Pistolet lakierniczy
Posty: 45
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Re: Pistolet lakierniczy
Też tego nie rozumiem.Ja nienawidze blacharki i lakiernictwa ale troche rzeczy już malowałem pistoletami i było całkiem nieżle.Paradoksem jest to że często się podkręcało zawór na sprężarce do 8atm aż się paski grzały Najważniejsze jest uzyskać odpowiedni stożek rozpylany przez pistolet i ilość farby w stosunku do powietrza.Za małe ciśnienie,a za dużo farby to zaczyna robić się baranek,za dużo powietrza,a za mało farby wtedy zaczyna ją aż odbijać i za szybko wysycha.Prędkość przesuwania pistoletu też jest bardzo ważna.Przy małym ciśnieniu poniżej 4 atm.to nie jest malowanie a rzucanie farby na przedmiot.Wtedy krycie farbą jest dobre ale grubość jej warstwy jest różna.
- Janusz73
- MotoManiak
- Posty: 1308
- Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
- Pochwały: 44
- Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA
Pistolet lakierniczy
chodzi o to żeby malować pistoletem za 30zł trzeba mieć wydajność sprężarki na poziome ok 5-6 bar bo poniżej pistolet pluje a nie rozpyla, a przy tym ciśnieniu i małej wydajności kompresora pomalowanie np maski jest nie możliwe bez przerywania malowania, w pistoletach HVLP wystarczy ok 1,5-2 bar malowanie jest przyjemniejsze bo z pistoletu wylatuje ci idealny strumień farby pod małym ciśnieniem a nie odrzuca ci pistoletu jak przy 6 barach, pistolety HP ( wysokociśnieniowe) dobrze nadają się do nakładania klaru (bezbarwnego) gdzie klar jest rozpylany pod wysokim ciśnieniem bo rozlewanie klaru pod niskim ciśnieniem powoduje w 80% efekt skórki pomarańczy.
Bo nikt raczej nie sprawdza jakości lakieru na przyczepie
Łukasz. napisał(a):Przyczepy szły na handel, a były dwie, i jakoś nikt nic negatywnego nie mówił o jakości malowania
Bo nikt raczej nie sprawdza jakości lakieru na przyczepie
Ostatnio edytowano 7 lip 2013, o 16:30 przez adrian, łącznie edytowano 1 raz
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
Pistolet lakierniczy
Sławek. napisał(a):Potrzebuje tani, a dobry pistolet
Te dwie rzeczy się wykluczają Takie pistolety z "zestawów lakierniczych" nadają się do nakładania podkładu i ewentualnie to malowania metalikiem, im gęstsza farba tym gorzej. Akrylem się praktycznie nie da, zacieki wychodzą straszne. Więc radziłbym się zastanowić przed kupnem. Może być tak, że trafisz w takim zestawie w miarę znośny pistolecik, a może być tak, że niewiele nim zdziałasz.
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012
- Pitucha
- *supporting
- Posty: 2522
- Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM
Pistolet lakierniczy
adrian napisał(a):Bo nikt raczej nie sprawdza jakości lakieru na przyczepie
No nie wiem... na przyczepach różne rzeczy się przewozi Teraz pomalowałem jedną dla siebie, dam znać po roku, jak lakier się trzyma
-
Łukasz. - @admin
- Posty: 4771
- Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
- Lokalizacja: WLKP -> PWL
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87
Pistolet lakierniczy
Łukasz. napisał(a):Teraz pomalowałem jedną dla siebie, dam znać po roku, jak lakier się trzyma
Ja ze 4 lata temu malowałem przyczepę bez większego przygotowywania tanim pistoletem i trzyma się do tej pory. Farba była rzadka, a zacieków nie narobiłem
Trzeba tylko dobrze dobrać proporcje pow/farba, bo bardzo łatwo zrobić "pajęczynę" zamiast mgiełki.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Pistolet lakierniczy
Malowałem na działkę kemping z wałka i też wygląda jak fabryczny ma się to coś nie ?
