces projektu
zależy w dużym stopniu na prawidłowy montaż wibracji wrażliwych przełącznika. Po
montaż czujnika dokręcić śrubę dostosowania się do punktu, że załadowany ruchome metalowe
języka jest wciąż wolne i kontakty są tylko nieznacznie od siebie. W tej pozycji, nawet niewielki
przepływu urządzenie sprawi, że bliskie kontakty. Pozostawić na chwilę czujnik
sam jak masz zamiar zakończenia korekty na mocy elektrowni. Teraz nadszedł czas, aby wstawić
z IC w gnieździe. W IC jest CMOS typu i jest bardzo łatwo uszkodzone przez ładunki zrzutów.
To jest powód, dla którego dostarczana jest zawinięty w folię aluminiową. Nawet statyczny absolutorium z
uszkodzenie ciała może tak należy unikać dotykania jej szpilki z rąk. Aby wstawić IC jest
preferowan gruntu obwód I twoje ciało, a następnie włóż IC próbuje unikać dotykania
jej szpilek. Najwyraźniej nie ma takiego wielkiego problemu, gdy element jest na swoim miejscu, jak
zewnętrznych elementów wydaje się podjęcie zrzutów przed mogą powodować tamy wieku
to. Trzeba powiedzieć, że należy zadbać, aby nie zginać wszelkie kołków podczas wstawiania i umieścić go
prawo odwrotnie.
Alarm powinien być podłączony do akumulatora Twojej silnikowych rowerów przed zapłonem przełączać
i muszą być zaopatrzone w środki do niektórych uaktywnić. (A blokady ukryte miejsce
na rower nie będzie dobrze.) Dostawa musi być podłączony w punktach 2 (+) i 6 (-) z
obwód i syrena lub jakiekolwiek inne urządzenie ostrzegawcze chcesz korzystać z niego powinny być połączone
w serii z przekaźnik kontaktów 3,4 i 5. Liczba 4 jest ruchome kontakt. W dowolnym momencie
jest otwarty i zamknięty przełącznik, który w zależności od innych kontakt wybrać pracować.
Jeśli chcesz mieć możliwość zresetowania alarmu przed preset godzinę alarmu zdała n you
powinny zapewniać pewne środki łączące pkt 1 obwodu z negatywnym dostaw
koleją. Istnieją blokady przełączniki z dwóch różnych obwodów na różnych stanowiskach klucz
mogłyby zostać wykorzystane na ten cel, a jest sprawą osobistego p odniesienia jak alarm będzie
które mają zostać zainstalowane.
Korekty
Teraz jest najbardziej dochodowych momencie, kiedy zobaczysz swój projekt w pracy. Jeśli wszystko
zostało wykonane poprawnie, a po wprowadzeniu jednej końcowy oględziny ewentualnych zwarć, strumień
pozostałości na pokładzie, misplacement części itp. można podłączyć do alarmu
baterii lub odpowiedniego zasilania. Nie musisz podłączyć syrena na tym etapie.
Należy upewnić się, że ci czujnik prawidłowo i kontakt jest również lutowane.
Zapoznaj się z małych 6 lub 12 V światła i połączenia:
Most szpilki 2 i 4 na PCB. Zapewnia to w obwodzie zasilania przekaźnika
Wspólne kontakt.
Kontakt światło na pinach nr 5 i 6 PCB. (Jeśli podaż obwodu cebulki
nie świeci).
Bend czujnik blade nie dotykaj kontaktu na PCB.
Z czujnik śruby dostosować odległość (niewielka odległość do maksymalnej czułości
długich dystansach jest dla ubogich czułość).
Teraz możesz dostaw obwodu. Spójrz na zegarek. Po zasilania aplikacji
MUSISZ Odczekaj 25 sekund i obwodu czujnika nie CLOSE. Jest to
Czas wyjazdu i ma na celu zapewnienie wystarczającej ilości czasu, aby zablokować na motocyklu.
Po 25 sekund przenieść czujnik.
Widać pod światło, kiedy czujnik jest zamknięta.
Przekaźnik zamyka kontakty 4 i 5 zasilania idzie do światła i światła.
Lampa będzie świecić na 35 sekund (jest to syrena czas pracy - czas alarmu).
Po 35 sekund światła wyłączy i obwód pozostaje w kolejnym mechanizmem spustowym.
Po tych wszystkich testów usunąć skoczka z pinami 2 i 4 zdjąć lampy i podłącz
syrena chcesz. The Siren's + of muszą połączyć się z pin 5. Na pin nr 4 podłączeniu
Siren's zasilania (+). Więc gdy przekaźnik jest uzbrojona w pkt 4 i 5 dołączą i (+) z
zasilanie trafi do Siren's (+) terminalu. W (-) terminalu syrena musi połączyć się z (-)
PCB (pin nr 6).
Jeśli połączyć pin nr 1 do ziemi można wyłączyć alarm (RESET).
Dla lepszego pomóc spojrzeć na wykres wyjaśnień.
Aby ustawić alarm jego maksymalnej czułości musisz powoli dokręć korekta
Śruba z czujnika aż dioda LED jest włączona. W tym miejscu zatrzymać i odprężać to nieco do
Dioda LED OFF ponownie. Natychmiast po dioda ma wyłączoną zatrzymać obracając śrubę w
jest to punkt maksymalnej czułości sensora. Nie ponad napięty dostosowania śrubowe
ponieważ mogłoby to deformowania metalu języka i osłabić wrażliwość czujnika.
Ostrzeżenie
Quasar Zestawy sprzedawane są oddzielnie szkolenia zestawy.
Jeśli są one stosowane jako część większego montaż i wszelkie szkody spowodowane jest, nasza firma ponosi
nie ponosi odpowiedzialności.
Podczas korzystania z części elektrycznych, zasilania i obsługi urządzeń z wielką starannością, po
norm bezpieczeństwa, jak opisano w specyfikacji międzynarodowych i przepisów.
Jeśli to nie działa
Sprawdź, czy zasilanie w celu upewnienia się, istnieją 6 VDC na całym obwodzie, i że biegunowość
jest poprawna.
Upewnij się, że diody i elektrolitycznych są połączone prawo odwrotnie.
Zobacz, że kontakty z czujnikiem otwierać i zamykać swobodnie.
Sprawdź swoje prace na możliwe suchej stawów, mostów sąsiednich torów lub lutowania topnik
pozostałości, które zazwyczaj powodują problemy.
Ponadto ponownie w IC, aby zobaczyć, że nie została włożona WRO ng odwrotnie.
Jeśli projekt nadal nie działa, skontaktuj się z nami w celu uzyskania informacji o naszej Get-You-Going
usługi.
Schemat
Lista części
Wszystkie elementy w tym obwody drukowane, instrukcja montażu tym schematem
i szczegółowy wykaz części dostarczane są przy zakupie zestawu.
Zamawianie
Informacje o cenach i online na stronie internetowej:
http://www.quasarelectronics.com/1011.htm
W celu uzyskania dalszych informacji prosimy o kontakt poprzez e-mail:
mailto: sales@QuasarElectronics.com
COPYRIGHT © 2003 Quasar Electronics Limited. Wszelkie prawa zastrzeżone. Powielanie tego dokumentu w całości lub
w części w jakiejkolwiek formie lub nośniku, bez wyraźnej pisemnej zgody Quasar Electronics Limited jest zabronione.
E & OE


