Jak obiecałem pomierzyłem dziś dokładnie cylindry silników s38 i 023.
Każdy kto sądzi, że silnik 023 to s38 w nowszej obudowie jest w błędzie. Silniki te różnią się pomiędzy sobą wieloma szczegółami, a najbardziej mapami okien w cylindrze podaje wam zarys do s38 i 023:
[img][570:367]http://images29.fotosik.pl/9/dec3fb748d754263.jpg[/img]
[img][570:367]http://images29.fotosik.pl/9/976bc80dfe490b65.jpg[/img]
i kilka fotek dla porównania:
s38 wydechowy
023 wydechowy
s38 płuk
023 płuk
s38 dolot
023 dolot
Ogólne porównanie:
Jak wynika z wyżej przedstawionych danych, wynika że cylinder silnika 023 ma wyżej okno wydechowe, co powoduje szybsze wydobywanie się spalin i co za tym idzie więkrzą moc na wyższych obrotach. Także silnik 023 ma więkrze okna przelotowe i okno dolotowe.
Dla porównania
s38- 1,4 KM przy 4800 obr/min
023- 1,8 KM przy 5500 obr/min
Jeżeli chcemy aby nasz s-38 miał charakterystykę zbliżona do 023 posługujemy się danymi z map okien- bierzemy pilnik w dłoń i powiękrzamy wszystkie kanały w cylindrze silnika s38 do takich jak ma silnik 023. Możemy jeszcze podwyżyć okno wydechowe o dodatkowe 2 mm silnik będzie miał jeszcze mocniejszą "górę" ale nie należy przesadzić. Po tych zabiegach silnik powinien mieć więkrzego kopa i żwawiej palić gumę
Mam także pytanko:
Czy da radę wybić tuleję z cylindra silnika s38/023 czy ktoś tego próbował?
Jakby dało radę wybić to praca przy cylindrze stała by się o wiele bardziej prostrza i można by się pokusić o dorobienie kolejnych dwóch kanałów płuczących
s38->023-różnice pomiędzy cylkami i wyciśnięcie z s38 2KM
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 64
• Strona 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
s38->023-różnice pomiędzy cylkami i wyciśnięcie z s38 2KM
Ostatnio edytowano 26 cze 2007, o 23:20 przez Adi.G., łącznie edytowano 1 raz
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Ja jeździłem na wielu kwadraciakach i jajkach i mogę jednoznacznie stwierdzić że kwadraciak w takim samym stanie jak jajko jest silniejszy. Wiadomo że wyżyłowane 023 są słabsze od dobrych jajek. Dla porównania ja i mój kumpel mamy 60 ccm. On ma silnik kwadrat a ja jajko. Jemu rusza jak simson na k60b gość zostawia mnie nieźle w tyle, popali nawet gume na asfalcie! już zerwaliśmy jeden łańcuch. Moje jajko czegoś takiego nie potrafi- musze je ulepszyć jak będe miał cylek na wierzchu.
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
ja na jajku paliłem lacza na asfalcie może nie dymił ale zostawił kupkę prochu
a poza tym to trochę dziwne żeby ssący miał aż 25... no chyba że jeśli nei przechodzi pierścień to nie trzeba się trzymać tych 0,6d a tak wogóle to wydechowy jest zapewne 22,8
niezły temat
a poza tym to trochę dziwne żeby ssący miał aż 25... no chyba że jeśli nei przechodzi pierścień to nie trzeba się trzymać tych 0,6d a tak wogóle to wydechowy jest zapewne 22,8
niezły temat
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Ja na swoim jajku również potrafie pare wyczynów zrobić, paliłem gume na chodniku ale niewiem czy tylko dzięki temu że mam koła 16, za to silnik potrafi mi wejść na b. wysokie obroty a gdy mu jeszcze podpompuje gaźnik to wchodzi na "super obroty" (patrz na post: viewtopic.php?t=1609&highlight=normalny+odlot)
`/'o__.
O #-O < MOTÓR >
i dupa UU
O #-O < MOTÓR >
i dupa UU
-
piteer - MotoManiak
- Posty: 192
- Dołączył(a): 24 maja 2007, o 23:14
- Lokalizacja: Jarosław
Dziś założyłem zmodyfikowany cylinder- ale do simsona podwyższyłem okno wydechowe o 2 mm. Efekt jest taki że ma więkrzego kopa, wkręca się na nieziemskie obroty na 4 biegu, ma o wiele wyższą moc na wysokich obrotach i zdaje mi się że nawet mniej pali Muszę podwyższyć okno w s38, którego niebawem złoże, powinien być elastyczniejszy na wyższych obrotach po tej przeróbce. Postaram się złożyć go jak najszybciej i zdać relacje.
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Conqeror napisał(a):Jak podwyższysz w S38 o 2 mm to będize strasznie słaby . Ile ci szybciej jedize ten Sim ?
Tak na oko z 5~10 km szybciej, licznik choćbym niewiem ile jechał pokazuje max 60 musiałbym tą prędkość samochodem sprawdzić, lub jakimś kiblem albo mz. Fajnie jakby dało się zamontować jakiś elektroniczny licznik. Dziś na mieśćie po tej modyfikacji rozwaliłęm z 4 kible i to takie lepsze kible, co mnie wcześniej brały. Teraz się im śmieje prosto w ryj :lol:
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
no ale raczej w komarze przy takim ostrym podwyższaniu musiałbyś się postarać o lepsze zasilanie, chociaż skoro kanciak może to czemu jajko nie? ale i tak kanały musiałbyś porozszerzać...
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Posty: 64
• Strona 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 235 gości