Spierałem sie ostatnio z kumplami co do silników DIESLA. Oni nie znaja sie na teori chyba niewiedza nawet co to w tym cylindrze sie dzieje ale mniejsza o to oni twierdza ze silniki wysokoprężne sa silniejsze od silników benzynowych a przeciez to silniki benzynowe sa mocniejsze. I bronia sie naprzykład tym "...to czemu w cieżarówkach sa disle..." a ja im mówie ze sa bo malo pala i sa wytrzymalsze ale oni i tak swoje. Wiec powiedzcie czy miałem racje bo wg. mnie miałem jeszcze w domu mam książke i pisze "silniki wysokoprężne maja mniejsza moc niz silniki benzynowe" owszem nowoczesne diesle praktycznie maja tę samo moc co silniki benzynowe ale chodzi o sam fakt. Wiec piszcie czy miałem racje
I przy okazji dlaczego w ciężarówkach sa silniki Diesla ???
DIESEL
Posty: 67
• Strona 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Co do mocy - wszystko zależy od konkretnego silnika, starsze diesle były raczej słabsze od benzyniaków o tej samej pojemności, jednak obecnie, kiedy chyba wszystkie diesle mają turbinę ta różnica się zatarła.
Natomiast diesle mają z reguły wyższy moment obrotowy, położony w dodatku w niskim zakresie obrotów. Czyli diesel jest z reguły bardziej elastyczny niż benzynowiec.
Właśnie ze względu na wysoki moment oraz oszczędność paliwa.
Natomiast diesle mają z reguły wyższy moment obrotowy, położony w dodatku w niskim zakresie obrotów. Czyli diesel jest z reguły bardziej elastyczny niż benzynowiec.
PAUL ZIOM napisał(a):I przy okazji dlaczego w ciężarówkach sa silniki Diesla
Właśnie ze względu na wysoki moment oraz oszczędność paliwa.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Dzisiaj silniki benzynowe zaczynają powoli ,,odchodzić w niepamięć", nie są udoskonalane tak jak diesle.
PS. Zmień awatar bo świński jakiś.
PS. Zmień awatar bo świński jakiś.
-
purchaw090293 - MotoManiak
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 3 lip 2007, o 21:46
- Lokalizacja: z Radomia
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Octavia Kombi 2.0
przedewszystkim, moc to nie wszystko, nie wiem ktory raz to juz tłumacze, bo kazdy ,,a bo wiecej koni ma" i co z tego, jak moc bez momentu to nic jak i na odwrot, KM to predkosc, moment obrotowy to przyspieszenie najprosciej tlumaczac, ale gdyby dac benzyniaka do tira nawet gdyby mial te 700km ile diesle w tirach ten benzyniak by sie zesrał a nie jechał, mimo 700km miałby za mały i za wysoko moment zeby uciagnac ta mase, proste diesle sa idealne do wielkich przeciazen bo bez preblemu daja sobie rade z wielka masa, ciezarem, temepratura czy innym rodzajem przeciazen, benzyniak by mial duzy problem zeby to uciagnac wszystko, takze wiesz, zreszta ja jestem zwolennikiem dieslow rowniez w osobowkach nie dosc ze mało pali to benzyniak odstaje w tym momencie, bo ja sobie docisne pedal i bede z wolnych sie zbierał lepiej, a w benzyniaku ty bedziesz musial zrobic redukcje i go cisnac, takze zanim zaczniesz dyskutowac, sprawdz sobie Moc silnika i Moment obrotowy, wtedy przystap do dyskusji ktory silnik jest lepszy
- Alonzo
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 5550
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
- Lokalizacja: Dobroń
Ja sie ciągle nad tym głowie. Dlaczego Diselów nie montuja do motocykli?
Wykonuje naprawy/remonty silników Romet, Komar, Simson, WSK. Info na GG lub PW. Dojazd do klienta.