Źródło:
http://www.quasarelectronics.com/kit-fi ... t/1011.pdf
Ostatnio edytowano 23 lip 2009, o 14:56 przez adrian, łącznie edytowano 2 razy
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Postprzez Komar Rider » 23 lip 2009, o 13:19

adrian napisał(a):ona rozpocząć pracę.


Ach te googlowskie translatorowanie :mrgreen:
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez Tomek » 23 lip 2009, o 14:12

adrian napisał(a):Wszelkie prawa zastrzeżone. Powielanie tego dokumentu w całości lub
w części w jakiejkolwiek formie lub nośniku, bez wyraźnej pisemnej zgody Quasar Electronics Limited jest zabronione.

masz ich zgodę? :>
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Postprzez Kuba » 23 lip 2009, o 14:22

http://www.allegro.pl/item689529045_alarm_motocyklowy_odpalanie_cz_wstrzasu_dioda.html

kolega miał to w zeście założone i się tym bawił na lekcjach, jak jakiś nauczyciel przechodził do auta obok jego squta, to go odpalał :D albo włączał syrenę :D
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez adrian » 23 lip 2009, o 14:54

polo kto powiedział ze ja to skopiowałem jest to przetłumaczony cytat a do dokumentu jest źrudło
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Postprzez Tomek » 23 lip 2009, o 15:11

no teraz tak ale jak to pisałem to było napisane tak jak to ty byś napisał dopiero teraz dałeś to w cytacie :D Ale dobrze że podałeś źródło, bo nie którzy by nie napisali z kąd to mają, a potem by się chwalili "swoim" tekstem :roll:
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Następna strona

Powrót do Off-topic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: genju2 i 218 gości

cron