A tak na poważnie przyczepę to można pomalować czym się chce, kto na to patrzy. To nie auto za kilkanaście tysięcy
A tak na poważnie przyczepę to można pomalować czym się chce, kto na to patrzy. To nie auto za kilkanaście tysięcy
-
Lorrenzo - MotoManiak
- Posty: 649
- Dołączył(a): 10 lis 2012, o 20:55
- Lokalizacja: Skarżysko- Kamienna
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Toyota RAV4 03r Opel astra 16V 98r, Maluszek FL Dantom, sport x2, Ogar 200 i inne stare motory
Pistolet lakierniczy
Lorrenzo napisał(a):A tak na poważnie przyczepę to można pomalować czym się chce, kto na to patrzy. To nie auto za kilkanaście tysięcy
Tak, tu się z Tobą zgodzę w stu procentach, ale
Sławek. napisał(a):Nie zamierzam malować aut, myślę raczej o malowaniu elemetów w motocyklach i ewentualnie jakiś pierdół.
Czy tak naprawdę zwraca się baczną uwagę na to, jak kilka elementów w motocyklu jest pomalowanych? Nie oszukujmy się, bentleya tym pistoletem bym nie malował, meganki również Ale jakbym miał pomalować jakiś element w motocyklu, to czemu nie?
Po drugie, na nic nie zda się pistolet za 200-300 zł, jak i tak jest się amatorem, który malowania auta się nie podejmie. Powtórzę jeszcze raz, że meganki z malowaniem osobiście nie ruszę Więc na co wydawać pieniądze w błoto, skoro z góry wiadomo, że to się nie zwróci? Dlatego radzę kupić pistolet za 50 zł, zacząć malować jakieś pierdoły, może raz czy dwa coś zj**ac, powkurzac się, ale jednocześnie nabyć jakieś wprawy (naprawisz coś dobrze dopiero, jak to samo dwa razy wcześniej popsujesz), jak zacznie się podobać i zachce mu się malować poważniejsze rzeczy, to wtedy pistolet za tysiąc lub dwa może brać
To tak samo, jakbyście koledze kazali kupić gorzelnię zamiast aparatury do pędzenia bimbru.
-
Łukasz. - @admin
- Posty: 4771
- Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
- Lokalizacja: WLKP -> PWL
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87
Pistolet lakierniczy
Ja mam taki pistolecik. http://allegro.pl/pistolet-lakierniczy-sico-gold-rp-1-4-1-7-2-0-i3339750936.html
Wiadomo niska liga, ale malować się da. Jak wyjdzie skórka pomarańczy lub zaciek to papier 2000 dalej pasta polerska G3 i jest ładnie.
Wiadomo niska liga, ale malować się da. Jak wyjdzie skórka pomarańczy lub zaciek to papier 2000 dalej pasta polerska G3 i jest ładnie.
-
gacekx1 - MotoManiak
- Posty: 408
- Dołączył(a): 23 mar 2008, o 22:07
- Lokalizacja: Rzeszów
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Audi A4B6 1.9 TDI avb, WSK 125
Pistolet lakierniczy
Odkopię temat, gdyż potrzebuję dobrego i uniwersalnego pistoletu, którym mógłbym położyć podkład, lakier akrylowy oraz bazę i bezbarwny.
Budżet, jaki miałbym na pistolet to około 400zł.
Sprężarka jaką dysponuję to jakaś samoróbka od stara, z mocnym silnikiem i butlą ok. 50l, która będzie cały czas nabijać ciśnienie do 8 bar, do tego chcę jeszcze podłączyć drugi, "marketowy" kompresor z butlą 24l (GEKO G80300, 210l/min), który będzie się włączał w skrajnych przypadkach, np. gdy ciśnienie w butlach spadnie poniżej 5 atmosfer (będzie dodatkowy, regulowany wyłącznik ciśnieniowy, który będzie włączał i wyłączał kompresor). Gdyby była taka potrzeba, mam możliwość podłączenia dodatkowej butli (ok. 15-20l). Dodatkowo, za sprężarką będzie reduktor ciśnieniowy z odwadniaczem (?) Coś takiego:
Oraz osuszacz powietrza od jakiejś ciężarówki.