-
Barthezz - MotoManiak
- Posty: 2202
- Dołączył(a): 14 sie 2007, o 20:57
- Lokalizacja: Polska->Lublin-> Świdnik->TRAWNIKI
- Pojazdy: Vw Lupo 1.0 Cagiva W8 Simson S51 i jakieś tam graty...
yyy bo po co benzyniaki w lekkich pojazdach sie idealnie sprawuja po co komplikowac zycie diesel jest drozszy w produkcji bo bardziej skomplikowany, w dodatku diesla musisz grzac szczegolnie zima a jeszcze turbinowca chlodzic zanim zgasisz a benzyniaka nie
- Alonzo
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 5550
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
- Lokalizacja: Dobroń
AA to juz wiem, dzięki. Nie wiedziałem
Wykonuje naprawy/remonty silników Romet, Komar, Simson, WSK. Info na GG lub PW. Dojazd do klienta.
-
Barthezz - MotoManiak
- Posty: 2202
- Dołączył(a): 14 sie 2007, o 20:57
- Lokalizacja: Polska->Lublin-> Świdnik->TRAWNIKI
- Pojazdy: Vw Lupo 1.0 Cagiva W8 Simson S51 i jakieś tam graty...
Barthezz napisał(a):Ja sie ciągle nad tym głowie. Dlaczego Diselów nie montuja do motocykli?
Jest kilka motocykli z silnikiem diesla, jakieś wojskowe enduro 650ccm, kilka produktów Royal Enfield i jakiś ścigacz z silnikiem od VW.
-
Angler - Zwycięzca konkursu
- Posty: 2224
- Dołączył(a): 12 sie 2007, o 20:33
- Lokalizacja: Rawicz
- Pochwały: 9
- Pojazdy: Yamaha XS 400 27 KM, Opel Meriva 1,7CDTI 100kuni, Keeway Cruiser 18 koników i Peżo ludix mocy b/d.
ale diesle dostają z benzyniakami na starcie nieprawdaż?
zaproszenia lockerz: http://adlock.50gigs.net/
-
adam1993 - MotoManiak
- Posty: 134
- Dołączył(a): 30 paź 2007, o 19:57
- Lokalizacja: Krzyż Wielkopolski
disle mają owiele lepsze przyspieszenie od benzyniaków lecz są wolniejsze
[ Dodano: 08 Cze 2008, 13:06 ]
ja też jestem zwolennikiem diesli
[ Dodano: 08 Cze 2008, 13:06 ]
ja też jestem zwolennikiem diesli
Pojazdy: YAMAHA YZ 125 2002r.
sprzęt do przedłużania rąk ^^^ 45KM
||||
sprzęt do przedłużania rąk ^^^ 45KM
||||
-
michall - Zwycięzca konkursu
- Posty: 676
- Dołączył(a): 6 kwi 2007, o 19:38
- Lokalizacja: Raków ( teren scyzoryków) :D
Ja raz sie taty pytalem to powiedział ze miedzy innymi przez to nie mątuja Diesla w motorkach bo sa duze drgania czy cos juz dokladnie nie pamietam
[ Dodano: 08 Cze 2008, 13:14 ]
Ja z reguły nie lubie Dislów bo mi sie zawsze zdawalo ze maja slaba przyśpieche no ale teraz jak czytam te wypowiedzi ale lubie ten klank turbiny mój sąsiad ma VW pasat w kombiku to jak przyciśnie to az piszczy ta turbina ale to chyba przez to ze ma cos ******
[ Dodano: 08 Cze 2008, 13:14 ]
Ja z reguły nie lubie Dislów bo mi sie zawsze zdawalo ze maja slaba przyśpieche no ale teraz jak czytam te wypowiedzi ale lubie ten klank turbiny mój sąsiad ma VW pasat w kombiku to jak przyciśnie to az piszczy ta turbina ale to chyba przez to ze ma cos ******
- PAUL ZIOM
- MotoManiak
- Posty: 205
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:10
- Lokalizacja: Śląsk->Rybnik->Świerklany
no a po za tym dyszel ma 3x żywotność od bezyniaka
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Ale dlaczego sa wytrzymalsze silniki skoro jest wieksza komprecha i w ogóle ja sie domyślam ze przez to ze sa wolno obrotowe
na pewno przez to ze nie wkrecaja sie na niesamowicie wysokie obroty, w osobowkach zadko ktory diesel kreci sie wyzej niz 5tys a te diesle ciezarowkowe 3,5tys obr maks
- Alonzo
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 5550
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
- Lokalizacja: Dobroń
Posty: 67
• Strona 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 370 gości