Anodowanie tłoków

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Postprzez Komar Rider » 16 lis 2009, o 17:03

Quniuś jakie mogą być koszty polerowania elektrochemicznego? Wstępne, pi razy oko.

JBC moje bębny zgłaszają gotowość do testów :D

A jak wygląda polerowanie złożonego silnika? Kwas rozpuści uszczelki prawda? Ale drugi raz chyba tego silnika na ślunsk nie poślę :P
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez Pani Kontekstowa » 16 lis 2009, o 17:03

Pani Kontekstowa
 

Postprzez bing17 » 16 lis 2009, o 18:21

Quniuś napisał(a):Kto chce mieć anodowany tłoczek pisać GG albo PW.

Widzę że Tobie też przydała się "Galwanotechnika domowa" :D
Oferuję
-szlify cylindrów viewtopic.php?p=243024#243024
-usługi tokarskie i frezerskie viewtopic.php?p=243023#243023
Kupię papiery
viewtopic.php?p=243025#243025
bing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 284
Dołączył(a): 19 lut 2008, o 10:42
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Sławek. » 16 lis 2009, o 18:21

Bardzo ciekawy temat Quniuś dobrze ,że go tu umieściłeś ;] Kiedyś muszę popróbować jakieś anodowanie polerowanie czy tam barwienie :p
Obrazek
Avatar użytkownika
Sławek.
#mod
#mod
 
Posty: 3622
Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
Pochwały: 18
Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.

Postprzez Konrad » 16 lis 2009, o 18:23

Założysz druciaka na wiertare i kartery zrobisz samemu (efekt szczotkowania jest dość dobry, taki przytłumiony chrom) a jak opatentuje polerke elektrochemi :mrgreen: to zrobię Ci za darmo dekle a bębny to sie dogadamy. Co do kosztów to nie mam pojęcia ile wyjdą materiały a nie będe robił roztworu 4l tylko jak coś to 20l minimum :wink:
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Michaus » 16 lis 2009, o 22:22

Panowie opyla się anodować tłok do jawki ?
Avatar użytkownika
Michaus
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 768
Dołączył(a): 14 paź 2009, o 20:48

Postprzez Krylunio » 17 lis 2009, o 22:30

Michaus napisał(a):tłok do jawki ?

Master do wszystkiego się opłaca. czasami się tak głupio pytacie
Avatar użytkownika
Krylunio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2299
Dołączył(a): 1 lut 2008, o 20:27
Lokalizacja: Wola Rzędzińska
Pochwały: 7
Pojazdy: Komar 2350, Passat B6, Road Star 1700

Postprzez Michaus » 17 lis 2009, o 22:52

wiem że głupio ale ktoś wspomniał w tym temacie że do wysokoobr silników nie ma sensu tego robić.....
Avatar użytkownika
Michaus
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 768
Dołączył(a): 14 paź 2009, o 20:48

Postprzez Krylunio » 18 lis 2009, o 10:43

jawka jest wysokoobrotowa?
Avatar użytkownika
Krylunio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2299
Dołączył(a): 1 lut 2008, o 20:27
Lokalizacja: Wola Rzędzińska
Pochwały: 7
Pojazdy: Komar 2350, Passat B6, Road Star 1700

Postprzez Konrad » 18 lis 2009, o 11:44

Ktoś wspomniał ale nie poparł tego arugmentami, w jawce nie masz tłoka z stopu magnezu żeby był git. A twarda powłoka z zachowaniem elastyczności rdzenia jest bardzo dobra.
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez wojtek278 » 18 lis 2009, o 22:02

Jak ktoś chciałby próbować coś robić to różne odczynniki można kupić w ARCHEM-ie we Wrocławiu http://archem.com.pl/?module=start
, jedyny problem jest taki że tylko wypisują faktury na firmy. Ja kupiłem na tatę... :wink:
wojtek278
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 472
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 16:20
Lokalizacja: Stróża
Pochwały: 3

Postprzez JanekZ » 18 lis 2009, o 22:27

P. Sękowski w "Galwanotechnice.." pisze, że do anodowania potrzebne jest napięcie większe niż 12 V, bo proces się nie uda. Tobie jednak wychodzi przy 12 V :)
On radzi zastosowanie prądu zmiennego 24V - taki układ galwaniczny działa jak półprzewodnik.
Pominąłeś etap odtłuszczania przedmiotu przed anodowaniem (jeszcze przed trawieniem), a to chyba ważne, tłoki od 2T zawsze będą zaolejone, nie mówiąc już o 4T.
Poza tym fajny tutek, u Ciebie wydaje się to dużo prostsze niż u p. Sękowskiego :)
Serwus
JanekZ
Avatar użytkownika
JanekZ
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 397
Dołączył(a): 29 sty 2009, o 14:04
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Łukasz.G » 19 lis 2009, o 09:37

Bardzo dobry tutorial :)


Quniuś napisał(a):O przeciwdziałaniu puchnięciu tłoka będzie osobny temat


Na ten temat czekam :)
Łukasz.G
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 789
Dołączył(a): 3 mar 2008, o 22:43

Postprzez Konrad » 19 lis 2009, o 17:58

JanekZ proces odtłuszczania jest bardzo ważny, jeżeli mamy doczynienia z nowym tłokiem wystarczy wytrawianie w roztworze kawsu azotowego a jeżeli nie to wystarczy go przemyć dokładnie acetonem. Teraz do anodowania zrobiłem sobie prostownik z wydajnością prądową do 50A i odczepami do zmiany napięcia do 60V. Proces przygotwania i użyty sprzęt oraz czystość mają największy wpływ na jakość powłoki, przy napięciu 12V proces jest wykonywalny, wystarczy dobrze przygotowana powierzchnia :wink:
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Komar Rider » 19 lis 2009, o 18:35

No prostownik wydaje się być potężny :] Już nie mogę się doczekać, kiedy moje bębny będą się tak błyszczeć ;)
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez JanekZ » 19 lis 2009, o 23:19

No i jak sobie przypomniałem prostownik daje więcej niż 12 V, które jest tylko umownym napięciem instalacji pojazdu.
Serwus
JanekZ
Avatar użytkownika
JanekZ
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 397
Dołączył(a): 29 sty 2009, o 14:04
Lokalizacja: Wrocław

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości