DIESEL

Czyli dział, w którym dziedzina tematu nie ma znaczenia.

Postprzez PAUL ZIOM » 10 cze 2008, o 18:43

A dlaczego Disle pala o tyle mniej od benzyniakow bo sa wolno obrotowe ?
PAUL ZIOM
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:10
Lokalizacja: Śląsk->Rybnik->Świerklany

Postprzez Pani Kontekstowa » 10 cze 2008, o 18:43

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Alonzo » 10 cze 2008, o 18:47

no tak, nie musisz go zyłowac jak benzyne, dochodzisz do 2-3tys i zmieniasz bieg, no pytasz sie a potem sam sobie odpowiadasz
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez PAUL ZIOM » 10 cze 2008, o 18:58

No tak sobie pomyślałem ale to az tyle robi?? myslalem ze jeszcze cos w tym jest
PAUL ZIOM
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:10
Lokalizacja: Śląsk->Rybnik->Świerklany

Postprzez Alonzo » 10 cze 2008, o 19:18

no kurde stary przeciez spalanie zalezy glownie od obrotow, jeszcze od obciazenia silnika ale przedewszystkim od obrotow, a jak diesel ma moc max niziutko ustawiona to co sie dziwisz
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Artur » 10 cze 2008, o 19:33

To nawet nie o to chodzi, poprostu silnik diesla jak sama nazwa wskazuje, jest nazywany silnikiem wysokoprężnym, więc stopień sprężania w dieslu nie jest 9-10 atmoswer tylko 22-23, więc dwa razy więcej, więc następuje samozapłon, dlatego właśnie silniki wysokoprężny nie jest wysokoobrotowy, co nie znaczy, że nie można by było takiego zrobić, dlatego silnik diesla ma tak duży moment obrotowy, i nie liczcie na to, że benzyniaki będą w ciężarówkach czy autobusach. :P
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Postprzez Alonzo » 10 cze 2008, o 19:41

artur własnie o to chodzi że tak mało pali, ze jezdzi sie na niziutkich obrotach z duza moca :P
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Artur » 10 cze 2008, o 19:49

Alonzo napisał(a):artur własnie o to chodzi że tak mało pali, ze jezdzi sie na niziutkich obrotach z duza moca :P


Wiem, to jest nawet gorzej, po prostu przez tak duży stopień sprężania ciężko mu się wkręcić na wyższe obroty o czy już mówiłem ,z czym benzyniak nie ma najmniejszych problemów, a obrotomierz w diselu najczęściej kończy pracę 4000-4500 obr, ale się nagadałem, uff. :)
Ostatnio edytowano 10 cze 2008, o 23:09 przez Artur, łącznie edytowano 1 raz
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Postprzez Jakub Knight » 10 cze 2008, o 20:56

Niskie spalanie Diesla zawdzięczane jest wyższemu współczynnikowi sprawności cieplnej
Chcąc być łagodnym, okrutnym być muszę
Avatar użytkownika
Jakub Knight
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1319
Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 15:44
Lokalizacja: Bytom

Postprzez Alonzo » 10 cze 2008, o 21:04

nie p[rzez wyzszy stopien sprezania, tylko poporstu on uzyskuje moc maksymalna przy 2-3tys obr i sie konczy wykres, tu jest moment tu jest moc wyzej juz nie ma wiec sie nie kreci wyzej proste, tam sprezanie, patrz jaki stopien sprezania wykrecaja w F1 a kreca sie silni 24tys
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez ronio » 10 cze 2008, o 21:19

Ciekawe czemu autobusy mają maksymalne obroty góra 2-3tys ggdzie zmienai sie biegi przy okolo 1,5 tys :P
KOMAR'74
Suzuki GSXR 1000 K5
BMW E32 735i
ronio
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1941
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:59
Lokalizacja: Szczytno

Postprzez Jakub Knight » 10 cze 2008, o 21:31

W tedy pewnie kończy się 'wykres' i trzeba zmienić bieg - dalej nie chce się kręcic :wink:
Chcąc być łagodnym, okrutnym być muszę
Avatar użytkownika
Jakub Knight
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1319
Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 15:44
Lokalizacja: Bytom

Postprzez Alonzo » 10 cze 2008, o 21:33

Ronio jesli chodzi o te diesle w uatach ciezarowych i jakis maszynach budowalanych to ona maja jeszcze nizej moc niz tge w osobowkach, taki autobus ma moc wlasnie juz przy 1,5tys sadze ze moment maks tez wtedy a jak tak nisko wszystko to one duzo wyzej sie juz nie zakreca :P
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Jakub Knight » 10 cze 2008, o 21:49

A może mi powiedzieć ktoś co tak dźwięcznie klekocze w Dieslach(ten charakterystyczny dźwięk?)- zawory? :D
Chcąc być łagodnym, okrutnym być muszę
Avatar użytkownika
Jakub Knight
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1319
Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 15:44
Lokalizacja: Bytom

Postprzez Alonzo » 10 cze 2008, o 21:51

nie mi sie wydaje ze poporstu taki dzwiek maja :P moze przez duza kopresje jak gazy sie ostro rozprezaja i daja taki dzwiek :D w koncu benzynka tez ma zawory i tak nie klekocza a konstrukcja sie nie roznia zbytnio :D
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez endek » 10 cze 2008, o 23:12

Alonzo napisał(a):Ronio jesli chodzi o te diesle w uatach ciezarowych i jakis maszynach budowalanych to ona maja jeszcze nizej moc niz tge w osobowkach, taki autobus ma moc wlasnie juz przy 1,5tys sadze ze moment maks tez wtedy a jak tak nisko wszystko to one duzo wyzej sie juz nie zakreca :P


no i przez to sa silnik praktycznie nie do zajeźdzenia (4 krotnie wytrzymują benzyniaki) :wink:

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Off-topic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 507 gości