Odkop Ten post pokarze jaka jest różnica między starym dobrym orginałem a nowym prywaciarskim tłokiem.A więc zacznijmy, w swojej kolekcji mam 2 tłoki do Awo.1 orginał z byłej DDR i jakiś prywaciarski ewidentnie nowy tłok.Pierwsze co rzuca się w oczy to wycięcia na zawory, te w tłoku prywaciarskim są tak partacko wykonane, że strach go zakładać ale to nie wszystko.
[img][570:500]http://img403.imageshack.us/img403/6039/dsc0544lu4.jpg[/img]
[img][570:20]http://img403.imageshack.us/img403/6039/dsc0544lu4.815853e3fd.jpg[/img]
Tłok ten ma o 0,5mm wyżej pierścienie, i nie posiada wcięcia na przedostawanie się oleju tylko jakieś dziury.Sprzedawca sobie go chwalił że jest lżejszy niż oryginał co z tego jak puchnie ?!Kolejna sprawa to wielkość pierścieni w orginale 2,5mm tutaj 2mm.Tutaj zdjęcie przestawiającie wcięcie tłoka zapobiegające rozszerzaniu
[img][570:500]http://img403.imageshack.us/img403/963/dsc0545ge6.jpg[/img]
[img][570:20]http://img403.imageshack.us/img403/963/dsc0545ge6.456f2d852a.jpg[/img]
Nie trzeba komentować.Tłok prywaciarski kosztuje 135zł komplet, niebawem przetestuję tłok almot like DDR za 150zł.Zobaczymy o ile jakośc wykonania wzrosła.I tutaj kolejne zdjęcie obrazujące płaszcz
[img][570:500]http://img403.imageshack.us/img403/2533/dsc0546tc8.jpg[/img]
[img][570:20]http://img403.imageshack.us/img403/2533/dsc0546tc8.62ad5aedbc.jpg[/img]
Tak więc nie warto tracić pieniędzy i wydawać 135zł, lepiej poczekać aż napiszę nową relację z tłokiem almot like DDR I jeszcze pytanie do Alonza na czym polega anodowanie
porównanie tłoków-made in PRL oraz made by Almot like PRL
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 70
• Strona 4 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kolejna sprawa to wielkość pierścieni w orginale 2,5mm tutaj 2mm
no to akurat zaleta ciensze pierscienie = mniejsze opory, mniejsze tarcie wyzej sie kreci mniej sie grzeje
no ale ogolnie wiadomo ze dzisiaj robia shit nie czesci
- Alonzo
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 5550
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
- Lokalizacja: Dobroń
Anodowanie aluminium polega na wytworzeniu w procesie elektrolitycznym, ściśle związanej z powierzchnią metalu, porowatej warstwy tlenkowej. Własności i wygląd powłoki tlenkowej zależą przede wszystkim od materiału wyjściowego (gatunek aluminium), sposobu jej wytworzenia i zastosowanego wariantu wstępnego przygotowania powierzchni wyrobu. Porowatość powłoki pozwala stosować różne techniki barwienia anodowanych powierzchni wyrobów aluminiowych. Powłoki anodowe w zależności od ich grubości i rodzaju aluminium mogą zabezpieczać aluminium nawet przed wpływem agresywnych czynników atmosferycznych takich jak kwaśne deszcze czy woda morska.
tyle ze strony firmy ktora anoduje aluminium pod okna pcv sadze ze anodowanie tłoka polega na tym samym, ale nie ma firmy anodujacej tłoki, takze trzeba by sie popytac czy takie firmy wzieły by kilka tłokow do anodowania
Warstwę tlenku wytwarza się przez kąpiel w roztworze kwasu siarkowego jako elektrolitu. Jest to najbardziej rozpowszechniony rodzaj anodowania. Powłoka jest dość gruba i odporna na ścieranie. Powłoka tlenkowa na 33% wyrasta ponad element, a 67% wrasta w niego
a to z wiki
http://anodowanie.of.pl/
tu wszystko o anodowaniu
- Alonzo
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 5550
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
- Lokalizacja: Dobroń
hmmm, ja mogę coś napisać z praktyki o docieraniu obydwóch tłoczków, ponieważ docierałem tak podróbkę jak "łona bi" w podobnych warunkach, nieco innych ale dość podobnych
otóż podróbke docierałem od samego początku w trasie na zlot, przez pierwsze 20km totalna katorga, co 2km postój bo tłok spuchnął no i prułem całe 20-30. po 30km już sie doś dotarł i jechałem aż całe 35 i postoje co 5km
almota "łona bi" docierałem przez pierwsze jakieś 15-20km samemu, dość delikatnie jeździłem ale też nie oszczędzalem. nie mam sprawnego prędkościomierza ale poniżej 35 nie schodziłem, pare razy do Vmax dobijałem. postojów na studzenie nie robiłem, bo niby po co? potem przyszedł czas na zlot, a właściwie drogę do niego. pierwsze 15km były pod znakiem dość częstych postojów, ale nie przez grzanie sie, tylko a to wyregulować paliwko, a to zatankować, a to do sklepu wpaść. tłoczek nie puchnął i spisywał się dzielnie. przez kolejne 15 w sumie go nie gasiłem-a jechałem też przez miasto gdzie na jedynce trzeba było przepiłować no i auta sie wyprzedzało w korkach ogólnie to nie robiłem postojów, no chyba że czekałem na jawke alonza ale i wtedy nie gasiłem moto, a i przy ruszaniu nieraz trzeba było potężnie przepiłować żeby pod górke sie podtoczyć
ogólnie rzecz ujmując do celu znów nie dotarłem, ale to absolutnie nie z winy tłoka, on spisywał się genialnie na prawdę polecam wydać te 7zł więcej na skuterdebica i mieć bardzo dobry niepuchnący tłoczek jeśli nawet z tego sklepu nic nie potrzebujemy, to i tak polecam zamówić tłoczek i platynki, tłoczek almot a platynki mają ZMD więc nie ma to jak oryginalne części. jest jednak małe "ale", ja mialem kanały porobione na wzór 019, więc mogłem sobie pozwolić na tak ścięty tłok, jednak jeśli chce ktoś do standardowego komara toto wmontować to radziłbym sie jednak zastanowić, bo są one sporo krótsze te tłoczki. wtedy albo podnieść płuki wydech chociaż albo ogólnie porobić kanały na wyższe i cieszyć sie mocniejszym bzykiem
otóż podróbke docierałem od samego początku w trasie na zlot, przez pierwsze 20km totalna katorga, co 2km postój bo tłok spuchnął no i prułem całe 20-30. po 30km już sie doś dotarł i jechałem aż całe 35 i postoje co 5km
almota "łona bi" docierałem przez pierwsze jakieś 15-20km samemu, dość delikatnie jeździłem ale też nie oszczędzalem. nie mam sprawnego prędkościomierza ale poniżej 35 nie schodziłem, pare razy do Vmax dobijałem. postojów na studzenie nie robiłem, bo niby po co? potem przyszedł czas na zlot, a właściwie drogę do niego. pierwsze 15km były pod znakiem dość częstych postojów, ale nie przez grzanie sie, tylko a to wyregulować paliwko, a to zatankować, a to do sklepu wpaść. tłoczek nie puchnął i spisywał się dzielnie. przez kolejne 15 w sumie go nie gasiłem-a jechałem też przez miasto gdzie na jedynce trzeba było przepiłować no i auta sie wyprzedzało w korkach ogólnie to nie robiłem postojów, no chyba że czekałem na jawke alonza ale i wtedy nie gasiłem moto, a i przy ruszaniu nieraz trzeba było potężnie przepiłować żeby pod górke sie podtoczyć
ogólnie rzecz ujmując do celu znów nie dotarłem, ale to absolutnie nie z winy tłoka, on spisywał się genialnie na prawdę polecam wydać te 7zł więcej na skuterdebica i mieć bardzo dobry niepuchnący tłoczek jeśli nawet z tego sklepu nic nie potrzebujemy, to i tak polecam zamówić tłoczek i platynki, tłoczek almot a platynki mają ZMD więc nie ma to jak oryginalne części. jest jednak małe "ale", ja mialem kanały porobione na wzór 019, więc mogłem sobie pozwolić na tak ścięty tłok, jednak jeśli chce ktoś do standardowego komara toto wmontować to radziłbym sie jednak zastanowić, bo są one sporo krótsze te tłoczki. wtedy albo podnieść płuki wydech chociaż albo ogólnie porobić kanały na wyższe i cieszyć sie mocniejszym bzykiem
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
jak na me oko to ciężko stwierdzić, ścianki troche grubo wyglądają jak w almocie, ale najlepiej zmierz go jaką ma długość płaszcz w każdym razie obojetnie co by to nie było to gratuluje bo powinien śmigać jak marzenie, szkoda że troche przyrysany tylko
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Płaszcz ma równo 52mm. Tłok waży 57,4g. Racja, co za różnica... Ale ścianki to on ma cienkie moim zdaniem.
Zdjęcie porównujące do tłoku almotu, ale nie a'la zmd tylko tego z błyszczącym płaszczem z rowkami.
Od tego najbardziej ścierwiastego tłoka również różni się rozmieszczeniem rowków na pierścienie
A co do rys, to tylko powierzchniowe, bo nawet pod paznokciem są niewyczuwalne.
Zdjęcie porównujące do tłoku almotu, ale nie a'la zmd tylko tego z błyszczącym płaszczem z rowkami.
Od tego najbardziej ścierwiastego tłoka również różni się rozmieszczeniem rowków na pierścienie
A co do rys, to tylko powierzchniowe, bo nawet pod paznokciem są niewyczuwalne.
