Anodowanie tłoków

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Postprzez cross2900 » 20 lis 2009, o 07:54

A czy opłaca sie wyanodowac dotarty tłok ma może z 1500 km
A quniuś ile byś chciał za aonodowanie takiego tłoku ?
cross2900
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2350
Dołączył(a): 8 lut 2008, o 09:44
Pochwały: 15

Postprzez Pani Kontekstowa » 20 lis 2009, o 07:54

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Krylunio » 20 lis 2009, o 14:49

pisał ze na gg bedzie o tym gadac. ale w "sprzedaży" też masz wszystko napisane
Avatar użytkownika
Krylunio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2299
Dołączył(a): 1 lut 2008, o 20:27
Lokalizacja: Wola Rzędzińska
Pochwały: 7
Pojazdy: Komar 2350, Passat B6, Road Star 1700

Postprzez Cappy » 13 gru 2009, o 11:07

A jak by spróbować andować łożyska to by wytrzymały dłużej na przykład zamiast kupować skf -ki to kupić najtańsze i andować
Avatar użytkownika
Cappy
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 557
Dołączył(a): 21 maja 2009, o 16:47
Lokalizacja: Warszawa
Pojazdy: Romet POLO,50-T-1, Komar 2350

Postprzez Kuba » 13 gru 2009, o 11:20

Cappy z tego co mi wiadomo, anoduje się tylko alu :)
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Cappy » 13 gru 2009, o 11:39

aaa zapomniałem :)
Avatar użytkownika
Cappy
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 557
Dołączył(a): 21 maja 2009, o 16:47
Lokalizacja: Warszawa
Pojazdy: Romet POLO,50-T-1, Komar 2350

Postprzez majec93 » 26 gru 2009, o 19:29

Quniuś napisał(a):
Aluminium można barwić po procesie anodowania szczawianem żelazowo-amonowym na kolor złoty. Do barwienia na kolor brązowy używa się ogrzaną do temperatury 40°C mieszaninę zawierającą 2-5-procentowy roztwór nadmanganianu potasowego KMnO4 i l-3-procentowy
roztwór octanu kobaltowego Co(C2H6O2)2. Można też stosować barwniki organiczne np. barwniki do tkanin. Po procesie alodynowania (barwienia) trzeba powłokę zabezpieczyć


Jaki ma być stosunek wody do szczawiu żelazowo-amonowego? Potrzebny jest prąd do procesu barwienia? Ile trwa barwienie? Barwiłeś już jakiś anodowany przedmiot?Jeśli to tak, to proszę przedstawienie efektu. Barwienie można wykonać tylko po procesie anodowania czy w trakcie procesu też?
majec93
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 26 gru 2009, o 15:48
Lokalizacja: Tąpkowice

Postprzez Bubel » 23 cze 2011, o 16:20

Witam.
Mój tłok MZA już solidnie wygotowałem w oleju :)
Teraz zobaczyłem ten tutek i być może będę anodował ten tłok. Mój set jest strojony na 11000RPM i bardzo często te tłoki się zacierają u innych tunerów....

Mam takie pytanie: dlaczego nie anodować denka i rowków pierścieni(zakładając, że kołki zaprawię nowe)?
Pytam się, gdyż widziałem zatarte tłoki i one zacierają się głownie pomiędzy dwoma rowkami i powyżej pierwszego czyli całą górną powierzchnią...

I jeszcze jedno pytanie: czy kwas bardzo dokładnie wyżre kołki dorobione ze śrubek m3 wkręcanych na gwint w rowki tłoka? Bo tych kołków ni jak nie wykręcę, pisaliście, że w procesie anodowania zeżre je, ale czy całkowicie bo jak nie całkowicie to nowych śrubek nie wkręcę...
Bubel
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 23 cze 2011, o 15:02

Postprzez Konrad » 23 cze 2011, o 16:29

To zależy od przebiegu procesu. Puźniej mogą wyniknąć problemy z pasowaniem pierścienia w zamku. Głownie chodziło o znikające kołki ustalające, ale jeżeli osadzisz nowe to raczej nie widzę przeciwności z anodowaniem całego tłoka.
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Bubel » 23 cze 2011, o 17:02

Konrad napisał(a):Farba to tworzywo sztuczne, wystarczy że jest dobrze położona (szczelnie zamyka dostęp do kołka)


Aha, rozumiem, że wystarczy zamalować kołek pierwszą lepszą farbą np. nawierzchniową i kołki ocaleją ?

Ten tłok zaciera się u 98% tunerów, ale ja go wygotowałem w oleju i zowalizowałem... Czy anodowanie może zawarzyć o tym czy tłok tak łatwo się nie zatrze? Może macie jakieś doświadczenia z użytkowania silników z anodowanymi tłokami?

bo do szybkoobrotowych 2t to mozna sobie dac spokój
no chyba ze nie bedzie całkowicie zanurzany


Dlaczego należy sobie dać spokój? Jeśli chodzi o zamki i denko to przecież można je zamalować farbą... Chociaż wg mnie nie ma sensu nie anodować denka bo ta powłoka i tak jest śliska.
Bubel
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 23 cze 2011, o 15:02

Postprzez Konrad » 25 cze 2011, o 17:38

Poświęć chwilę czasu na oklejenie tłoka i dokładnie pomaluj rowki pierścieni wraz z kołkami. Poczekaj aż farba wyschnie i anoduj cały tłok. Potem użyj zmywacza do lakierów.
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Re: Anodowanie tłoków

Postprzez Bubel » 17 lip 2011, o 15:21

Chciałbym spytać czy Kwas azotowy 65% HNO3 będzie dobry ? jeśli tak to kupić go i przeliczyć ile go dodać do wody destylowanej, żeby wyszło 1%, tak? I do całego procesu używać wody destylowanej czy "kranówki"?
Bubel
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 23 cze 2011, o 15:02

Anodowanie tłoków

Postprzez Kuba » 17 lip 2011, o 17:07

z kranówki to ci uj wyjdzie, reakcja zajdzie i kupe niepotrzebnego syfu będzie, tylko destylowana, rozcieńcz 65%, będzie dobry
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Anodowanie tłoków

Postprzez Bubel » 2 sie 2011, o 13:12

Panowie, jest poważny problem z tym kwasem azotowym. Sprzedają tylko na firmę a ponadto cena z przesyłką to koszt 50-60zł. Można więc zastąpić go wytrawiaczem B327 do płytek pcb ? Bo wiem, że wytrawiają płytki kwasem azotowym albo i wytrawiaczem B327.
Bubel
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 23 cze 2011, o 15:02

Anodowanie tłoków

Postprzez Neverhood » 2 sie 2011, o 20:54

Bubel napisał(a):Można więc zastąpić go wytrawiaczem B327 do płytek pcb ? Bo wiem, że wytrawiają płytki kwasem azotowym albo i wytrawiaczem B327.

Nie wytrawiają kwasem azotowym choć da się. A B327 jest ładnie nazwaną solą . Gdzieś w internecie wyczytałem jak amatorsko robili jej odpowiednik, w czasach gdy wycofywano chlorek żelaza.
Neverhood
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 75
Dołączył(a): 12 lut 2009, o 22:25
Lokalizacja: Wrocław

Anodowanie tłoków

Postprzez Bubel » 3 sie 2011, o 09:50

Czyli nie można wytrawiać tłoka wytrawiaczem B327? Musi być tylko i wyłącznie kwas azotowy?
Bubel
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 23 cze 2011, o 15:02

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 73 gości