Czyszczenie katalizatora
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Czyszczenie katalizatora
Witam ,zna ktos jakis sposób aby móc przeczyscic kata ?
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Tomasek1993 napisał(a):katalizatorów się nieczyści tylko wymienia ewentualnie zamiast katalizatora możesz wstawić strumienicę lub zwykłą rurę
to to wiem ,tyle tylko szkoda jest mi wydawac ok 1000zł na nową ,a sami wiecie jakie tam sa w srodku siateczki ,nie wiem czy katalizator nie powinno sie wymieniac co 100kkm ,hmm
a co do montazu strumienicy czy rurki to tez nie bardzo jestem przekonany (W końcu katalizator jest osprzetem silnika który był strojony własnie pod nią i nie wiem czy po wywaleniu jego nie pogorszy osiagów silnika ,moze zostac zaburzony przepływ spalin)
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
enduras napisał(a):nie wiem czy katalizator nie powinno sie wymieniac co 100kkm
Nie - wymieniasz go wtedy, jak się wypali, zwykle będzie brzęczał. Nie ma możliwości go wyczyścić. Możesz zamiast oryginalnego zastosować katalizator uniwersalny, jest sporo tańszy.
enduras napisał(a):W końcu katalizator jest osprzetem silnika który był strojony własnie pod nią i nie wiem czy po wywaleniu jego nie pogorszy osiagów silnika ,moze zostac zaburzony przepływ spalin
Tutaj wszystko zależy od konkretnego auta. Jeżeli masz 2 sondy lambda (przed i za katem) to musi on być. Natomiast jeżeli jest 1 sonda, albo jej wcale nie ma, to możesz śmiało wstawić rurę (sama strumiennica niewiele Ci pomoże).
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Marcek napisał(a):(sama strumiennica niewiele Ci pomoże).
Marcek ja mam założoną i prędkość wzrosła. A, i pisze się strumienica.
Jak pojedziesz do kogoś kto się na tym zna (czyt. firma co się zajmuje tuningiem) to oni ci tam doradzą co i jak (mnie montaż strumienicy, kupno i rura od kolektora wylotowego do niej kosztowało 220zł).
-
kleszczyk - MotoManiak
- Posty: 717
- Dołączył(a): 23 lis 2007, o 22:14
- Lokalizacja: Chorzenice / Częstochowa
kleszczyk napisał(a):Marcek ja mam założoną i prędkość wzrosła.
W jakim aucie i o ile?
kleszczyk napisał(a):Jak pojedziesz do kogoś kto się na tym zna (czyt. firma co się zajmuje tuningiem) to oni ci tam doradzą co i jak
Wtedy rzeczywiście to ma sens. Jak zestroisz cały wydech, wtedy osiągi mogą się poprawić, natomiast samo wyjęcie katalizatora i założenie przypadkowej strumienicy nic nie da.
kleszczyk napisał(a):A, i pisze się strumienica.
Dzięki, o tym nie wiedziałem
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Marcek napisał(a):W jakim aucie i o ile?
W Megance 1.4. Może nie jest to zawrotna prędkość, ale do odcięcia na 1 ponad 5 km/h.
Marcek napisał(a):Jak zestroisz cały wydech, wtedy osiągi mogą się poprawić, natomiast samo wyjęcie katalizatora i założenie przypadkowej strumienicy nic nie da.
Ja mam właśnie tylko strumienicę założoną. No ale na praktykach jak ją podłączyłem pod analizator spalin to na wolnych było za dużo CO i HC, a przy 3000 rpm CO.
-
kleszczyk - MotoManiak
- Posty: 717
- Dołączył(a): 23 lis 2007, o 22:14
- Lokalizacja: Chorzenice / Częstochowa
a co do montazu strumienicy czy rurki to tez nie bardzo jestem przekonany (W końcu katalizator jest osprzetem silnika który był strojony własnie pod nią i nie wiem czy po wywaleniu jego nie pogorszy osiagów silnika ,moze zostac zaburzony przepływ spalin)
Jeśli masz jakieś starsze auto to spokojnie możesz zamontować zwykłą rurkę.
Ja musiałem w golfie wymienić katalizator ale cena nowego wynosiła 700zł,tata stwierdził że nie opłaca się wydawać tyle kasy,więc wstaliśmy rurkę za 30zł.Osiągi w żaden sposób się nie pogorszyły a przynajmniej tego nie czuć.Jeden gościu który czekał na wymianę oleju w tym czasie doradził nam żeby założyć właśnie strumienicę ale mechanik powiedział że przy tym silniku i w tym samochodzie to się nie opłaca.
Jeśli masz coś nowszego to lepiej zainwestować trochę kasy i później mieć spokój
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
no bo strumienica daje pewne efekty ale w silnikach o pojemnosci pow. 2.0 tak samo mozna wmonotwywac w mniejsze pojemnosci ale zeby było odczuwalne trzeba równiez założyc jakis lepszy tłumik końcowy
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 323 gości