Dużo osób miało z tym ostatnio problem więc przy rozbieraniu silnika zrobiłem ten tutek
Potrzebne nam do tego będą:
śruba o połowę dłuższa od tłoka a nawet o 100% dłuższą ( w simsonie m6)
tulejka która musi być na tyle duża żeby swobodnie przeszedł przez nią sworzeń. I długa na około 2cm.
podkładkę na gwint m6
nakrętkę również na gwint m6
1. Zdejmujemy cylinder i pokazuje nam się tłok a w nim zabezpieczenia sworznia:
2. Zdejmujemy je:
3. Wsadzamy naszą śrubę o tak:
4. Resztę co nam została czyli tulejkę, podkładkę i nakrętkę zakładamy tak:
5. Z drugiej strony śrubę przytrzymujemy śrubokrętem a nakrętkę kręcimy albo palcem albo jak sworzeń mocno siedzi kluczem. Po chwili kręcenia śruba zaczyna wypychać sworzeń:
6. Kręcimy tak aż sworzeń całkowicie wyjdzie z tłoka po czym można wyjąć tłok:
Tekst napisany wyłącznie dla www.motomaniacy.com kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody zabronione.
Jak wyjąć sworzeń tłoka bez uszkodzenia wału.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 13
• Strona 1 z 1
no właśnie, przyda się tym którzy nie mają sworznia pływającego
co dorzucę od siebie to dobrze jest mieć w komplecie dwa oszlifowane od zewnątrz sworznie tłoka, dzięki temu możemy spokojnie wyciskać sworzeń, a potem te nasze objechane wyciągniemy przechylając tłok
co dorzucę od siebie to dobrze jest mieć w komplecie dwa oszlifowane od zewnątrz sworznie tłoka, dzięki temu możemy spokojnie wyciskać sworzeń, a potem te nasze objechane wyciągniemy przechylając tłok
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
sutek14 napisał(a):Ja też zawsze wybijam bo bez młota to nie robota. Ale niektórzy mówią że młotem można tylko złego narobić to spróbowałem tym.
Jak robisz młotkiem to polecam zostawienie na górze szpilek cylindra, który by trzymał tłok dołem tulei - mniejsza szansa uszkodzenia wału.
- Wojteeek
- MotoManiak
- Posty: 2059
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:23
-
kadet94 - MotoManiak
- Posty: 588
- Dołączył(a): 12 lut 2008, o 11:06
- Lokalizacja: Wrocław/Miękinia
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 215 gości