-
ber891 - MotoManiak
- Posty: 403
- Dołączył(a): 27 maja 2008, o 21:57
- Lokalizacja: D-ca
Na moje to tylko jakiś a'la ZMD ponieważ się za mocno świeci te oryginalne ZMD był bardziej takie szare matowe
- rolnik1234
- MotoManiak
- Posty: 2234
- Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 16:37
To tłok bez lampy w porównaniu to płyty. Też mi się wydaje, że to almot. Muszę kupić tego a'la ZMD to się przekonam.
http://allegro.pl/item400253898_romet_0 ... ytas_.html
sprzedaje może to ktoś z forum? jakby zobaczyć rysunek tłoka to by rozwiało w każdym przypadku wszelkie wątpliwości, co do weryfikacji oryginał czy almot.
-
ber891 - MotoManiak
- Posty: 403
- Dołączył(a): 27 maja 2008, o 21:57
- Lokalizacja: D-ca
Bardzo ciekawa książka zapewne uświadomiła by wielu ludziom, że skonstrułowanie silnika to nie takie proste.A i problem tłoków byśmy rozwiązali.Panowie dzięki tej książce można na nowo wznowić produkcję Potrzeba tylko formy i maszyn skrawających
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
Odkopuję temat
Mam nowy tłok razem z cylindrem, w sklepie gościo mówi że to almot ale tak dziwnie się świecił, po skróceniu nóżek tłoka o 3 mm waży 68 gramów
wydaje mi się że to podróba bo niema ściętych kołków pierścieni i wokół tulejki jest normalne powierzchnia tłoka zamiast takiego "wcięcia"
Może to być podróba almota? Bo napis "almot" jest
PS: a cylinder może być podróba?
Mam nowy tłok razem z cylindrem, w sklepie gościo mówi że to almot ale tak dziwnie się świecił, po skróceniu nóżek tłoka o 3 mm waży 68 gramów
wydaje mi się że to podróba bo niema ściętych kołków pierścieni i wokół tulejki jest normalne powierzchnia tłoka zamiast takiego "wcięcia"
Może to być podróba almota? Bo napis "almot" jest
PS: a cylinder może być podróba?
-
Łukasz - MotoManiak
- Posty: 260
- Dołączył(a): 18 kwi 2008, o 07:45
- Lokalizacja: Lubelskie
- Pochwały: 1
hmmm jak pisałem wcześniej a jak mi babka w sklepie powiedziala (sklep działa od 18 lat, ostatnio do wysyłanych garczków dodawali urządzenie do masażu ) Almot robi dwie serie tłoków, więc jeśli ma okrągłe zamki to pewnie jest z tej niższej serii (tym bardziej że waży prawie 70g ) nieciekawie jest z takim ciężkim tłokiem bo sie go odchudza i odchudza a i tak słabo chodzi z wagi, dopiero jak denko zacząłem pocieniać to było widać efekty na wadze elektronicznej, ale znów jak sie przesadzi to to sie źle odbija na pracy tłoka (u mnie to denko od spodu niestety było troche nierówne, i w tych zagłębieniach wyraźnie sie osadzał już czarny nalot (przegrzanie materiały i chwytanie oleju w tym miejscu) poza tym tłok się wtedy nierówno nagrzewa co nie działa na plus. tak po prawdzie te almoty wyższej serii też nie są jakieś super pod tym względem, bo ścianki mają grube, ale to denko nie jest już takie masakrycznie grube, więc odchudzając ścianki można spokojnie zejść do wagi oryginalnego tłoka.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
To jest aż śmieszne z tymi urządzeniami do masażu. Brzmi na początku jak jakiś żart. Co do tłoków to mój Almot w motorynce z przebiegiem szacunkowo 1500km i na prywaciarskim cylku wciąż jakby się przycierał. Dzisiaj poszedłem pojeździć i podczas przejazdu przez spory śnieg zaczął słabnąć, wyłączyłem silnik na może 45sek i od razu moc mu wróciła. Tłoczek odchudzony, podcięty 1,5mm, cylinder po drobnych modyfikacjach + k60b. Teraz zarówno 019 ,jak i s38 składam z nowym cylindrem i tłokiem ZMD i nie robię żadnych ulepszeń, żeby służyły mi jak najdłużej. Mam nadzieję, że się nie zawiodę i takie objawy nie będą występować.
-
ber891 - MotoManiak
- Posty: 403
- Dołączył(a): 27 maja 2008, o 21:57
- Lokalizacja: D-ca
Kupiłem tłoczek panowie, nominał z epoki, ale dość ciekawy, bowiem wygląda jak ZMD-dziak, różnica wagi 2g, czyli nic, wymiary identyczne, zamki kwadratowe, materiał wykonania taki sam. Ale nie ma nabitej żadnej cechy na denku i różni się paroma szczegółami w środku (inna czcionka napisu ZMD i AK12 oraz gniazdo sworznia trochę inaczej wygląda). Rzućcie okiem ,bo jestem ciekawy, czy to jakaś stara produkcja ZMD, czy może podróba z PRL-u. Niemniej jednak jest to z pewnością bardzo dobry tłok.
Ostatnio edytowano 17 lut 2009, o 21:05 przez ber891, łącznie edytowano 1 raz
-
ber891 - MotoManiak
- Posty: 403
- Dołączył(a): 27 maja 2008, o 21:57
- Lokalizacja: D-ca
Posty: 70
• Strona 4 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 165 gości