Jako, ze jestem tu pierwszy opisze modyfikacje.
Wiele osob by chcialo miec ladny glos swojego autka ja to pokaze na przykladzie przerobki w cc i blizniaczym sc.
Co nam bedzie potrzebne
Drugi wydech z sc MPI po 2003 (brak srodkowego tlumika), ja wytargalem ze szrotu za 20zl
Tlumik z kanta, czyli koncowy z duzego fiata (125p), lub jak ktos chce to kazdy inny tlumik ulter, mugen, asmet itp
Przebieg prac
Najpiew sciagamy stary wydech, odkrecamy obejme za plecionka (chyba, ze jakis tlumikarz druciaz zrobil cos innego to wtedy myslimy), sciagamy wydech z 3ch gum amortyzujacych drgania nie wytlumione przez plecionke.
Przykladamy nasze wydechy do siebie i sprawdzamy dlugosci rur czy sa takie same, jak nie sa to patrz punkt wyzej (myslimy).
Ze starego wydechu odcinamy tlumik koncowy za wieszakiem (wazne!) i odcinamy wieszak za tlumikiem.
Teraz przykladamy tlumik z kanta do wydechu cc i widzimy za duza rure (ja sobie poradzilem daja kawalek innej rury i zaciskajac wszystko opaska) i skrecamy tlumik.
Zakladamy caly wydech, dwie gumy zakladamy, ustawiamy wydech tak jak ma byc i spawamy trzeci hak, ktory wczesniej odcielismy (wazne by tlumik dobrze ustawic, gdy bedzie zbyt w prawo, bedzie uderzac o belke, zbyt w lewo bedzie uderzal o amortyzator, wiec musi byc idealnie po srodku). Po przespawaniu zakladamy 3 gume i mamy nowy wydech.
Ostrzegam jest glosno, dzwiek nie jest basowy tylko ryczy. Co ciekawego u mnie w 1.2 8v jest ciszej niz w silniku z kosiarki czyli 700tka.
Zdjecia porobie jutro dla zainteresowanych.
ps. wielu sie pyta po co drugi wydech.
Gdy nam sie glosny znudzi zakladamy stary, miski nam zabiora dowod rejestracyjny tez go zakladamy lub na przeglad - tez zakladamy.
I mamy namiastke prawdziwego WRC - wyrcy rycy cescy
pozd
Glosny wydech w cc/sc
Posty: 16
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Glosny wydech w cc/sc
Moplikiem se jada na szychta...
-
wojti2001 - MotoManiak
- Posty: 245
- Dołączył(a): 5 wrz 2007, o 21:35
- Lokalizacja: Chorzów
-
kleszczyk - MotoManiak
- Posty: 717
- Dołączył(a): 23 lis 2007, o 22:14
- Lokalizacja: Chorzenice / Częstochowa
kleszczyk napisał(a):SC i CC nie miało 75 KM.
Chyba, że jest po swap'ie :
Co ciekawego u mnie w 1.2 8v
A seryjne SC miały:
899 - 39 KM
1108 - 54 KM
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Na psełdo M-powera z silnikiem 1.6 napewno wsytarczy i do codziennej jazdy tez . Ale z takim wydechem nadaje sie razej na tor,gdzie takie moce nie robią zadnego wrazenia i trzeba mieć te 200KM/1000kg wagi zeby coś pokazać
-
Petercali - MotoManiak
- Posty: 89
- Dołączył(a): 13 maja 2008, o 23:00
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski konto zablokowane
starych bmw z naklejka m3power bylo juz wielu
bo betki to kloty są i stad mają słaba przyspieche
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
ja powiem tak, jak kto woli, ja lubie uslyszec piekny strzal przy przepieciu z 2 biegu na 3i przy 7tys obrotow, lubie dresow powkurzac a przynajmniej stare baby mi nie wchodza na droge bo slysza, ze cos jedzie.
Tak jest to 1.2 8v z punto I, zwykly swap.
Co do silnikow to nie zapomnijmy jeszcze o 903 ktore mialo 41 KM, i 1.1 SPI w cc/sc 54 KM i 1.1 MPI w sc ktore majac rowniez 54 KM ale dodalo mu to troche momentu przy nizszych obrotach i ladniej sie zbiera. Mam takiego sluzbowego i jazda nim jest nudna. Do tego gasss i 250000 przebiegu
Tak jest to 1.2 8v z punto I, zwykly swap.
Co do silnikow to nie zapomnijmy jeszcze o 903 ktore mialo 41 KM, i 1.1 SPI w cc/sc 54 KM i 1.1 MPI w sc ktore majac rowniez 54 KM ale dodalo mu to troche momentu przy nizszych obrotach i ladniej sie zbiera. Mam takiego sluzbowego i jazda nim jest nudna. Do tego gasss i 250000 przebiegu
Moplikiem se jada na szychta...
-
wojti2001 - MotoManiak
- Posty: 245
- Dołączył(a): 5 wrz 2007, o 21:35
- Lokalizacja: Chorzów
bo te dresowoy poprostu zarżnięte pewnie są no i gaz i te sprawy, dobrze utrzymana betka trójka nawet 1,6 przyspiesza na tyle dobrze żeby obskoczyć cieniasa czy SC
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Kumpel tak porobił sc 1.1 że miał 90KM przy masie 830kg dokładnie:) Tłumik też miał dobry bo miał puchar "II najgłośniejszy tłumik zlotu"
-
SZAJBUS_SzeF - MotoManiak
- Posty: 585
- Dołączył(a): 6 kwi 2007, o 16:46
- Lokalizacja: Lędziny woj. Śląskie
- Pojazdy: FSO Polonez 1984 Jawa 350 1989 Simson s51 Enduro 1988
-
SZAJBUS_SzeF - MotoManiak
- Posty: 585
- Dołączył(a): 6 kwi 2007, o 16:46
- Lokalizacja: Lędziny woj. Śląskie
- Pojazdy: FSO Polonez 1984 Jawa 350 1989 Simson s51 Enduro 1988
Posty: 16
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 225 gości