Rudolf Diesel i jego wynalazek - silnik Diesla ;)

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Postprzez mandos » 21 lip 2008, o 18:39

Dwusuwowe diesle są cały czas produkowane. Są to silniki okrętowe.
Największym silnikiem świata jest właśnie dwusuwowy diesel okrętowy Wartsila-Sulzer RTA96-C
trochę danych:
długość: 27,13 metrów
wysokość: 13,41 metrów
masa: 2300 ton
średnica cylindra: 95,52cm
skok tłoka: 2,49 metra
objętość skokowa wersji 14 cylindrowej: 25480litrów
moc: 108920 HP
zużycie paliwa: 7546,5 litra na godzinę
Avatar użytkownika
mandos
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 180
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:22

Postprzez Pani Kontekstowa » 21 lip 2008, o 18:39

Pani Kontekstowa
 

Postprzez marcing17 » 21 lip 2008, o 18:48

Ja pierdziu ile to paliwa wsysa taki okrętowiec :shock:

Tutek napisany profesjonalnie, gratulacje Pitucha pochwała zasłużona ;)

Rodzice mają Opla Corsę D CDTI 1,3 Litra i to tylko na wolnych tak stuka, a potem tak przy 3 tys obr to nieźle gwizda :o w końcu nie ma to jak turbo :D
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe

Postprzez Pitucha » 21 lip 2008, o 18:49

marcing17 napisał(a):w końcu nie ma to jak turbo :D


Tylko, ze jak turbawka padnie, to jest wydatek ;/ ;)
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez mandos » 21 lip 2008, o 19:10

Dobrze eksploatowana turbina jest trwała.
Avatar użytkownika
mandos
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 180
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:22

Postprzez Alonzo » 21 lip 2008, o 19:27

dokładnie tylko trzeba pamietac zeby zawsze ja ochłodzic :P a do dwusuwowych dieslow, hmm nie wiem czy sa jeszcze produkowane do uzytku dziennego (na okretach to wiadomo ze sa dwusuwy) chyba multicary miały dwusuwowe diesle chociaz tak nie brzmia, te małe traktorki cos w stylu dzika(ktory swoja droga tez miał diesla 2t) co sa produkowane chyba maja takie dyszelki
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Pitucha » 21 lip 2008, o 19:33

Alonzo napisał(a):dokładnie tylko trzeba pamietac zeby zawsze ja ochłodzic :P


I u mając Dieselka, trzeba pamiętać, że przy rozruchu ( szczególnie tych starszych konstrukcji ), nie wolno dodać za dużo gazu, bo jeżeli silnik od razu załapie na wysokich obrotach, to pompa olejowa jeszcze nie poda oleju, no i w końcu nam się i silniczek i turbinka zaciera ;) ;/ Tak samo przy gaszeniu, nie wolno dać silniczkowi 5tys. obrotów i wyłączyć zapłonu, bo też się turbinka zaciera ;)
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez Alonzo » 21 lip 2008, o 19:41

tez diesla zanim sie odpali tego starczego trzeba porzadnie nagrzac, szczegolnie jesli jest to diesel taki roboczy znaczy w jakis ciezarowkach maszynach itd.(te z wielkim momentem i bardzo nisko umieszczona moca) nie wiem czemu tak maja ale je sie dosc ciezko odpala i trzeba je szczegolnie zima grzac dosc długo, mojego busa musiałem trzy razy grzac zima inaczej czekało mnie krecenie rozrusznikiem(a to był bus z 2004r. :D) takze te diesla w osobowkach w te robocze to dwie rozne bajki :P a ogolnie diesla raczej nie powinno sie bez obciazenia gazowac ostro bo rozrzad moze sie posypac :P
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez endek » 22 lip 2008, o 18:16

Pitucha napisał(a):Tylko, ze jak turbawka padnie, to jest wydatek

tylko jak ktos nie umie jezdzic to i rower zajezdzi :mrgreen:
bo tak to to nie padają tak czesto :]

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Pitucha » 22 lip 2008, o 18:24

enduras napisał(a):tylko jak ktos nie umie jezdzic to i rower zajezdzi :mrgreen:


Masz racje ;):P
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez Kmish » 29 lip 2008, o 19:58

post usunięty
Ostatnio edytowano 29 gru 2009, o 19:14 przez Kmish, łącznie edytowano 1 raz
Kmish
*supporting
*supporting
 
Posty: 394
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 12:33

Postprzez jarekvolvo » 29 lip 2008, o 23:04

mandos napisał(a): diesel okrętowy Wartsila-Sulze

Oooo tak :yes: , to jest potwór. Wielkości bloku mieszkalnego. Jest o nich kilka filmów na "Jutubie" - warto poszukać. A ja podrzucę jeszcze jednego Diesla, "cwajtakta" - nasz poczciwy Ursus C45, czyli pochodna Lanz-Bulldoga. Bajeczna maszyna :)
jarekvolvo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 773
Dołączył(a): 11 wrz 2007, o 09:40
Lokalizacja: Milanówek
Pochwały: 18
Pojazdy: Volvo 855 Estate "Hornet", Romet 50T1, , Komar MR 232, Gnom, MAW...

Postprzez Angler » 29 lip 2008, o 23:08

jarekvolvo napisał(a):C45, czyli pochodna Lanz-Bulldoga

Nie pochodna, a Polska kopia, wolne obroty ma tak niskie, że można je liczyc stojąc obok.
Obrazek
Avatar użytkownika
Angler
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 12 sie 2007, o 20:33
Lokalizacja: Rawicz
Pochwały: 9
Pojazdy: Yamaha XS 400 27 KM, Opel Meriva 1,7CDTI 100kuni, Keeway Cruiser 18 koników i Peżo ludix mocy b/d.

Postprzez jarekvolvo » 29 lip 2008, o 23:21

Angler napisał(a):Nie pochodna

"Pochodna" jest kopią :>

Angler napisał(a):wolne obroty ma tak niskie, że można je liczyc

Dlatego był stosowany wskaźnik kierunku obrotów, po prawej stronie u dołu "deski" - silnik ten z łatwością odpalał w obie strony. Nie sprawdzenie kierunku pracy groziło poważnym wypadkiem.
jarekvolvo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 773
Dołączył(a): 11 wrz 2007, o 09:40
Lokalizacja: Milanówek
Pochwały: 18
Pojazdy: Volvo 855 Estate "Hornet", Romet 50T1, , Komar MR 232, Gnom, MAW...

Postprzez Konrad » 30 lip 2008, o 11:21

ty mu wrzucasz jedynkę a on do tyłu :mrgreen:
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez jarekvolvo » 30 lip 2008, o 11:47

Quniuś napisał(a):a on do tyłu


Dokładnie :D . Zresztą każdy dwusów może tak zapalić. Np. w Velorexach bieg wsteczny był tak realizowany. Był tam przełącznik krzyżowy dynastartera i przełącznik przerywaczy. Miał cztry biegi do przodu i cztery do tyłu :P
jarekvolvo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 773
Dołączył(a): 11 wrz 2007, o 09:40
Lokalizacja: Milanówek
Pochwały: 18
Pojazdy: Volvo 855 Estate "Hornet", Romet 50T1, , Komar MR 232, Gnom, MAW...

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości