Tak mnie jakoś wczoraj wzieło na czyszczenie Libatora taka była lipna pogoda i postanowiłem sobie rozkręcić tłumik, odkręciłem tom dłógą śrubę z nakrędką i wszystko po kolei jakoś wyjołem, jakoś ? wśrodku było tyle oleju i brudu że głowa mała chyba te części z godzine czyściłem wszystko czarne, jak wszystko wyjołem ze środka do go odpaliłem żeby go tam przedmuchało jakoś, dzwięk jak junak ale nie radze tak zostawiać bo troszkę paliwa chlipie, coś za coś i potem po czyszczeniu wszystko złożyłem i powiększyłem wszystkie dziórki, szczególnie te ostatnie lepszą ma prace.
Części wyglądają tak jak na obrazku (prawie, łatwo się domyśleć jaka to część ), ponumerowałem wszystko co po kolei wchodzi od strony końca wydechu, niby to proste ale jak ktoś nie wie to ma żeby każdy mógł sobie wyczyścić jak nie umie
Shot at 2007-07-06
Mój moto kiedyś chodził na oleju luksie, pamiętajcie że luks się nie rozpuszcza z paliwem tylko zostaje najczęściej w tłumikach, więc radze tym czyścić co jakiś czas tłumik.
Tu jest mowa o tłumiku od 50-T-1
Pozdrawiam Kliniu
Czyszczenie Tłumika od 50-T-1
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Czyszczenie Tłumika od 50-T-1
Ostatnio edytowano 6 lip 2007, o 14:31 przez Cosworth, łącznie edytowano 1 raz
-
Cosworth - *supporting
- Posty: 350
- Dołączył(a): 3 maja 2007, o 20:44
- Lokalizacja: Ozorków
- Pojazdy: różne
Re: Tłumik czyszczenie
Ogar 205 ma inna rure wydechowa a ogar 200/ jawka w brew pozorom ma inne wnetrze tlumika niz 50t1 chociaz z wygladu sa takie sameKliniu napisał(a):
Tu jest mowa o tłumiku od 50-T-1, Ogar 200 / 205
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
- KLINAR
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 2027
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
- Lokalizacja: Starogard Gdański
no właśnie, a da się podmienić wnętrzności 50T1 na jawowskie?
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Przy czyszczeniu tłumika sodą kaustyczną to nie rozpuści ona silikonu (wysokotemperaturowy), uszczelniam nim szpary
Moje maszyny:
* SIMSON SR50 elektronik
>> http://www.wrzuta.pl/obraz/uBCXAzlUd3/ <<
* WSK 125 ~ repainted
* SIMSON SR50 elektronik
>> http://www.wrzuta.pl/obraz/uBCXAzlUd3/ <<
* WSK 125 ~ repainted
-
R_a_m_z_i - MotoManiak
- Posty: 204
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 20:02
- Lokalizacja: Łapy
Do tematu:
Tekst pochodzi z książki J. Podlaskiego - "Jeżdzę Motorowerem"
5.5.2
CZYSZCZENIE UKŁADU WYDECHOWEGO
Do czynności tej należy przystąpić wówczas, gdy stwierdzi się stopniowy spadek mocy połączony ze zmniejszeniem prędkości i przyspieszeń, a ponadto objawom tym będzie towarzyszyło zmniejszenie głośności układu wydechowego. Nie występuje to zwykle wcześniej niż po przejechaniu 5000 km, chyba że użytkownik stosował większą niż dopuszczalna (podana w instrukcji) ilość oleju w mieszance. W celu potwierdzenia przypuszczeń dotyczących zatkania tłumika nagarem należy zdjąć końcówkę (8, rys. 5.47) po odkręceniu nakrętek (6). Jeżeli na zewnętrznych ściankach końcówki występuje gruba warstwa czarnej
zapieczonej mazi, trzeba zdjąć tłumik z motoroweru i przeczyścić. Po zdjęciu tłumika należy wyciągnąć z niego komorę dławiącą (2). Wewnątrz tłuinika pozostanie wtedy tylko jedna przegroda przylutowana na stałe do obudowy. Czyszczenie tłumika najlepiej wykonać za pomocą płaskownika stalowego o przekroju 1,5x5 mm, którym najpierw zeskrobuje się nagar, a następnie po okręceniu płaskownika szmatą, czyści się wnętrze tłumika. Szczególną uwagę natęży zwrócić na przeczyszczenie otworków przelotowych w ko morze dławiącej. Powyższy sposób czyszczenia dotyczy tłumika rozbieralnego, stosowanego w motorowerach dwuosobowych. W motorowerach jednoosobowych są stosowane tłumiki nierozbieralne, możemy je czyścić roztworem sody kaustycznej. Przygotowany roztwór w stosunku 250 g na 10 l wody wlewamy do zdjętego z motoroweru i zatkanego szczelnie tłumika. Po upływie 4 do 6 godzin wylewamy roztwór, a tłumik płuczemy najpierw gorącą a potem zimną wodą
Jeżeli po wyczyszczeniu tłumika i rury wydechowej moc silnika, a co za tym idzie prędkość motoroweru nie ulegnie podwyzszeniu, należy sprawdzić układ zapłonowy (p. 5.9)
Tekst pochodzi z książki J. Podlaskiego - "Jeżdzę Motorowerem"
-
Pawlus - Zwycięzca konkursu
- Posty: 738
- Dołączył(a): 17 kwi 2007, o 17:32
- Lokalizacja: DOA
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 213 gości