Z czechosłowackiego silnika można wycisnąć 3,5KM i to już po dość prostym odblokowaniu.
Napisze co mozna zrobic:
- obciac kolanko tak zeby wchodzilo na 3-4cm w tlumik
- rozpilowac krociec gaznika do wielkosci gardziela w gazniku wazne zeby byl idelanie gladki czyli oprocz rozpilowania potem jeszcze wypolerowac na lustro
- odblokowac tlumik tzn, wywiercic w nim dziury cztery w tej tulei w srodku na krzyz i dwie w pokrywce, moto bedzie glosniejsze ale za to obroty skocza
- wsadzic trzypierscieniowy tlok( Wg. niekotrych oborty spadaja troche ale ja tego nie odczulem, najwazniejsze co sie zyskuje to mocy troche, ale to troche to sie uzyskuje w dole obrotow czyli tego co jawce najbardziej brakuje, silnik lepiej przyspiesza)
- wypolerowac kanaly w cylindrze, wazne zeby nie bylo progow na laczeniu tulei zeliwnej z aluminiowa czescia cylindra, oczywiscie polerka na lustro
-i dopasowac cylinder do karterow, czyli rozebrac silnik zalozyc cylinder na dwie szpilki tak zebysmy mieli kanal pluczacy na wierzchu i przeszlifowac tak zeby na laczeni kanalu z karterem nie bylo zadnych progow, tak samo z drugim kanalem
- oczywiscie dysza wieksza w gazniku (chyba oryginalnie sa 65, wiec 67 lub 70 )
-i to co sie robi z kazdym nowym tlokiem, czyli odchudzenie, polega na spilowaniu scianek tloka od srodka, jesli ktos ma wiertarke stolowa moze tez denko odchudzic tylko nie za bardzo, najpierw niech sprawdzi grubosc denka, scianki spilowac az beda mialy 1mm(taka bezpieczna grubosc ) oczywiscie po tym polerka na lustro w srodku(niech nikomu nie przychodzi na mysl z zewnatrz pilowac)
po takim odblokowaniu i lekkim tuningu jawka powinna sie lepiej zbierac, ciagnac okolo 70km/h, nieraz nawet 80km/h, duzo lepiej bedzie sie jezdzilo we dwoje nie bedzie juz tak ciezko na 3 biegu, oczywiscie do takich przerobek trzeba miec w pelni sprawny silnik, na zajechanym silniku spwoduje to tylko szybsze rozsypanie sie silnika, wiec przed rozpoczeciem prac dobrze jest zrobic remont generalny. Jawka bedzie palic dosc duzo okolo 3l/100km. dopiero po pelnym odblokowaniu jawki (nie tam ze obetniecie kolanko tylko i myslicie ze zrobione) mozna odczuc te 3,5km, oczywiscie tez nie dokonca bo silnik pozostaje nadal wysokoobrotowy
Oddławianie silnika ogar 200/jawa 50
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Bardzo fajnie opisane jak odblokować go. Tylko dziwi mnie, że był napisany 06 Kwietnia tego roku, a nikt nie skomentował .
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Alonzo napisał(a):aaa nawet zapomnialem o tym temacie, teraz na fali tutkow fotogtaficznych moze zrobie do niego zdjecia tylko troche to potrwa bo kazda czesc trzeba bedzie zrobic przed i po:P
no mi już troche zbrzydło naprawiania silników(rozkręcanie i skrecanie)
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Tyle że jawki mają seryjnie tłok trzypierścieniowy.
Trochę po "wieśniacku" to opisane.
Trochę po "wieśniacku" to opisane.
Polski Fiat 126p (1983)
FSO Polonez 1.5 Straż Pożarna (1991)
Jawa 50 typ 23 Golden Sport (1972)
Simson SR2 (1957)
WSK 125 (1985)
Romet Polo (1974)
FSO Polonez 1.5 Straż Pożarna (1991)
Jawa 50 typ 23 Golden Sport (1972)
Simson SR2 (1957)
WSK 125 (1985)
Romet Polo (1974)
- petro
- MotoManiak
- Posty: 191
- Dołączył(a): 4 paź 2007, o 10:43
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
petro napisał(a):Tyle że jawki mają seryjnie tłok trzypierścieniowy.
Były takie i takie.
Wkleiłem sobie TO do podpisu
-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
-
Johnny Moped - MotoManiak
- Posty: 1759
- Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
- Lokalizacja: Wrocław
-
marcing17 - MotoManiak
- Posty: 3722
- Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe
Nie wiem w topicu o pływaku w pomocy coś gadał o ortografii, tu się czepia...
Wkleiłem sobie TO do podpisu
-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
-
Johnny Moped - MotoManiak
- Posty: 1759
- Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
- Lokalizacja: Wrocław
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 198 gości