Pistoletem chciałbym głównie polakierować malucha (lakier akrylowy), oraz częściowo Opla (lakier metaliczny, baza + bezbarwny). Fajnie by było, gdyby pistolet nadawał się również do położenia podkładu reaktywnego i akrylowego.
Proszę o jakieś rady.
Budżet, jaki miałbym na pistolet to około 400zł.
Sprężarka jaką dysponuję to jakaś samoróbka od stara, z mocnym silnikiem i butlą ok. 50l, która będzie cały czas nabijać ciśnienie do 8 bar, do tego chcę jeszcze podłączyć drugi, "marketowy" kompresor z butlą 24l (GEKO G80300, 210l/min), który będzie się włączał w skrajnych przypadkach, np. gdy ciśnienie w butlach spadnie poniżej 5 atmosfer (będzie dodatkowy, regulowany wyłącznik ciśnieniowy, który będzie włączał i wyłączał kompresor). Gdyby była taka potrzeba, mam możliwość podłączenia dodatkowej butli (ok. 15-20l). Dodatkowo, za sprężarką będzie reduktor ciśnieniowy z odwadniaczem (?) Coś takiego:
Oraz osuszacz powietrza od jakiejś ciężarówki.
Pistoletem chciałbym głównie polakierować malucha (lakier akrylowy), oraz częściowo Opla (lakier metaliczny, baza + bezbarwny). Fajnie by było, gdyby pistolet nadawał się również do położenia podkładu reaktywnego i akrylowego.
Proszę o jakieś rady.
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Pistolet lakierniczy
Że niby jak byś chciał połączyć dwa kompresory? Weź no naszkicuj.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Pistolet lakierniczy
Tomciosz, kompresor GEKO ma dwa wyjścia z butli, jedno z wyjść może posłużyć do podłączenia drugiej sprężarki (nie ma tam chyba zaworu zwrotnego).
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Pistolet lakierniczy
ja tez mam dojście w tójniku na dodatkową butę lub kompesor
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Pistolet lakierniczy
Opłaci się takie łączenie w ogóle ma to sens?
Nie lepiej kupić stary Polski kompresor ASPA 3jw60.Jego butla jest pojemna i posiada tzw. odwadniacze/kaloryferki dzięki którym powietrze na wyjściu jest schłodzone.
"Dosztukować" do takiej butli jakąś nowszą,wydajniejszą sprężarkę i mamy porządny kompresor, nawet do piaskowania jeśli dobierzemy wydajną sprężarkę, sam mam zamiar sobie taki sprawić na tej butli.
Nie lepiej kupić stary Polski kompresor ASPA 3jw60.Jego butla jest pojemna i posiada tzw. odwadniacze/kaloryferki dzięki którym powietrze na wyjściu jest schłodzone.
"Dosztukować" do takiej butli jakąś nowszą,wydajniejszą sprężarkę i mamy porządny kompresor, nawet do piaskowania jeśli dobierzemy wydajną sprężarkę, sam mam zamiar sobie taki sprawić na tej butli.
Pomogłem ? Kliknij pomógł
- Stachu.G
- MotoManiak
- Posty: 1036
- Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
- Lokalizacja: Podkarpackie
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm
Pistolet lakierniczy
Stachu.G napisał(a):Opłaci się takie łączenie w ogóle ma to sens?
Nie lepiej kupić stary Polski kompresor ASPA 3jw60.
Może i lepiej by było, ale żeby kupić to trzeba mieć kasę. Ja niestety fundusze mam mocno ograniczone, dlatego muszę się zadowolić tym co mam
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Pistolet lakierniczy
Może nie kombinować tyle z tym, że jeden kompresor pompuje, a drugi tylko w skrajnych przypadkach ma mu pomóc, co podłączyć obie sprężarki do jednej butli i będą razem pracować? Czyli zrobić jeden obieg, połączyć je tylko wężem, i spokój
-
Łukasz. - @admin
- Posty: 4771
- Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
- Lokalizacja: WLKP -> PWL
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87
Posty: 45
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 170 gości