1 Wyposarzenie
Do naszej tzw "próby " sygnału musimy mieć odpowiednie wyposażenie
takie jak :
- kabelek (np czerwony)
- dwie baterie R14 albo specjalny zasilacz z regulacją
- sygnał dżwiękowy BELMA SAS-3
- wkrętak płaski mały
Przed regulacją sprawdzić czy zasilacz jest sprawny i czy stanowisko pracy jest gotowe
2 Regulacja dżwieku sygnału
-podłączyć kabel od sygnału dżwiekowego do zasilacza na MINUS(kolor czerwony)
-podłączyć w zasilaczu pod PLUS drugi kabelek (kolor niebieski) nie zwierać go z masą sygnału - pozostawić lużny
-podłaczyć wtyczke zasilacza do gniazdka
po wykoaniu tych czynnośći mamy następujący widok
pora teraz na regulacje
w tylnej obudowie sygnału dżwiekowego BELMA SAS-3 zanajduje się mała śrubka (pod wieszakiem ) którą reulujemy akustyke dżwieku
Wkrecenie śrubki wkretakiem powoduje podwyższenie akustyki sygnału- wysoki dżwięk
a wykręcanie jej zmniejesze akustyki tzw niski dżwięk
doatkowo śrubka ta powinna być zabezpieczona mała nakrętka - która pełni funkcje zabezpieczenia przed samorozregulowaniem się sygnału
prawidlowo wyrególowany sygnał nie powinien wydawać trzeszczącego dzwięku - powinien byc "czysty " żeby kogos nie przestraszyć na ulicy
Jeżeli sygnał tak jak w powyżsyzm zdaniu nie da się wyregulwac oznacza to że jest uszkodzony albo ma tzw "słabą mase" któa odgrywa tu bardzo ważna role
Przed próbą i montażem należy wyczyść tzw "wieszak " sygnału bo dzięki temu masa będzie lepsza i co za tym idzie jakość dżwieku
Wszytskie polskie sygnały dzwiękowe BELMA SAS stosowane w motorowerach (oczywiście elektryczne ) posiadają tą regulacje
SYGNAŁY DŻWIEKOWE BYŁY MONTOWANE W MODELACH MOTOROWERÓW ROMET TAKICH JAK
komar 232 - pierwszy sygnał BELMA SAS 1,5 -lata 60 te
komar 232 - nowy model sygnału BELMA SAS -3
komar 2330 - również BELMA SAS-3
komar 2328 - też BELMA SAS-3
ROMET 50-T-1 - chyba też 3-ka
ROMET 50-T-3 - chyba też 3-ka
Ogar 205 -BELMA 6V lata 80-te
Ogar 200 -BELMA 6V
Motorynka wszytskie modele prócz M-1 miały sygnały
życze udanych prób
TEKST OPRACOWANY DLA UŻYTKOWNIKÓW FORUM MOTOMANIACY
KOPIOWANIE BEZ ZGODY ADMINISTRACJI I AUTORA SUROWO ZABRONIONE
Regulacja oraz sprawdzanie sygnału dżwiękowego w komarze
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Regulacja oraz sprawdzanie sygnału dżwiękowego w komarze
Ostatnio edytowano 28 paź 2008, o 22:28 przez Aleksander, łącznie edytowano 4 razy
Żyj i pozwól żyć komarom
PANIE JA JESTEM FACHURKA , OD BIDETA DO BIZETA
PANIE JA JESTEM FACHURKA , OD BIDETA DO BIZETA
-
Aleksander - Zwycięzca konkursu
- Posty: 2127
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 14:33
- Lokalizacja: zaściankowo
- Pojazdy: komar2352 ogar205 komar 232 syrena 105L
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
No ja właśnie mam problem z klaksonem
http://www.allegro.pl/item465565337_syg ... jawka.html
Kręcę tą śrubką, podłączam gdzie się da i nic
http://www.allegro.pl/item465565337_syg ... jawka.html
Kręcę tą śrubką, podłączam gdzie się da i nic
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
O tym to jeszcze nie słyszałem, ale te inne typy jej nie maja .
Mój filmik o komarku:
http://www.youtube.com/watch?v=ScuwJKypBms
www.bikepics.com/members/tracerblade
http://www.youtube.com/watch?v=ScuwJKypBms
www.bikepics.com/members/tracerblade
- Tracer
- MotoManiak
- Posty: 97
- Dołączył(a): 11 lut 2008, o 22:03
- Lokalizacja: Jawiszowice
kurde zrobiłem błąd przy wrzucaniu zdjeć
tutek miał byc profesjonalny ale wyslżo jak wyszło
tutek miał byc profesjonalny ale wyslżo jak wyszło
Żyj i pozwól żyć komarom
PANIE JA JESTEM FACHURKA , OD BIDETA DO BIZETA
PANIE JA JESTEM FACHURKA , OD BIDETA DO BIZETA
-
Aleksander - Zwycięzca konkursu
- Posty: 2127
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 14:33
- Lokalizacja: zaściankowo
- Pojazdy: komar2352 ogar205 komar 232 syrena 105L
fotki już działają prosze bardzo:)
Żyj i pozwól żyć komarom
PANIE JA JESTEM FACHURKA , OD BIDETA DO BIZETA
PANIE JA JESTEM FACHURKA , OD BIDETA DO BIZETA
-
Aleksander - Zwycięzca konkursu
- Posty: 2127
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 14:33
- Lokalizacja: zaściankowo
- Pojazdy: komar2352 ogar205 komar 232 syrena 105L
Alonzo Pod aku 6V ta jak klakson. W ogóle nie reaguje. Podłączałem kiedyś pod bateryjkę płaską 4,5V i o dziwo zauważyłem bicie w tą płytkę (no tą co tak luźno lata )
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
a jak w moot podłączałeś? pod cewki? może to jest klakson na prąd stały? i czy jak dotknąłeś "tego latającego" śrubokrętem to sie poprawiło?
ja dopiszę jeszcze co do regulacji klaksonów w CZ, otóż z reguły śrubki są na tyle zardzewiałe/zaśniedziałe/zasyfiałe że ich odkręcanie grozi ich uszkodzeniem jak i klaksonu, dlatego jest to bardzo ryzykowne, jednak inżynierowie bodajże PAL pomyśleli o regulacji w takich sytuacjach wyposażając klakson w "grill" w paski. otóż jeśli nei ma innego wyjścia to można środkową blaszkę odgiąć tak aby się stykała z pracującą częścią klaksonu, nie mocno, a żeby tylko stykała, można odgięciem regulować wysokość tonu. podejrzewam że można ten myk stosować także w innych klaksonach, poprostu im wyższy ton chcemy albo mniej prądu możemy dostarczyć tym bardziej trzeba pracujący element docisnąć, obojętnie czy śrubą czy blachą ;P
ja dopiszę jeszcze co do regulacji klaksonów w CZ, otóż z reguły śrubki są na tyle zardzewiałe/zaśniedziałe/zasyfiałe że ich odkręcanie grozi ich uszkodzeniem jak i klaksonu, dlatego jest to bardzo ryzykowne, jednak inżynierowie bodajże PAL pomyśleli o regulacji w takich sytuacjach wyposażając klakson w "grill" w paski. otóż jeśli nei ma innego wyjścia to można środkową blaszkę odgiąć tak aby się stykała z pracującą częścią klaksonu, nie mocno, a żeby tylko stykała, można odgięciem regulować wysokość tonu. podejrzewam że można ten myk stosować także w innych klaksonach, poprostu im wyższy ton chcemy albo mniej prądu możemy dostarczyć tym bardziej trzeba pracujący element docisnąć, obojętnie czy śrubą czy blachą ;P
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Aktualnie motór nie pali i czekam na wujka a potem sprawdzę czy z cewek będzie działał, ale już chyba sprawdzałem
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
http://www.allegro.pl/item484669691_klakson_komar_romet_polecam.html A w tym się reguluje tonowość? On jest na zmienny czy stały?
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 205 gości